ZombieBobie Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hei, har en 3Com Officeconnect Wireless 11g cable/dsl router som stadig vekk disconnecter meg fra kabel modemet (Speedtouch 546T). Oppkoblingen er stabil når jeg kobler rett i Speedtouch'en, men hvis jeg skal gå via Officeconnecten blir jeg stadig vekk disconnected. Har prøvd alt mulig i settings, men finner ikke ut hva som er galt. Noen som har noen forslag? Alt mottas med takk da alternativet er å kjøpe en ny router. -ZB Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 hva med en firmware update? har samme problem med min router, men har glemt passordet slik at jeg ikke kan oppdatere. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Vil anta at det er en reset knapp? Endret 10. september 2006 av tempezzzt Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 har oppdatert firmware til ingen nytte. Hva hjelper reset knapp? Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 hvis man ikke husker passord* Hvordan kobler du op mot internett? Bruker du PPPoE eller lignende? Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 pppoe på telenor sin router (speedtouch) Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Da ville jeg faktisk ha fått tak i bruker/pwd, sett deretter speedtouchen i bridge. Sett da opp PPPoE på 3com.. kanskje dette hjelper. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Ikke meningen å stjele noens tråd her, men jeg har opplevd at nettet faller ut og at Rutere av og til må slåes av og på ev. dra ut strømledningen å vente noen sekunder å så slå på igjen for at nettet skal fungere igjen. Her hjemme hos meg så kan nettet falle ut, og når jeg slår av og på Ruteren funker alt igjen. Noen som vet hva dette kan skyldes?. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hvis routere må slås av/på er det som regel bufferproblematikk på wifi eller problem med dhcp lease. Hvis modem må slås av/på kan det være endringer i vpi/vci eller trafikkshaping mot sentralen. (Disse kan endres etter korte driftsbrudd.. men en restart hjelper) Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Da ville jeg faktisk ha fått tak i bruker/pwd, sett deretter speedtouchen i bridge. Sett da opp PPPoE på 3com.. kanskje dette hjelper. 6839249[/snapback] Kan prøve. Prøvde å endre DHCP Lease time til 2 måneder - men gjorde ingen forskjell. Problemet er at det er vanskelig å sjekke om man får fikset det da man bare er dc'ed i 1 sec 2-3 ganger om dagen. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 funker ikke å trykke reset når du har glem passord, problemet er jo at min resetter seg selv, men det er ikke noe problem lenger, har nettopp funnet riktig passord og alle firmware updatene er instalert. den har ikke restartet enda. så jeg får håpe. Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 du kan vel holde reset knappen inne for å sette den til default settings og så finne default login / passord for routeren din. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Nei det er ikke mulig, men som sagt fant jeg passordet. måtte resette den en gang i uke pga at internett ikke fungerte gjennom routeren. Glemmer du passord så er man ille ute, hvertfall på min(topcom). Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) dobbelpost :S sorry Endret 11. september 2006 av åousky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå