Gå til innhold

Hva er PSX?

Dav1D

Anbefalte innlegg

Jeg og noen noen venner av meg krangler litt for tiden om tittelen psx. Her en dag kommer en av de og sier til meg at det skal komme en ny konsoll "psx", som er et samarbeidsprosjekt av Sony og Microsoft. Og visstnok kan spille både ps og xbox spill. "Tull", sier jeg. Psx er jo den gode gamle gråe playstation. Iallfall etter det jeg har forstått. Mener å ha hørt psx bli nevnt ganske lenge åsså.

Men så til spørsmålet da. Er psx virkelig en ny maskin av Sony og Microsoft (trenger nok bevis for å tro på den ja), eller er det som jeg er ganske sikker på, Playstation (1).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg og noen noen venner av meg krangler litt for tiden om tittelen psx. Her en dag kommer en av de og sier til meg at det skal komme en ny konsoll "psx", som er et samarbeidsprosjekt av Sony og Microsoft. Og visstnok kan spille både ps og xbox spill. "Tull", sier jeg. Psx er jo den gode gamle gråe playstation. Iallfall etter det jeg har forstått. Mener å ha hørt psx bli nevnt ganske lenge åsså.

Men så til spørsmålet da. Er psx virkelig en ny maskin av Sony og Microsoft (trenger nok bevis for å tro på den ja), eller er det som jeg er ganske sikker på, Playstation (1).

6839004[/snapback]

Hehe, kompisene dine er på viddene for å si det slik. PSX var kodenavnet til Playstation, det har blitt hengende og folk bruker det den dag i dag. Men PSX er også en Japan only versjon av PS2.

http://www.sony.net/SonyInfo/News/Press_Ar...00310/03-1007E/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...