Gå til innhold

Din favoritt hamburger!


elektroboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja... Ein godt steikt hamburgar med mykje ost, salat og dressing, med nokre skikkelege laukringar... Det er saker, det! :dribble:

 

(Er det Shell ute på Herkules du tenkjer på? I så fall er dei rimeleg brukbare, dei hamburgarane dei har der.)

6838734[/snapback]

 

Ja, tenker der ved herkules! De er hvertfall ikke små de hamburgerne der Er u fra skien eller?

Lenke til kommentar

Personlig har jeg mistet sansen for burger-sjapper. Er lei av at hamburgeren betegnes som junkfood, så lager dem helst hjemme selv. Stort brød og burger av god kvalitet er ett must. Først stekes to striper bacon som legges til siden på et kjøkkenpapir. Burgeren stekes på medium varme (helst på grillpanne, men stekepanne med lite fett er et greit alternativ) på den ene siden til man ser bloddråpene pipler opp på siden som vender opp. Burgeren skal IKKE flyttes eller presses på , faen ta bensinstasjoner og utesteder som legger en sånn vekt oppå som presser ut all kjøttsaften! Burgeren snus og stekes i 25-35 sekunder på den andre siden. Akkurat når den snus, legger man på et godt lag med jarlsberg eller den osten man foretrekker, med baconet oppå der igjen, for den gjennværende steketiden. Burgeren plasseres på brødet og man har på et sjenerøst, men ikke overdrevent lag med Heinz Barbeque-saus (et langt bedre alternativ enn ketchup), sprøstekt løk, litt sennep, fire tykke tomatskiver og seks skiver agurk. Da har man et perfekt (om enn noe usunt) måltid som passer til alle anledninger. Personlig mener jeg ting som sylteagurk og forskjellige typer dressing er bannlyst, da de tar vekk smaken fra det jeg mener en hamburger skal være. Håper samtlige anser burgere som et standsmessig måltid, ikke junkfood eller fyllemat. Den fortjener så mye bedre!

Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Cheeseburgeren på McDonalds er den absolutt beste burgeren du vet om? Lunka burger med plastikkost?

6849052[/snapback]

Kan ha noe med at sist gang eg spiste den, var sent på kvelden så det var bare meg på mc.donalds, så han hadde ingen burgere som var ferdige, og da fikk eg den varm!

Menmen.. Hver sin smak:P

Lenke til kommentar

Burgere skal lages hjemme. Da kan man blande i så mye godt man bare vil. Fersk oregano, nykverna pepper, egg, rødløk, hvitløk, bare fantasien setter grenser. Man kan lage burgerene så store man bare vil. Helst bør man lage hamburgerbrødet også, men det er litt mer tidkrevende, så kjøpebrød er heilt ok.

 

Tilbehøret kan varieres. Men det er viktig med god ost :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...