MrLian Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) http://www.medtronic-diabetes.no/CGM-MiniM...-REAL-Time.html http://www.minimed.com/products/insulinpumps/components.html Noen som har testet dette? Noen som vet om det er en nål på glukose-måleren? Endret 12. november 2008 av MrLian Lenke til kommentar
neoman Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Lider av diabetes selv. er 18 år gammel og har hatt det siden jeg var 14. gikk utrolige 2 år uten insulin etter jeg hadde fått det. de siste måndene før bukspyttkjertlen døde gjorde jeg alt for å holde blodsukkeret nede. var så slitsomt att jeg ikke var på skolen nesten i det hele tatt. Nå for tiden har jeg lite plager av det. mener gjenomsnitt blodsukkeret mitt for de siste 3 måndene var 6.2. Trener ganske mye styrke og tar ganske mye insulin så blodsukkeret holdes nede. høyeste blodsukkeret jeg har hatt var 25. så har aldri vært høyt oppe. Hva jobber forøvrig dere andre som har diabetes som? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Har lest at diabetes trolig kan kureres innen 2012 noe som virker logisk med tanke på hvor hurtig legevitenskapen utvikler seg. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Har et fastende gluksenivå på 5.7*. Er det bra, dårlig? Vært slik de siste to-tre blodprøvene (over like mange år). Lenke til kommentar
MrLian Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Har et fastende gluksenivå på 5.7*. Er det bra, dårlig? Vært slik de siste to-tre blodprøvene (over like mange år). Dett er knall-bra!!!! Mitt var på 7,8 sist gang, og skulle gjerne hatt det ned bitte litt til. Men det er ikke så aller verst det heller! Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Langt unna diabetesnivå eller? Lenke til kommentar
adipeux Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Har et fastende gluksenivå på 5.7*. Er det bra, dårlig? Vært slik de siste to-tre blodprøvene (over like mange år). Vel.. WHO har satt visse diagnostiske kriterier for diabetes, bl.a. fastende blodglukose over eller lik 7,0 mmol/L. Du er jo langt fra dette. Man kan også ha nedsatt glukosetoleranse, IGT/IFG (hhv. impaired glucose tolerance / impaired fasting glucose). Grensene for dette er fastende nivå på mellom 5,6 og 6,9. Nedsatt glukosetoleranse medfører betydelig økt risiko for (men er slett ikke nødt til å medføre) utvikling av diabetes (type 2) senere, samt hjerte-/karsykdommer. edit: men selvdiagnostisering er skumle greier, om en lege mener du er normal så er det klart det man skal følge:) Endret 22. november 2008 av adipeux Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Takk for svar. Skal passe meg. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hvordan er det med diabetes og alkohol? Kan dere egentlig drikke noe særlig? Lenke til kommentar
StoryOfTheYear Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hvordan er det med diabetes og alkohol? Kan dere egentlig drikke noe særlig? Nå har ikke jeg diabetes, men tror da jeg kan svare på det for det; De kan drikke, men og må hele tiden passe på blodsukkeret, i og med at det er veldig mye sukker i alkohold. Har en venninne med diabetes og ho fortalte at det er veldig viktig å kjenne sin egen kropp og vite hvor mye man selv tåler. Lenke til kommentar
MrLian Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hvordan er det med diabetes og alkohol? Kan dere egentlig drikke noe særlig? Oh-jess! Drikker masse alkohol jeg. Ofte så mye at jeg ikke har anelse på hvor jeg har vært eller hva jeg har gjort. Men vokner opp vær eneste gang... Er litt forsiktig med insulin når jeg drikker. Tror det er noe med at levra eller noe blir lammet av alkoholen, og da tar ikke kroppen til seg sukker så lett. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hvordan er det med diabetes og alkohol? Kan dere egentlig drikke noe særlig? Oh-jess! Drikker masse alkohol jeg. Ofte så mye at jeg ikke har anelse på hvor jeg har vært eller hva jeg har gjort. Men vokner opp vær eneste gang... Er litt forsiktig med insulin når jeg drikker. Tror det er noe med at levra eller noe blir lammet av alkoholen, og da tar ikke kroppen til seg sukker så lett. Ok, av det jeg har hørt var det noe med at blodsukker går i taket når man drikker alkohol og er på bånn når man våkner. Noe man selvsagt også kjenner uten å ha diabetes. Hvilken type diabetes har du da MrLian? Høres risikabelt det du holder på med. Lenke til kommentar
MrLian Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Har type 1 diabetes. Er 29 år og har hatt diabetes siden 1990. Mulig vi reagerer litt forskjellig. Men jeg kan få litt problemer med og få blodsukkeret opp vist jeg er dritings. Sprit er jo laget av sukker. Og når jeg kjøper en dram på byen, tviler jeg på at de bruker light-brus som blandevann. Så jeg får i meg massevis av sukker når jeg drikker. Men Blodsukkeret hopper ikke rett i været til meg. Hadde jeg vært edru og hadd i meg en lik mengde sukker hadde jeg sikkert vært nær døden. Spurte legen min en gang hvorfor det var slik. Og han sa at det var noe med at levra ble lamma eller noe sænt. Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 konge traad! er det andre en meg som sliter med hoy aktivitet i bena?som om bena er hyperaktive... har hat diabetes i 13aar thougt, og er 14 Lenke til kommentar
Davidhg Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Noen som har noen tips til en diabetiker med influensa? Er konstant dehydrert, blodsukkeret ligger like over 20 om jeg er heldig, selv om jeg har tatt ummeneskelig store doser (dagen før jeg ble syk: 63 Enheter. nå når jeg er syk: 106 Enheter). Selv om jeg har hatt diabetes i en lang stund nå, tror jeg jeg aldri har følt meg så uvel:S Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Har nettopp fått konstatert diabetes 2 Det rare er at jeg har få av symptomene som nevnes her: You are always thirsty You pass water excessively You always feel tired You sometimes suffer from blurred vision You often get cramps at night You often get infections Your wounds heal slowly You often get thrush or genital itching Your hands and feet often feel numb Endret 20. januar 2009 av WarpX Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Som følge av livsstil eller? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Nei, overvekt. Typisk for min alder (35) også, regner jeg med... Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ah. Men da har du jo en sjanse til å bli kvitt det. Tren, spis sunt, kom i form. Lenke til kommentar
neoman Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 anbefaler alle som har diabetes og trene, da spesielt kondis spinning jogging og sånn, siden du da vil trenge mye mindre insulin ettersom att cellene blir mere motagelige for insulinen. også mye vanskeligere og bomme om man ligger lavere i dosene. anbefaler også lite karbohydrater i kosten siden det gjør blodsukkeret mere ustabilt, da spesielt kjappe karbohydrater. lå selv på rundt 50-60 enheter daglig med ett typisk norsk kosthold med mye brød osv. men ettersom jeg ble mere seriøs med treningen. gikk jeg over til typisk tunfisk melk havregryn egg og kylling. både insulin behovet og blodsukkerene ble drastisk redusert til tross for att jeg spiste MYE mere mat en før. langtids blodsukker før jeg begynte og spise sundt og trene seriøst, var 8-9, våknet ofte med 12-13 om morgenen noe som overstiger nyreterskelnivået. nå våkner jeg med 5-7 har langtids blodsukker på 5.6 og sjeldent over 8 i blodsukker. diabetikkere kan drikke akuratt på samme måte som vi kan sette oss ned og ta en bolle eller en sjokolade. det er ikke lurt. men mange gjør det likevel. du med 20+ i blodsukker burde kontakte diabetes lege ummidelbart, så høye blodsukker er direkte skadelig. kan også anbefalle dere en insulin type som heter lantus som varer i ca 24 timer. sett insulin før vært måltid. tren og stå på prøv å spis det samme vær dag til alle måltider og ikke minst lær og kjenn din egen kropp da vil dere få ett mye enklere liv. dette er ingen enkel sykdom og leve med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå