O. B. Lix Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 - Innlogging med Wand i skandiabanken fungerer ikke lenger. Greit nok at dette ikke utelukkende er Opera sitt problem, men det fungerte i alle fall før jeg la inn 9.0. Den virker ikke som før for meg også (i Skandiabanken), man skal tate inn kundenr + passord, men passordet må tastet en gang ekstra, etter oppgradering... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Den virker ikke som før for meg også (i Skandiabanken), man skal tate inn kundenr + passord, men passordet må tastet en gang ekstra, etter oppgradering... 6924271[/snapback] Riktig. For å få gjort det litt raskere kan du gjøre følgende: - Klikk på wand (ctrl+enter anbefales ikke), og trykk på ESCAPE umiddelbart etter (før siden blir lastet). - Da blir feltene fyllt ut uten at skjemaet sendes, og du kan trykke på enter eller klikke på "logg inn" manuelt. Men er fremdeles irriterende... Endret 23. september 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Battone Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Her er ei lita liste over sider som sliter med opera... Norsk tipping - Problemer om du skal betale med buypass.. Diverse banktjenester generelt. En del små problemer som ikke er ødeleggende.. Noen web-tv greier, tv2 funker ikke i det hele tatt.. Google kalender sliter litt, men ikke ødeleggende, man klarer seg med opera der.. En del nettbutikker er helt håpløse, ingen håp å bruke Opera.. Disse er bare de jeg kom på i farten, men listen begynner å bli litt vell lang... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Kan du spesifisere problemene, Battone? Jeg har brukt Opera i 3 år uten å møte på problemer verken med nettbutikker eller nettbanker... Norsk Tipping holder jeg meg unna, det finnes sider som leverer bedre odds. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Kan du spesifisere problemene, Battone? Jeg har brukt Opera i 3 år uten å møte på problemer verken med nettbutikker eller nettbanker... Norsk Tipping holder jeg meg unna, det finnes sider som leverer bedre odds. 6927053[/snapback] Er jo ikke så mye å spesifisere - er en del nettsider/tjenester som rett og slett ikke fungerer i Opera. Men dette er jo som regel Opera totalt uskyldig i. Som Opera-brukere blir vi jo som regel sperret ute fra nye AJAX tjenester. Eksempel: http://www.turboajax.com/turbodbadmin_demo/ At Microsoft sperrer oss ute er jo heller ingen nyhet, men lurer på om det kan være Opera sin feil her, da det fungerer noelunde i Firefox: http://forums.microsoft.com/MSDN (er ikke mulig å skrive innlegg - textarea'et m/RTE vises ikke i opera) Lenke til kommentar
Battone Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Som nevnt, er ikke no å spesifisere, java problemer er en gjenganger, flash likeså. Jeg er veldig var for "feil" som oppstår på sider, men disse jeg har nevnt nå er store feil som ingen kan unngå å se. Og det at man ikke bruker en tjeneste vil ikke hjelpe dem som bruker den.. Det kan være at disse problemene ikke er Opera`s, men likefullt så er problemene kun i Opera og ikke explorer, dermed får Opera skylden. Jeg ønsker virkelig å bruke Opera, men må man opp med IE hvert tiende min. så er det jo egentlig en overflødig leser. Jeg er skuffet, da jeg startet å bruke den så jeg at problemene med å spille av mediafiler gjennom opera gikk smertefritt og jeg ble begeistret, nå 3-4 uker etter er mer usikker på greia. Er liten tvil at Opera er en vinner når det kommer til skin og brukervennlighet, men så lenge den ikke klarer å lese sider så er den som sagt ikke egentlig en webleser, men en kuriositet som mange skryter av.. ******************* Og så spør folk seg hvorfor jeg fortsatt bruker IE.. Er som sagt ikke Opera sin feil at sidene er "dårlig" laget. Min erfaring er at Operabrukere ikke er så veldig vare for problemer som oppstår Ett eksempel er problemet i denne tråden; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=631933&hl= Ingen reagerte på feilen som jeg peker på, alt var i skjønneste orden sa alle de "gamle" operabrukerne, så jeg reinstallerte og gjorde alt mulig.. Så viser det seg at det likevel er en feil på siden og ikke med Opera.. Men selv om problemet ikke var Opera`s så burde vel alle se det samme som meg. Poenget mitt er vitsen med å spesifisere problemet.. Endret 24. september 2006 av Battone Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei. Vel, nå bruker jeg Opera selv også da. Har nettopp installert Opera 9.01 på stasjonæren min. Jeg er ikke helt sikker på om jeg liker Torrentfunksjonen i Opera. Jeg bruker et annet Torrentprogram istede for Opera sitt, så bruker ikke sin funksjon i det hele tatt. Spekullerte lenge på om jeg skulle gå tilbake til Opera 7x eller 8x av noe slag. Får se litt. Brukte lenge Opera 7.54u2 på denne, men bytta tilslutt til Opera 9x. Husker ikke helt om Opera 7.54 hadde noen likanes Popup blocker. Hvis den har det, så skal jeg gå tilbake til den regner jeg med. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 7.54u2 har den vanlige "Block unwanted popups" og er hva jeg enda bruker. Problemet til Battone her opplevde ikke jeg i min Opera. 7.54 er av en eller annen grunn mye raskere til å laste og rendre sider hos meg enn 8x og 9x, men det kan være at jeg har gjort supertriks jeg ikke kommer på. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Det kan se ut som Opera ikke laster ned active X, noen tips i så måte? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Mitt tips er at Active X er en uting som er på vei ut. Active X åpner for dårlig sikkerhet, og er derfor ikke støttet i Opera. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Neitakk har heilt rett i at ActiveX ikkje er støtta: Opera does not have in-built support for Microsoft's Windows-specific ActiveX technology or the VBScript scripting language. http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=415 Lenke til kommentar
Battone Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Neitakk har heilt rett i at ActiveX ikkje er støtta:Opera does not have in-built support for Microsoft's Windows-specific ActiveX technology or the VBScript scripting language. http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=415 6930482[/snapback] Det hjalp meg ikke så veldig mye, og userscript er ikke min sterke side... Gikk over til netscape for å teste om den takler sidene jeg snakket om og det ser ut som den gjør det.. Håpe at den funker bedre for meg enn Opera har gjort.. Endret 24. september 2006 av Battone Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 takler netscape activeX?? det må isåfall være fordi den bruker IE-motoren på den aktuelle siden, og i så måte kan man like gjerne kjøre Opera som standard nettleser, også starte opp IE til activeX-sider (som windowsupdate) Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Er liten tvil at Opera er en vinner når det kommer til skin og brukervennlighet, men så lenge den ikke klarer å lese sider så er den som sagt ikke egentlig en webleser, men en kuriositet som mange skryter av... 6927157[/snapback] Advarsel: Dere som aldri har prøvd Opera, ikke hør på noe av det den mannen sier. Den klarer å lese sider utmerket. Eneste gang jeg må opp med IE, er når jeg skal inn på Windows Update. Det er Microsoft sin skyld, ikke Operas. Etter å ha brukt Opera daglig i årevis, kan jeg skrive under på at den leser 99 % av alle nettsider uten problemer. Og 99 % av de sidene som leses feil, skyldes dårlig koding. Opera både starter raskere og renderer raskere enn Firefox, og Opera er den til dags dato eneste nettleseren på moderjord som har full støtte for de nyeste standardene innen både CSS og HTML. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Kan du spesifisere problemene, Battone? Jeg har brukt Opera i 3 år uten å møte på problemer verken med nettbutikker eller nettbanker... Norsk Tipping holder jeg meg unna, det finnes sider som leverer bedre odds. 6927053[/snapback] Er jo ikke så mye å spesifisere - er en del nettsider/tjenester som rett og slett ikke fungerer i Opera. Men dette er jo som regel Opera totalt uskyldig i. Som Opera-brukere blir vi jo som regel sperret ute fra nye AJAX tjenester. Eksempel: http://www.turboajax.com/turbodbadmin_demo/ At Microsoft sperrer oss ute er jo heller ingen nyhet, men lurer på om det kan være Opera sin feil her, da det fungerer noelunde i Firefox: http://forums.microsoft.com/MSDN (er ikke mulig å skrive innlegg - textarea'et m/RTE vises ikke i opera) 6927090[/snapback] Jeg vil vite hvilke nettbutikker du snakker om. WYSIWYG-editorer av det slaget der støttes ikke av Opera med hensikt. Det finnes rteditorer som støttes, men Microsoft vet ikke å bruke dem. WYSIWYG er også noe forbannet møkk som bare hjelper på spredningen av drittkoder ut på nett enda mer. Slike editorer skaper grusomme koder med FONT, SPAN, COLOR og full pakke. Hvis du går inn i kontrollpanelet ditt på det forumet, er jeg temmelig sikker på at du kan velge å skru av eller på RTE. Dette bør et bra forum tilby. På mitt eget forum deaktiverte jeg hele RTE-saken slik at ingen kan buke det, da jeg ikke kan fordra det. Men før jeg deaktiverte den, var det slik at Opera-brukere fikk en annen form enn IE-brukere. Skulle ikke rare ASP-koden til for å få til det... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Du er sikkert ekspert på Opera og kan dette med userscript, alt jeg kan er å laste ned andres løsninger. Foreløpige nettbutikker er pcutstyr når jeg skal handle og databutikken.com.. Er flere der det er problemer, men ser ikke vitsen med å ramse opp alt mulig.. Så det du mener er at jeg tar feil med mine problemer med Opera, at alt er i skjønneste orden.. Opera er som sagt mye kjappere enn andre lesere, men er det ikke på tide å ta hodet opp av sanden og slutte å skylde på all verdens nettsteder.. T.o.m. da jeg prøvde å rendere med IE gjennom Opera klarte den ikke oppgaven, noe netscape klarer.. "Ikke hør på denne mannen", sier neitakk.. Greit nok, men jeg slår akkurat like hardt ned på IE eller andre lesere om dem ikke klarer jobben dem er satt til å gjøre.. Det burde ikke være nødvendig å kunne diverse scripts for å kjøre en nettleser. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Opera renderer ikke med IE-motoren. Jepp, jeg vet veldig mye om nettlesere og webutvikling, og driver med dette daglig. Jeg bruker også Internett på vanlig måte, og møter aldri problemer med Opera. Har aldri hatt problemer med verken å handle på nettet eller å bruke forum. Selvsagt kan alltids noen støte på problemer, men det gjelder ikke for majoriteten. Hvis du opplever at mange av de sidene du besøker gir deg problemer, har du vært maksimalt uheldig med ditt bruksmønster. Jeg tar ikke hodet opp av sanden nei. Bruker Opera og kun Opera og ingenting annet enn Opera med ett eneste unntak, Windows Update. Så jeg kan ikke fortelle andre at Opera ikke virker når jeg har sett nettleseren virke så lenge jeg selv har brukt den. Skylde på nettsteder? Jepp, i aller høyeste grad. Eks: Google Calendar! Identifiser leseren som Opera, og de sperrer deg ute. Du får beskjed om at du ikke har riktig nettleser. Identifiser deg som IE, og du laster kalenderen som bare juling. Er det riktig av Google og sperre ute alle med henviser som viser noe annet enn IE og Firefox? Og er det ikke noe galt med nettsteder når Opera-brukere må identifisere seg som IE for ikke å møte problemer, noe som samtidig går utover brukerstatistikken for Opera? Lenke til kommentar
Garps Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg har brukt Opera i flere år. Kan ikke si noe negativt om den. Den er veldig rask, og det er mye man kan forandre og tilpasse i den. Ikke bare med knappene og menyene, men også i ini filene... Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Grrrr har samme prob som wil jeg bruker Opera 9 og bruker azureus til torrent klient, men hver gang jeg skal laste ned en torrent så begynner Opera automatisk og laste ned etter som verson 9 har fått støtte for dette. Såååå iriterans hvaer gang så må jeg begynne å laste ned med opera og så stoppe nedlastinga får så å starte azureus, går det ikke ann og skru dette av? Endret 25. september 2006 av AllColer Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Verktøy --> Innstillingar --> Avansert --> Nedlastingar. Fjern haka frå "skjul filtypar opna med Opera", søk etter torrent, gå inn på eigenskapane til den og velg å opne med Azureus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå