Gå til innhold

Din favoritt hamburger!

elektroboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når dere sier; Lage hjemme; vil det si at dere steker en frossen hamburger eller lager dere hle greia selv?

Når jeg en sjelden gang ikke gidder å kjøre bort til Robsrud-grillen på Lørenskog (som forøvrig har meget gode burgere), så lager jeg de sjølv.....ikke sånn frossen ferdig-crap, men skikkelig burger....

Tar en halv kg kjøttdeig, litt krydder....som fersk basilikum, litt pepper (cayenne eller chili), og hvitløk....som hakkes....ikke presses. Hiver alt i en stor bolle....sammen med et par egg (for å binde kjøttet bedre sammen), og blander sammen alt.....lager så 2 store burgere av denne kjøttklumpen, som jeg freser i panna.

Må jo selvfølgelig ha ost...burger uten ost, er som pølse uten ketchup og sennep :D Ikke noe vanlig Norwegia-dritt her nei....Jarlsberg er greit, eller Cheddar. Blåskimmel-ost er også skikkelig digg på burger. Noen baconskiver på toppen hives også på...

Salat, mye løk og mye dressing er et must. Grove forvarmet burgerbrød.

Dette blir det god mat av....

Pantera

Lenke til kommentar

Hjemmelaget burger er selvfølgelig best!

Du tar og steiker opp et stykk hamburgerkjøtt og 2 striper bacon, varmer opp brødet i brødristeren så de blir passe varm og sprø. Hamburgeren bygges opp slik:

- Brød-bunn

- Litt ketsjup

- Kjøtt

- Ost (Jarlsberg helst)

- 2 striper bacon

- Litt salsa

- Isebergsalat

- Et par jalapenos

- Maiskorn

- Et par taco-chips med ostesmak

- Brød-topp

SLIK skal en skikkelig burger mekkes. Alle dere som sier at Burger-King eller McD burgere er de beste, vel dere er bare uvitende, og jeg blir rent trist på deres vegne...

Lenke til kommentar

Sprøe hamburgerbrød, saftig burger (helst hjemmelagd fra bunn av), salat, løk,tomat, ost, bacon og en liten dært burgerdressing bygd opp slik:

'Toppbrød'

Løk

Tomat

3x osteskiver

2x baconskiver (sprøe)

Burger'n

Burgerdressingen

Salat

'Bunnbrød'

Lenke til kommentar
Ser noen trøndere nevnte sesam her, som jeg mener er den mest oppskrytte burgeren. Til deres forsvar kan det være at jeg har bestilt feil meny, de to gangene jeg har vært der har jeg kjøpt meg vanlig cheese. Slipper jeg den kvalme idun-dressingen og salaten på de andre burgerne?

6894141[/snapback]

Bra! Det er jeg faktisk helt enig i - har aldri forstått "Sesam-hysteriet". Har alltid fått høre at Sesam var så bra etc etc, så skuffelsen ble stor da jeg prøvde den og fant ut at den var helt ordinær.

Noen steder med gode burgere:

* Bollywood dancing - Oslo (tror kanskje denne er nedlagt?)

* Beach Club - Aker Brygge

* Opera - Bergen

* Dr. Livingstone (kyllingburger) - Bergen

* Planet Hollywood / Hard Rock Café har også gode

Ellers liker jeg også BK/MC, men det blir liksom en helt annen "ting".

Endret av steinrr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...