pumba50 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Pumpe er så forbanna mye å drasse på. Ikke det at jeg har brukt pumpe, men har man ikke nok med å drasse på mobiltelefoner og annet dritt, om ikke en pumpe som ligger å henger og slenger. Nei, til helvete med pumpene, lenge leve sprøyter. Og forresten, ang. sår og sånt, det er jævli irriterende. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) En ting til, jeg fikk diabetes som 5-åring. Har noe med stress og sånt å gjøre... Hvis du har opplevd stress og sånt så kan det være grunnen til diabetes... 7377630[/snapback] Jeg sliter veldig med angst, depresjoner og er konstant stressa. Har hatt det så lenge jeg kan huske. Klarer ikke å roe meg ned og er anspent uansett hva jeg gjør. FAEN Har jeg diabetes i tillegg, blir jeg temmelig irritert. Endret 28. november 2006 av mushi Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 FAEN 7377688[/snapback] <--- jeg bare hjelper deg med å få ut sinnet. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) En ting til, jeg fikk diabetes som 5-åring. Har noe med stress og sånt å gjøre... Hvis du har opplevd stress og sånt så kan det være grunnen til diabetes... 7377630[/snapback] Jeg sliter veldig med angst, depresjoner og er konstant stressa. Har hatt det så lenge jeg kan huske. Klarer ikke å roe meg ned og er anspent uansett hva jeg gjør. FAEN Har jeg diabetes i tillegg, blir jeg temmelig irritert. 7377688[/snapback] Kan jo være det som er greia di her da. Hjelper ikke akkurat hvis du går rundt å er redd for å ha diabetes heller. Derfor ville jeg tatt en blodprøve så fort som mulig. evt låne noen sin blodsukkerapparat Endret 28. november 2006 av ErlendRU Lenke til kommentar
mushi Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Kan jo være det som er greia di her da. Hjelper ikke akkurat hvis du går rundt å er redd for å ha diabetes heller. Derfor ville jeg tatt en blodprøve så fort som mulig. evt låne noen sin blodsukkerapparat 7377726[/snapback] Kjenner ingen med diabetes. Tar det når jeg har legetime 6. desember. Får ringe legen og høre med faste-greiene. EDIT: burde jeg la treningen ligge til jeg har fått vært hos legen, eller kan jeg gjøre det hvis jeg ikke sliter meg helt ut? Endret 28. november 2006 av mushi Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Kan jo være det som er greia di her da. Hjelper ikke akkurat hvis du går rundt å er redd for å ha diabetes heller. Derfor ville jeg tatt en blodprøve så fort som mulig. evt låne noen sin blodsukkerapparat 7377726[/snapback] Kjenner ingen med diabetes. Tar det når jeg har legetime 6. desember. Får ringe legen og høre med faste-greiene. 7377741[/snapback] Har du et sykehus i nærheten? Dra til akkuten, og sjekk der... Lenke til kommentar
mushi Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg dør vel ikke hvis jeg venter en uke vel? Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Jeg dør vel ikke hvis jeg venter en uke vel? 7377767[/snapback] Du kan besvime. Ille hvis du bor alene... Dra til et sykehus, en skutt og sjekk før det sjer noe... Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Jeg dør vel ikke hvis jeg venter en uke vel? 7377767[/snapback] Du dør ikke. Hvis du får høyt blodsukker, da skal jeg love det at du vil kjenne det, sterkt. EDIT: Men som han over sa, det kan lønne seg å ikke utsette det. Imens du venter på å dra til legen, bør du holde deg unna brus, røyk og alkohol. Endret 28. november 2006 av Databamse Lenke til kommentar
mushi Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Jeg venter en uke hvis jeg klarer. Hva bør jeg holde meg unna med mat i mellomtiden for å ikke få høyt blodsukker og sånt? EDIT: jeg har ikke råd til alkohol, og jeg er allergisk mot sitronsyre, så jeg drikker bare vann siden det er det eneste jeg tåler. Kan trappe ned på røyken, men jeg må da ha noe å finne på mens jeg er alene hele dagen. Endret 28. november 2006 av mushi Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Jeg venter en uke hvis jeg klarer. Hva bør jeg holde meg unna med mat i mellomtiden for å ikke få høyt blodsukker og sånt? 7377808[/snapback] Ting med mye sukker i. Og mat som er rike på raske karbohydrater. En ting du absolutt bør holde deg unna er puffet ris. Og IKKE drikk rusbrus, for all del. heller ikke iskrem. er du veldig plaget med stress anbefaler jeg deg å ta c-vitaminer. Selv om det står at du bare skal ta 1 tablett daglig, ta 3 daglig. Drikk mye te for å få antioksidanter, som er viktig når man er ekstremt stressa. Og husk grønnsaker og frukt Endret 28. november 2006 av Databamse Lenke til kommentar
mushi Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) *snip* 7377840[/snapback] Ok. takk Har sånne c-vit tyggetabletter jeg ikke tåler. Får svelge dem hele og heller tåle litt smerter og reaksjoner på syra. Tåler ikke frukt, men skal få spist grønsaker. Tusen takk for hjelp allesammen Skal holde dere oppdatert. Endret 28. november 2006 av mushi Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Alkohol får faktisk ned blodsukkeret da, så du kan jo kanskje gå på fylla hele uka? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Alkohol får faktisk ned blodsukkeret da, så du kan jo kanskje gå på fylla hele uka? 7377908[/snapback] Nettopp derfor det er farlig. Men ikke glem sukkeret i drinkene da Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Alkohol får faktisk ned blodsukkeret da, så du kan jo kanskje gå på fylla hele uka? 7377908[/snapback] Nettopp derfor det er farlig. Men ikke glem sukkeret i drinkene da 7377937[/snapback] Farlig? Det er jo ikke farlig å drikke alkohol så lenge du har kontroll på hva du driver med, har spist godt før og kanskje har litt høyere enn du pleier å ha. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Jaja, dere ser selv. Jeg orker ikke diskutere det. Er sulten nå. Endret 28. november 2006 av Databamse Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Så lenge man ikke sliter med overvekt, er litt aktiv og ikke har spor av diabetes i familien er man rimelig sikker fra denne sykdommen. Trodde selv en stund at man kunne når som helst få sykdommen men det er sånn at oddsen er så liten at det nesten blir feil å påstå det. Endret 28. november 2006 av dicktator Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Hvis jeg husker rett, så er det 600 nye tilfeller med diabetes type 1 hvert år i Norge. Dvs sjangsen for å få Diabetes type 1 er 600 / 4 600 000 eller 300 / 2 300 000 eller 150 / 1 150 000 eller 75 / 575 000 ...eller... 2,3 / 17 968 Nå gidder jeg ikke forkorte det mere. Det er 2,3 nye tilfeller årlig per 17 968 innbyggere, så du ser, det skal veldig mye til for at nettopp du får det. Jeg kan ennå ikke fatte at jeg havna i den terskelen. Terskelen ved diabetes type 2 er jeg ikke kjent med, men jeg synes å huske at der er 200 000 tilfeller med diabetes type 2 i Norge, og ifølge boka mener den at det er store mørketall også. Så terskelen er nok en god del høyere ved type 2. Endret 28. november 2006 av Databamse Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Databamse; Så du hadde normal vekt, var i fysisk aktivitet og hadde ingen i familien med diabetes? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Databamse; Så du hadde normal vekt, var i fysisk aktivitet og hadde ingen i familien med diabetes? 7379188[/snapback] Ikke helt normal, og ikke veldig mye på spm nr 2, og nei, ingen i familien med diabetes i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå