Gå til innhold

Shuttle SN27P2 AM2 "powerboks"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget bra maskin/barebone. God plass. Hardiskene ligger på toppen slik at det er en lek å bytte.

 

Boksen er litt større enn forgjengeren SN25P.

 

Har følgende oppsett :

 

Athlon 4600+

2 Gb ram

2*250Gb WD S-ata2/NCQ 16Mb cache

XFX 7600GT skjermkort.

 

Har ikke prøvd å klokke, men maskinen er etter mitt syn meget god.

 

Det er en PCI-slot ledig imotsetning til SN25P som hadde en PCI-Ekspress ekstra. Derfor kan du putte i et internt trådløs kort

 

Alt i alt er dette etter min mening den beste Shuttlen til dags dato (har hatt Shuttle siden Socket 370-dagene)

 

Løp og kjøp. tror ikke du blir skuffet

Lenke til kommentar

Har selv bestilt en slik shuttle nå, med en X2 3800+, får den sikkert til rett over helgen, skal se hvordan den klokker da.

 

Tror også at dette er den beste shuttlen til dags dato (hvertfall på AMD siden), har selv en Sn41G2 som byttes ut nå, så blir deilig med en litt mer up to date shuttle.

 

Men kan kommer med tilbakemelding over helgen på hvordan den klokker. gleder meg allerede.

Lenke til kommentar

jeg blir nok og gå for en sn27p2 jeg også. men er litt usikker på om den blir og være opgraderbar med tanke på AMD sin neste generasjon cpu, sokkel skal visst være det men hva med chipsett? noen som vet noe?

 

selv om conroe yter bedre er am2 mye bedre med tanke på strømforbruk og varme. regner med de holder på denne trenden ved slipp av ny cpu. og yter like fint som conroe

 

amd kommer jo også med 65nm chips, det hadde vært noe og hatt i en slik box.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Har ikke gitt meg ut på noe større overklokkingstokt enda, satt den opp til 2200Mhz, uten noe som helst justering på volt eller minne. På 2250 feiler den superpi, og på 2300 vil den ikke starte windows. Men som sagt, har ikke rørt andre instillinger enn cpu-frekvensen. Mer klokking får heller komme etter ByLAN.

 

Ellers er jeg godt fornøyd med maskinen, hadde bare noen skyndet seg å godkjenne brukertesten min av den så kunne dere lest hva jeg synest om den der.

Endret av Wazu
Lenke til kommentar

Ville nok senket lydnivået litt, men mye av støyen kommer fra turbulens i luften pga de dårlige designede viftegrillene på maskinen...blir liksom "susing" fra de. Det er i grunn den største tingen jeg har å utsette, etter ~5 år og utallige sff'er har shuttle enda ikke insett at en normal viftegrill ville hjulpet veldig på airflow, støy og temperatur, som alle tre er utrolig viktige elementer i en SFF.

Lenke til kommentar

gjelder det hullene på sidene eller bak? bare tenkte på om man kunne moddet det på en pen måte evt.

 

Helt enig at støy i dette tilfellet kunne vært ungått i en ellers såpass bra designet boks. Men uansett spørs det da om det er nødvendig å pushe luften hvis den blir bremset såpass, om det kjøler godt nok ved å senke hastigheten maks?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er i hovedsak de to øverste viftene bak jeg snakker om, men også til dels der hvor ICE-kjøleren blåser ut på venstreside av kabinettet. Går ann å sette på normale viftegriller med litt kapping da, men hvis man ikke har disker øverst i maskinen (som jeg ikke har) går det nok også bra å senke viftehastigheten til det laveste ja.

Lenke til kommentar

Utfra dette bildet ditt, ser det ut til at man kan kutte vekk det meste av gitteret på bakenden med en dremmel kutteskive og gi viftene fri flyt? Spørsmålet er om det demper lyden så mye at det er verdt det.

 

Hva med en vinklet/nedoverbuet lyddemper på utsiden, slik man har sett på enkelte tower PSU'er?

 

En annen ting er også om man burde ha et 2-slots skjermkort som drar varmluft fra GPU rett ut gjennom slot2, da mister man dog muligheten til å bruke den 2. og siste slot'en. For WLAN kan man evt. henge på USB dongle bak.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan jo som sagt kutte hull bak, men pga plasseringen helt øverst vil en "normal" grill komme i veien for dekselet, og jeg har ikke lyst til å kjøre helt åpent. Angående 2slots skjermkortkjøler har jeg lyst på det, men ser ikke ut som det er mange valgene til X1900GT, ser ikke ut som om det er kommet noen enda.

Lenke til kommentar
Da var brukertesten oppe btw, HER.

6944805[/snapback]

 

 

 

den der var fin ja :thumbup:

 

de omtalte HDD viftene, blåser de inn eller ut? hvordan funker de og plugge de ut? er jo ikke sikkert du trenger de.

 

lurer litt på hvordan det ville vært og snudd noen av viftene... så mange vifter må jo jobbe litt mot hverandre, ende opp med og kjempe om lufta. spesiellt hvis du har en gpu som drar ut også.

Lenke til kommentar

Theo343.. var det svar til meg...skjønnte det ikkehelt :blush:

 

jeg lurte på om HDD vifter sugde inn eller blåser ut. hvis de også blåser ut kan jeg ikke tro noe annet enn at de viftene kjemper litt op lufta for og oppnå den air-flow de ønsker.

 

leste om en kar som snudde cpu-vifta til og suge inn luft. og det med bra resultater. man skulle tro at det ble varmt inne i boxen men det var visst minimalt. hadde dette funka kunne man sikkert fjærna de 2 HDD viftene.

 

 

lurer også litt på hvordan støtte til den fremtidege AMD cpuen K8L... vet dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...