hernil Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 jeg har slatters og dette er plagsomt særlig ved jogging/løping, fotball og andre idretter der knærne belastes. har vært plaget med vonde knær før, nå har det gått bedre en stund, men i det siste har denne kulen/slattersen på kneet blitt stor og øm. skal til lege tirsdag, men lurer på om noen av dere har noen erfaringstips rundt dette...? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Eg hadde dette sjølv då eg var yngre, og det svaret eg fekk var at det ikkje var noko farleg, og at det forsvann av seg sjølv etter kvart som ein vaks til. Det var ikkje stort å gjere med det, slik eg forstod. Eg hadde nesten aldri noko vondt av det, men eg fekk ikkje bøye knea så langt som dei fleste andre, og eg klarte nesten ikkje å stå på kne. Men, det forsvant medan eg gjekk på gymnaset, og sidan har eg aldri vore plaga av det. Så du lyt nok berre ta tida til hjelp! Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Eg hadde dette sjølv då eg var yngre, og det svaret eg fekk var at det ikkje var noko farleg, og at det forsvann av seg sjølv etter kvart som ein vaks til. Det var ikkje stort å gjere med det, slik eg forstod. Eg hadde nesten aldri noko vondt av det, men eg fekk ikkje bøye knea så langt som dei fleste andre, og eg klarte nesten ikkje å stå på kne. Men, det forsvant medan eg gjekk på gymnaset, og sidan har eg aldri vore plaga av det. Så du lyt nok berre ta tida til hjelp! 6838803[/snapback] problemet er jo nettopp at det gjør vondt og er hemmende på flere måter når det gjelder idrett... jeg tenker på forslag som f.eks. legge is på etter belastning etc. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Det som er det absolutt viktigste er å varme opp alle ledd skikkelig først, og for all del - IKKE løp på asfalt!! Lenke til kommentar
PrEb1 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 En kompise har av meg har slatters vi trenger håndaball og fotball vær dag nesten og han har en slik bandasje/støtte som han tar rundt kneet og over slattersen... dette fikk han av sin lege så du kan jo spørre legen din og det merket er hvertfall rehband ellerno håper det hjalp litt Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Har selv slatters. Det som hjelper er egentlig bare å ta det med ro. Vel du kan jo ikke ta det helt med ro, men jo mindre du belaster kneet jo fortere forsvinner det. Men da du skal trene kan det lønne seg å smøre på litt tigerbalsam så går oppvarmingen lettere og det vil ikke gjøre så vondt. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 preb1: har en støttebandasje allerede og den hjelper mye. takk for tipset. .patrick: tigerbalsam skal jeg sannelig prøve...takker håper andre har tips også. ikke bare for meg, men alle med slatters da dette er utrolig irriterende. (syns jeg ) Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Har slatters (Schlatters?) og er umulig å ta det med ro i gymen, læreren presser oss jo noe sinnsykt og skjønner ikke at det kan gjøre sinnsykt vondt noen ganger. Hver torsdag løper vi løyper ute langs vei (asfalt...) på en 2-3 km, og er helt død i foten etter det. Over helgen på mandag er det på'n igjen med gym inne. Og på torsdag igjen er det gym ute med mer løping... Begynner å bli frustrert. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Har slatters (Schlatters?) og er umulig å ta det med ro i gymen, læreren presser oss jo noe sinnsykt og skjønner ikke at det kan gjøre sinnsykt vondt noen ganger. Hver torsdag løper vi løyper ute langs vei (asfalt...) på en 2-3 km, og er helt død i foten etter det. Over helgen på mandag er det på'n igjen med gym inne. Og på torsdag igjen er det gym ute med mer løping... Begynner å bli frustrert. 6856911[/snapback] veit... plagsomt, men hvis du drar til legen så kan du få en legeærklaring om at du ikke skal ha gym som kan være skadelig for kneet. hendig å ha, har blant annet levert min ærklaring og slipper løpetest som går over 3 km på asfalt. takk gud! Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Har slatters (Schlatters?) og er umulig å ta det med ro i gymen, læreren presser oss jo noe sinnsykt og skjønner ikke at det kan gjøre sinnsykt vondt noen ganger. Hver torsdag løper vi løyper ute langs vei (asfalt...) på en 2-3 km, og er helt død i foten etter det. Over helgen på mandag er det på'n igjen med gym inne. Og på torsdag igjen er det gym ute med mer løping... Begynner å bli frustrert. 6856911[/snapback] veit... plagsomt, men hvis du drar til legen så kan du få en legeærklaring om at du ikke skal ha gym som kan være skadelig for kneet. hendig å ha, har blant annet levert min ærklaring og slipper løpetest som går over 3 km på asfalt. takk gud! 6856937[/snapback] Har allerede levert det, men hjalp ikke serlig... Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Håper dette hjelper alle som sliter med slatters: Jeg hadde slatters i noen år. Helt forjævlig. Men så hørte jeg at en kompis hadde kjøpt noe knebånd på apoteket og slattersen ble borte hos han. Så jeg prøvde det, og etter noen måneder med den på kneet mens jeg trente så var det vekke. Helt utrolig at jeg gikk så lenge uten å vite om den. Den er aboslutt å anbefale, funket som bare F på meg! Gå inn her : http://www.rehband.com/ ---> trykk på "Produkter" ---> "Sport" ---> "Knä" ---> Så ser du på listen på høyresiden. Der trykker du på "Knebänd 7057" Der ser du hvilken jeg brukte for å bli kvitt slattersen min. Men jeg gikk først på apoteket og spurte om de hadde et knebånd som jeg kunne bruke for å bli kvitt denne styggedommen. Husker ikke hvor mye det kostet, men det var nok oppi 200-300 kr. men aboslutt verdt det. Håper dette hjalp =) Mvh Per O. Endret 13. september 2006 av suppesaft Lenke til kommentar
hernil Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Håper dette hjelper alle som sliter med slatters: Jeg hadde slatters i noen år. Helt forjævlig. Men så hørte jeg at en kompis hadde kjøpt noe knebånd på apoteket og slattersen ble borte hos han. Så jeg prøvde det, og etter noen måneder med den på kneet mens jeg trente så var det vekke. Helt utrolig at jeg gikk så lenge uten å vite om den. Den er aboslutt å anbefale, funket som bare F på meg! Gå inn her : http://www.rehband.com/ ---> trykk på "Produkter" ---> "Sport" ---> "Knä" ---> Så ser du på listen på høyresiden. Der trykker du på "Knebänd 7057" Der ser du hvilken jeg brukte for å bli kvitt slattersen min. Men jeg gikk først på apoteket og spurte om de hadde et knebånd som jeg kunne bruke for å bli kvitt denne styggedommen. Husker ikke hvor mye det kostet, men det var nok oppi 200-300 kr. men aboslutt verdt det. Håper dette hjalp =) Mvh Per O. 6857498[/snapback] hvordan brukte du det? i tillegg til en støttebandasje, eller istedenfor? ser interesant ut skal se på det . takker Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) hvordan brukte du det? i tillegg til en støttebandasje, eller istedenfor?ser interesant ut skal se på det . takker 6857617[/snapback] Jeg brukte bare det, ikke noe støttebandasje eller noe i tillegg. Håper du blir kvitt det =) Endret 13. september 2006 av suppesaft Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Har slatters (Schlatters?) og er umulig å ta det med ro i gymen, læreren presser oss jo noe sinnsykt og skjønner ikke at det kan gjøre sinnsykt vondt noen ganger. Hver torsdag løper vi løyper ute langs vei (asfalt...) på en 2-3 km, og er helt død i foten etter det. Over helgen på mandag er det på'n igjen med gym inne. Og på torsdag igjen er det gym ute med mer løping... Begynner å bli frustrert. 6856911[/snapback] Du for bare nekte å løpe mer når du for vondt. Ikke annet å gjøre, og hvis læreren gir deg anmerkning tar du det opp med rektor på ungdomskolen din. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Jeg brukte bare det, ikke noe støttebandasje eller noe i tillegg.Håper du blir kvitt det =) 6857837[/snapback] har sett at det var noen andre modeller på den siden bla. noe mer likt støttebandasjer vet du noe om det? Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg brukte bare det, ikke noe støttebandasje eller noe i tillegg.Håper du blir kvitt det =) 6857837[/snapback] har sett at det var noen andre modeller på den siden bla. noe mer likt støttebandasjer vet du noe om det? 6887687[/snapback] Nei desverre... har ikke prøvd det Lenke til kommentar
Harale Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hey, jeg hadde dette for en stund siden jeg bruke blant annet akupentur for og løse dette problemet. Vil anbefale deg og prøve dette. Ellers er det bare og vente. Lykke til Lenke til kommentar
Gjest ***** Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg har hatt slatters i 6 år nå, egentlig skulle det gått over for over 1 år siden. Jeg har prøvd mye for at det skal gå bort, men ingen ting hjelper... Nå skal jeg kanskje få operert det vekk. Men anbefalingen er å ta det helt med ro, ikke holde på noen aktiviteter. Jeg har alldri klart å holde meg i ro, så er nok grunnen til at det ikke vil gå bort. Lenke til kommentar
Gjest en som er glad for tips om slatt Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Håper dette hjelper alle som sliter med slatters: Jeg hadde slatters i noen år. Helt forjævlig. Men så hørte jeg at en kompis hadde kjøpt noe knebånd på apoteket og slattersen ble borte hos han. Så jeg prøvde det, og etter noen måneder med den på kneet mens jeg trente så var det vekke. Helt utrolig at jeg gikk så lenge uten å vite om den. Den er aboslutt å anbefale, funket som bare F på meg! Gå inn her : http://www.rehband.com/ ---> trykk på "Produkter" ---> "Sport" ---> "Knä" ---> Så ser du på listen på høyresiden. Der trykker du på "Knebänd 7057" Der ser du hvilken jeg brukte for å bli kvitt slattersen min. Men jeg gikk først på apoteket og spurte om de hadde et knebånd som jeg kunne bruke for å bli kvitt denne styggedommen. Husker ikke hvor mye det kostet, men det var nok oppi 200-300 kr. men aboslutt verdt det. Håper dette hjalp =) Mvh Per O. Nå skal eg nettopp til å bestille støtte, har tidligere bare brukt en sånn dere støtte til heile foten. Har du noen andre tips i tillegg til kne støtta?? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Skrives for syns skyld Schlatter, ikke slatter. Men synes synd på de som har dette. Men hvis gymlæreren nekter å ta hensyn til denne knelidelsen på tross av legeattest er det bare å gå rett til rektor. Legeattest skal være nok til at du kan få fritak fra de gymtimer der man er særlig utsatt for det aktuelle problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå