Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Den store diabetestråden


Suburbian Hero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener nå å huske at de folka på sjukehuset sa at man kunne gå 3-4 timer uten pumpe før man må sette ekstradoser jeg.. =/

6963235[/snapback]

 

 

jepp de sa de til meg på sykehuset i går, men jeg hørte også at hvis du setter insulin med pumpe og så går ut og løper går blodsukkeret opp! hvordan er det mulig??? har selv diabetes og bruker pumpe med jeg har aldri merket dette da :hmm:

Lenke til kommentar
Må bare ha mat når jeg får føling. Som regel hiver jeg innpå litt tørket og sukret ananas  eller sjokolade, og en brødskive eller to rett etterpå. Jeg har i alle fall ikke tid til å lage pizza når jeg får føling.

7349424[/snapback]

 

Selvfølgelig tar jeg noe søtt først og få opp blodsukkeret! det er etterpå trangen for pizza kommer ;)

Lenke til kommentar

Har vanskelig for å tro på den historien. Jeg har såpass god egenproduksjon av insulin(snart gått 2 år siden jeg fikk diabetes), at jeg ikke trenger å ta noe annet enn langtidsvirkende om kvelden(hvis jeg spiser mat med få og/eller langsomme karbohydrater). Hvis jeg skal spise mat med raske karbohydrater må jeg selvsagt ta noen doser med hurtigvirkende insulin.

Lenke til kommentar

Dette skjer svært sjeldent og det har noe med at kanskje han ikke hadde diabetes i det hele tatt?

 

Diabeteslegen min som er en av Europas ledende og har jobbet nå i 35 år med diabetes har opplevd dette en gang...

 

Min bukspyttkjertel er død, det vet jeg. Har hatt diabetes siden 1997 så jeg er sikker...

 

@Lee:

Har du type 1 eller 2?

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...