Gjest Bjarne Hagen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Har selv slatters, med det siste året har jeg ikke hatt noe vondt selvom jeg har to sinnsykt store kuler under kneet. Lenke til kommentar
Jon4s Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hadde dette svineriet selv. Det jeg gjorde for å kunne fortsette å gå på trening, var å knyte et relativt stramt tau over kulen på kneet, slik at brusket fra kneet ikke kom ned i kulen. Dette,pluss en knevarmer, funket bra hos meg. Lenke til kommentar
Gjest Lasse_15 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 jeg har slatters og dette er plagsomt særlig ved jogging/løping, fotball og andre idretter der knærne belastes.har vært plaget med vonde knær før, nå har det gått bedre en stund, men i det siste har denne kulen/slattersen på kneet blitt stor og øm. skal til lege tirsdag, men lurer på om noen av dere har noen erfaringstips rundt dette...? DUDE! AKUPUNGTUR MANN! det funker som bare fy!! har hatt slatters selv, og det hele begynte å gå over, allerede rett etter akupungturen. og det er permanent. anbefaler akupungtur på det sterkeste!! Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Skrives for syns skyld Schlatter, ikke slatter. Men synes synd på de som har dette. Men hvis gymlæreren nekter å ta hensyn til denne knelidelsen på tross av legeattest er det bare å gå rett til rektor. Legeattest skal være nok til at du kan få fritak fra de gymtimer der man er særlig utsatt for det aktuelle problemet. Lenke til kommentar
TheFly Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Jeg hadde schlatters for en del år siden, og tapet kneet for å unngå smertehelvete. Jeg tapet for det meste store deler av kneet over kulen og dro det i retning låret. Dette funket for meg! Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Har hatt schlatters i 8-9 år nå. Spilte mye fotball, håndball og styrketrening i mange år og fikk da schlatters. For noen år siden sluttet jeg å trene, men kulen ville ikke vekk. Nettopp begynt og trene, og kjenner at det verker noe inni hampen nå. Får vell prøve knestrømpe eller hva det heter og se om det hjelper over stund. Har ingen problem med å trene me schlatters, men det er etterpå smerten kommer og varer helt til neste økt. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 jeg måtte ta tiden til hjelp.. Sinnsykt irriterende! Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg har hatt det i siden jeg var 13 år, det skulle gå vekk når jeg var rundt 16, er 22 nå Har ikke prøvd meg på noe behandling, men er betraktlig mindre i bevegelse nå enn før, men har forsatt vondt Lenke til kommentar
ankenfm Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Du kan prøve med Tigerbalsam eller Zon før trening. Du kan også prøve støttebandasje. Joggesko med en litt høy hæl hjelper litt ( bruk det dagli og på trening ). Har plager med schlatter´s jeg også og kanskje noen andre kne-sykdommer ! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hvordan føles schlatter`s ? Lenke til kommentar
Magmoa Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Jeg hadde slatters og det gjorde veldig vondt! Men jeg var så lei at jeg prøvde å dra til healer. Dagen etter var det helt borte og jeg kunne springe rundt uten smerte! Anbefales og dra til healer!!! Lenke til kommentar
IdaO Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Har slatters selv og kne bandasje osv hjelper ikke når det presser seg på kulen er det enda verre. + pluss jeg er på turning 5 ganger i uka og det er et smertefullt helvete Lenke til kommentar
Liselotta Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Har selv hatt slatters siden 5 klasse ( er 20år nå) og den har bare blitt verre. Driver egentlig aktivt med ridning, noe jeg har måttet ta en pause fra. I gymmen på skolen ble jeg blant annet tvunget til å krabbe, noe som jeg egentlig ikke fikk til på grunn av smertene...på skolen ble detaldri tatthennsyn til slattersen noen gang uansett legeerklæring. Nå skal jeg inn til ny MR fordi jeg er meget plagetmed betendelse,men får ikke operere før betendelsen har blitt kronisk... Er det flere en meg som strever med nattesøvnen ? Lenke til kommentar
OptimistTrondheim Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 jeg har slatters og dette er plagsomt særlig ved jogging/løping, fotball og andre idretter der knærne belastes. har vært plaget med vonde knær før, nå har det gått bedre en stund, men i det siste har denne kulen/slattersen på kneet blitt stor og øm. skal til lege tirsdag, men lurer på om noen av dere har noen erfaringstips rundt dette...? Sykling på ergometersykkel med lav belastning styrker muskulaturen rundt kneet ditt uten at det belastes unødig. Det fungerer iallfall til dels for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå