Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

GPS til bil?

Fozzietif

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vet ikke om dette emnet finnes fra før, men er det noen som har tips til GPS for bilen min som begynner og dra på årene? :p Den skal helst ikke være så veldig dyr, men skal ikke være dårlig heller.. Helst ikke være festet til frontruta.

Noen som har noe å anbefale?

På forhånd takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Vet ikke om dette emnet finnes fra før, men er det noen som har tips til GPS for bilen min som begynner og dra på årene? :p  Den skal helst ikke være så veldig dyr, men skal ikke være dårlig heller.. Helst ikke være festet til frontruta.

Noen som har noe å anbefale?

På forhånd takk..

6838580[/snapback]

Dersom du IKKE vil kjøpe en sånn "feste til frontruten"-gps så er jo alternativet en 1-din cd-spiller med navigasjon, slik som f.eks. denne Blaupunkten til 4990 kroner.

Lenke til kommentar
Om ikke du vil feste i frontruta.. Hvor vil du da ha den?

6841477[/snapback]

Finnes det ikke sånn for å ha f.eks. på dashbordet? :hmm:

Takker for svar! :) Tom Tom skal visst være best ut i test, men de har vel stort sett festet sine i frontruta? Jaja, kanskje jeg skal kunne nøye meg med det.. :p

Endret av Fozzietif
Lenke til kommentar

Kommer litt an på hvordan bil du har, men det finnes versjoner som festes på dashen.

Har du et dashbord med mye løse deler (som f.eks Golf 3), er det bare å kjøpe et feste å skru inn i dashen, så kjøper du ny den delen du lager skruehull i dersom du ikke skal ha det lenger. :)

Lenke til kommentar

Min Garmin Streetpilot C330 ble levert med feste for dashbord. Det er bare ei rund plate med krsftig dobbeltsidig tape som man limer på hvilken flate man vil. Og så fester man GPS'en på denne plata på samme måte som om man skulle feste den på ruta.

Men jeg skjønner ikke helt at det skulle være noe bedre å sette den på dashbordet enn på ruta...

Lenke til kommentar

Fikk i dag en herlig Holux 236 i posten fra det sotre utland og etter litt om og men så funker den strålende!

Har ikke kjørt enda (har ikke lappen heller :p) men demo + en liten gåtur kan konstantere at denne funker som bare det!

Den er brukt på Qtek 9100 og HTC TyTn med TomTom Navigator 5 (Mobile).

Lenke til kommentar

Okei.. :p Da var jeg på butikken i går, og lærte litt av hvert.. Trodde du klistret hele greia til ruta, derfor jeg heller ville feste til dash. :p

Det ble til slutt en tomtom ONE. Har ikke rukket og testa denne skikkelig enda, da jeg har jobbet siden i går kveld, men etter jeg har sovet ut litt i dag blir det full testing.. :p

Det jeg kom til å tenke på var at den dekker litt av utsikten, så når det egentlig ikke er lov å bruke wunderbaum, hvordan er det da lov å bruke GPS? Jaja, bekymringene til side..

Takk for alle svar! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...