Gå til innhold

No One Lives Forever 2


Anbefalte innlegg

Huffda! Jeg merker at før jeg har fullført Chapter 1, går jeg lei spillet.

Jeg blir rett og slett uggen av dårlige våpen, og idiotisk AI.

La oss se på Crossbowen. Denne Ferarrien av et våpen, dreper på første treff, lager null lyd i fiendens skrale ører og den har skuddkraft som en AwM (Bazzoka-gunner i Counter-Strike). Shuriken, som er ninjastjerner, treffer på 1/3 av dine 1-2 meter lange kast mot fiendens kropp.2-4 ninjastjerner kastet av en stødig, (nokså) kraftig dame skal ingen tåle, men det tåler små kinesere med tynne kjoler.

 

AI kan diskuteres, men det at det tar sin tid å svelge at din kollega i felten er død etter et velplassert pilskudd inn kraniet, er rett og slett latterlig. Hadde min kollega (kanskje venn), ligget på bakken med en pil inn i hodet, hadde jeg ikke spent i den døde kroppen, og bedt han/hun om å reise seg. "Hey, get up!"

 

Det har en grafikk som får Gf3'en min til å tvile på seg selv, men det veier ikke helt opp.

Hva tenker dere om spillet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en forsmak. Ok, du er tydeligvis så fokusert på dette med realisme når det gjelder ninjastjernene og at de ikke dreper momentant.. men du irriterer deg over at en pil rett gjennom skallen dreper momentant? Am I missing something here?

 

Hvilken vanskelighetsgrad spiller du på? "Superspy" burde gi deg mye mer motstand. En pil gjennom kraniet skal drepe. Cate er ingen ninja, og hun treffer nok ikke bestandig med sine shurikens.

 

Jeg har kommet gjennom spillet. Hvis du har kommet til Ohio-banen, vet du hvor taie disse japan-jentene kan være. Det var til og med en vanskelig kamp på "easy"-vanskelighetsgrad.

 

Hvem sier fiendene er venner? De er hyrede vakter. De jobber for H.A.R.M, men de er ikke nødvendigvis venner. Greit nok, i virkeligheten hadde det blitt full oppstandelse på en base hvis de fant en kollega død, og det gjorde det i No One Lives Forever, altså eneren. Dette var plagsomt. Nå blir spillet morsommere å spille, og oppdraget går ikke i vasken bare fordi noen oppdager noen lik. Jeg synes selv det er ekte. De går jo bort og ser på liket, fjerner det, blir alerted og begynner å lete litt i omgivelsene før de gir opp og går tilbake til deres vanlige jobber. Kjempe bra! Spillet kan jo spilles jo :smile:

 

Du kan også fjerne lik selv, eller plukke dem opp og dumpe dem et annet sted.

 

Dette med kameraer er jo også flott. Å bli oppdaget kaller vaktene i nærmeste område. I eneren var oppdraget blåst hvis et kamera så deg, slik er det ikke her. Du kan stikke av, gjemme deg i skyggene og "wait it off".

 

Jeg kom igjennom eneren og, og jeg kan garantert si at toeren er et stort steg i riktig retning, og gjør spillet enklere å spille, og unngår alle de frustrasjonene eneren hadde å by på... jeg blir enda litt syk av å tenke på "YOU WERE DETECTED! MISSION FAILED!"-skjermene :smile:

Lenke til kommentar

Jeg er uenig, AIen er skremmende god hvis folk først begynner å legge merke til deg, de flanker deg ut, skyter deg i ryggen, kaster flash osv, på superspy er du virkelig ille ute om tre/fire velarmerte fiender vet hvor du er.

 

Sånn jeg ser det er folkene lagd litt dumme med vilje, og det er ikke aien som svikter, det er jo noe av moroa med spillet.

 

Og siden når har kastestjerner vært et kraftig våpen? nå må jeg innrømme at jeg aldri har sett de i bruk i vrikeligheten, men de er jo veldig små, så jeg kan ikke fatte at de går langt nok inn i kroppen på en person til å gjøre noe annet en overfladisk skade.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er enig i at de første levlene (altså med disse ninjaene i denne japanske byen/stedet) er dårlige, og spillet er litt kjedelig. Virka mer som en tutorial for å bli vant til spillet og måten ting blir gjort på. Når en derimot kommer videre så ble ting bedre (syns jeg). Da ble jeg oppslukt av spillet, levde meg inn, lo av kommentarer som ble sagt og notiser som hang rundt. Er bra fornøyd med spillet jeg, selv om jeg hadde bange anelser i begynnelsen!

Lenke til kommentar

Tusen takk for dere meninger.

Smetho, jeg kommer til å spille spillet videre, nå som du har opplyst meg om at de første missionene i Kina/Japan/whatever er litt "tutorial" som feks. at fuglen, Santa, forteller deg hva du skal gjøre osv.

 

At AI'en er smart og realistisk må jeg ha mistforstått sterkt da jeg spilte det første brettet. (Ja, jeg har hele spillet)

 

Jeg spilte aldri 1'eren lengre enn de 200 første lappene jeg plukket opp. :smile: Synes det var litt mye info, og story.

 

Men mine synspunkter øverst, var litt påvirket av at jeg var utålmodig etter uendelig sniking med Hitman2 og så NOLF 2. Jeg ville ha CS med m4a1 og AWM.

 

---> Så nå er jeg klar for NOLF 2 :grin:

 

_________________

The Internet Makes You Stupid

 

[ Denne Melding var redigert av: en mann på 2002-10-29 17:25 ]

Lenke til kommentar

Jeg ble ferdig med No One Lives Forever 2 i kveld :smile: Er den beste single-player opplevelesen jeg har hatt så langt i år. Jeg skal ikke spolere slutten for dere som ikke har fullført spillet enda, men det ble hintet om No One Lives Forever 3 :smile: Kanskje det kommer i 2004-2005 engang

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 00:05, skrev Spaz:

Jeg ble ferdig med No One Lives Forever 2 i kveld :smile: Er den beste single-player opplevelesen jeg har hatt så langt i år. Jeg skal ikke spolere slutten for dere som ikke har fullført spillet enda, men det ble hintet om No One Lives Forever 3 :smile: Kanskje det kommer i 2004-2005 engang


 

No Game Lives Forever

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...