Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

slatters hva hjelper?

hernil

Anbefalte innlegg

Gjest Bjarne Hagen

Har selv slatters, med det siste året har jeg ikke hatt noe vondt selvom jeg har to sinnsykt store kuler under kneet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde dette svineriet selv. Det jeg gjorde for å kunne fortsette å gå på trening, var å knyte et relativt stramt tau over kulen på kneet, slik at brusket fra kneet ikke kom ned i kulen. Dette,pluss en knevarmer, funket bra hos meg.

Lenke til kommentar
Gjest Lasse_15
jeg har slatters og dette er plagsomt særlig ved jogging/løping, fotball og andre idretter der knærne belastes.

har vært plaget med vonde knær før, nå har det gått bedre en stund, men i det siste har denne kulen/slattersen på kneet blitt stor og øm.

skal til lege tirsdag, men lurer på om noen av dere har noen erfaringstips rundt dette...?

DUDE!

AKUPUNGTUR MANN! det funker som bare fy!! har hatt slatters selv, og det hele begynte å gå over, allerede rett etter akupungturen. og det er permanent. anbefaler akupungtur på det sterkeste!!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Guest_Anonym_*
Skrives for syns skyld Schlatter, ikke slatter. Men synes synd på de som har dette. Men hvis gymlæreren nekter å ta hensyn til denne knelidelsen på tross av legeattest er det bare å gå rett til rektor. Legeattest skal være nok til at du kan få fritak fra de gymtimer der man er særlig utsatt for det aktuelle problemet.
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har hatt schlatters i 8-9 år nå. Spilte mye fotball, håndball og styrketrening i mange år og fikk da schlatters. For noen år siden sluttet jeg å trene, men kulen ville ikke vekk. Nettopp begynt og trene, og kjenner at det verker noe inni hampen nå. Får vell prøve knestrømpe eller hva det heter og se om det hjelper over stund. Har ingen problem med å trene me schlatters, men det er etterpå smerten kommer og varer helt til neste økt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Du kan prøve med Tigerbalsam eller Zon før trening.

Du kan også prøve støttebandasje. :wee:

Joggesko med en litt høy hæl hjelper litt ( bruk det dagli og på trening ).

Har plager med schlatter´s jeg også og kanskje noen andre kne-sykdommer !

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Har selv hatt slatters siden 5 klasse ( er 20år nå) og den har bare blitt verre. Driver egentlig aktivt med ridning, noe jeg har måttet ta en pause fra. I gymmen på skolen ble jeg blant annet tvunget til å krabbe, noe som jeg egentlig ikke fikk til på grunn av smertene...på skolen ble detaldri tatthennsyn til slattersen noen gang uansett legeerklæring. Nå skal jeg inn til ny MR fordi jeg er meget plagetmed betendelse,men får ikke operere før betendelsen har blitt kronisk... Er det flere en meg som strever med nattesøvnen ? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har slatters og dette er plagsomt særlig ved jogging/løping, fotball og andre idretter der knærne belastes.

har vært plaget med vonde knær før, nå har det gått bedre en stund, men i det siste har denne kulen/slattersen på kneet blitt stor og øm.

skal til lege tirsdag, men lurer på om noen av dere har noen erfaringstips rundt dette...?

Sykling på ergometersykkel med lav belastning styrker muskulaturen rundt kneet ditt uten at det belastes unødig. Det fungerer iallfall til dels for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...