Gå til innhold

Opera - er den blitt mye bedre?

Battone

Anbefalte innlegg

Da er det hos meg... har ikke gjort noe med opera siden jeg installerte.. Noen ideer?

Men det er slike ting som dette som aldri/veldig sjelden skjer i IE.. Jeg bruker ikke denne funksjonen på HW.no så ofte, men jeg henger meg oppi problemet..

Om jeg ikke finner ut av det må jeg vel tilbake til IE igjen.. Er egentlig veldig synd for jeg likte denne versjonen av Opera.. Men jeg hadde håpet å kun bruke IE til å komme inn på windows update..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opera 9 har problemer med en del websider. Disse vises ok i firefox (også 2.0 Beta), IE 7 RC1 og den gamle Opera 8.54. Det tar nok en stund enda før Opera 9 er avluset.

6841180[/snapback]

Feil! Det er de andre nettleserne som viser dem feil, slik at det ser rett ut.

Opera viser deg rett frem en ærlig tolkning av kodene, så du kan ikke skylde på nettleseren.

Jeg vil gjerne vite hvilke sider som ser ok ut i 8.54 men ikke 9.01. For dette har jeg vanskelig for å tro er sant. Hvis det er tilfelle, betyr det bare at 9.01 tolker koder enda mer nøyaktig, og dermed er feil fra koderens side enda mer tydelige.

Lenke til kommentar

angående problemet med hw.no: jeg antar du har enablet javaScript? java og javascript er to helt forskjellige ting, og sistnevnte brukes på mange ulike websider for å tilby mer eller mindre nyttig funksjonalitet. Som sist: trykk F12 for en sjapp sjekk av at alt er haket av.

Du har ikke en overivrig brannmur som blokkerer javascript eller noe? Selv bruker jeg Opera, og har ingen problemer med hw.no

Lenke til kommentar

Prøvde t.o.m. med en clean boot for å se om noe slo inn, det hjalp ikke.. Og ja, begge deler er enabled.. Har som sagt ikke gjort noe med opera foruten å bare installere det fra scratch.. Fjernet cookies og..

Skal prøve å reinstallere opera for å se om det hjelper..

Hjalp ikke det heller.. frustrert..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Jeg kan presisere om dere ikke ser hvilken link jeg lurer på..

post-18400-1158518807_thumb.jpg

Jeg vil hit, men...

post-18400-1158519148_thumb.jpg

Havner her..

Er det noe i java console man kan leke seg med.. På meg virker det som om problemet er hos hw.no, jeg skjønner ikke helt hvorfor opera skal sende meg tilbake etter 2 sekunder... :roll:

I java console får jeg at <APPLET>tag support ; kun IE, mozilla og netscape.. Sikkert ikkeno å si?!

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Ingen guruer som kan komme med ideer på hva det kan være. Jeg henger meg oppi det, så frustrasjonen bare øker... Dette er i utgangspunktet en av grunnene til at jeg har holdt meg til IE i alle disse årene.. Faktisk så opplever jeg aldri slikt med IE.. Den er ikke perfekt, så om mitt problem kan løses så slipper jeg å gå tilbake..

Lenke til kommentar

Opera 9 er i alle fall dårligere enn Opera 8.5. Utrolig masse små irriterende bugs og feil, og de virker jo som om de ikke har tenkt å fikse det heller.

Det mest irriterende er Opera 9's trang til å laste sider på nytt hele tiden. Selv om jeg har skrudd av funksjonen som egentlig gjør dette (for å passe på at javascript virker), så skjer det ofte. F.eks. etter at jeg har postet i forumet her, eller klikket på det oransje "gå til nye innlegg" ikonet ved siden av emnene. Når du da går tilbake bare laster den samme siden på nytt. :realmad:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Lurifaksen: Kva for bugs og feil er det du tenkjer på? No har eg brukt Opera 9 sidan den kom ut, og eg har i grunnen ikkje lagt merke til nokon spesielle feil og manglar...

6884680[/snapback]

Redigerte innlegget mitt over. Av andre ting jeg kommer på i farten er:

- Når du søker markerer den alle treffene med LYS GRÅ. Fantastisk lurt å markere i tilnærmet samme farge som den i 9 av 10 tilfeller allerede har (altså, særdeles vanskelig å se markeringene).

- Innlogging med Wand i skandiabanken fungerer ikke lenger. Greit nok at dette ikke utelukkende er Opera sitt problem, men det fungerte i alle fall før jeg la inn 9.0.

- Har generelt mer problemer med wand - flere plasser den ikke fungerer skikkelig. Før var det også mulig å velge "husk for hele serveren" - så vidt jeg vet gjør den ikke det lenger (dvs, lagret du passordet på domene.no husker den det ikke hvis du går inn på www.domene.no)

- Crasher oftere enn før.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
De fleste bugsene jeg opplevde med 9.0 er fikset i 9.01.

Wand fungerer helt fint hos meg. De fleste problemene du beskriver kan fikses. Du kan endre veldig mye selv hvis du skriver opera:config i adresselinjen.

6885002[/snapback]

Faktisk kan ingen av de fikses nei - dette har ikke med konfig å gjøre.

Kom på en til:

- Noen ganger "henger Opera seg opp" på enkelte domener. Dvs, den klarer ikke å åpne nettsiden. Står bare "Waiting for connection (#1)" eller noe slikt i statusbaren. Tror det skjer dersom den tidligere har hatt et problem med at serveren var nede eller noe slikt, og skjønner av en eller annen grunn ikke at serveren er oppe igjen. Må avslutte hele Opera og starte det på nytt før domenet fungerer igjen.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
- Noen ganger "henger Opera seg opp" på enkelte domener. Dvs, den klarer ikke å åpne nettsiden. Står bare "Waiting for connection (#1)" eller noe slikt i statusbaren. Tror det skjer dersom den tidligere har hatt et problem med at serveren var nede eller noe slikt, og skjønner av en eller annen grunn ikke at serveren er oppe igjen. Må avslutte hele Opera og starte det på nytt før domenet fungerer igjen.

6885174[/snapback]

Snodig - har jeg aldri opplevd. Heller ikke de wand-problemene du refererer til..

Kanskje du trenger en clean install eller noe, kan hende noe gammelt rusk ødelegger? Du kjører nyeste versjon, ikke en av alle disse beta'ene, sant?

Lenke til kommentar
De fleste bugsene jeg opplevde med 9.0 er fikset i 9.01.

Wand fungerer helt fint hos meg. De fleste problemene du beskriver kan fikses. Du kan endre veldig mye selv hvis du skriver opera:config i adresselinjen.

6885002[/snapback]

Faktisk kan ingen av de fikses nei - dette har ikke med konfig å gjøre.

6885174[/snapback]

Jeg nekter å tro at fargen på markeringen av søkeord ikke kan endres.

Videre opplever jeg ingen av de feilene du beskriver. Derfor må det være noe galt med din konfigurasjon. Jeg bruker magic wand på ganske mange nettsteder, blant annet nettbanken, og opplever aldri problemer.

Dette med http://domene.com og http://www.domene.no er et kjent problem, og skyldes ikke Opera. Blant annet blir det konflikt med cookies om man logger på med www, og siden går inn på samme side uten www. En webdesigner kan fint få lagt inn en autoredirect til riktig adresse, hvis man går inn med feil adresse. Dvs. at det alltid er www, eller aldri er www.

Lenke til kommentar
Det mest irriterende er Opera 9's trang til å laste sider på nytt hele tiden. Selv om jeg har skrudd av funksjonen som egentlig gjør dette (for å passe på at javascript virker), så skjer det ofte. F.eks. etter at jeg har postet i forumet her, eller klikket på det oransje "gå til nye innlegg" ikonet ved siden av emnene. Når du da går tilbake bare laster den samme siden på nytt. :realmad:

Dette irriterer også meg en del når jeg bruker versjon 9 på laptop og på jobb mot versjon 7 jeg har brukt hjemme i mange år. Bare ved å gå back til hw.no sin hovedside fra en artikkel gjør at hele siden oppdateres og sender ut requests til både big-boards og gallup-noe hvor den henger i nesten et sekund fordi jeg enda ikke har lagt de til i hosts.

Lenke til kommentar

Hvis jeg velger opera som som standard hovednettleser i windows, så starter programmet men det kommer ikke opp noe vindu, altså at opera .exe står i oppgavebehandlingen. Men hvis jeg ikke har den som standardnettleser, fungerer den ganske greit, bortsett fra at jeg må kopiere shockwave filene manuelt til plugins folderen. Jo også på enkeltye nettsider vil den ikke vise fram bildene, kommer bare opp tomme bokser, f.eks aftrenposten.no Merkelig

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar
Dette med http://domene.com og http://www.domene.no er et kjent problem, og skyldes ikke Opera.

6887618[/snapback]

Hvis du snakker om Wand nå så har det selvølgelig ingenting med Cookies å gjøre. Wand bruker ikke cookies.

6888310[/snapback]

Nei, det vet jeg jo godt. Det jeg sier er at mange nettsteder ikke er flinke med å redirecte til www eller ikke www. Hvis dette kan skape kaos for cookies i Opera, kan det logisk nok skape kaos for tryllestaven også. Ikke det at jeg har opplevd problemer med tryllestaven...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...