Battone Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg tester de forskjellige nettlerne med jevne mellomrom for å se om jeg skal bytte ut IE.. Det er første gangen jeg har latt være å gå tilbake til IE.. Virker som brukervennligheten har blitt bedre og en del kompatibiletsproblemer er borte, uten at jeg har noen fakta på dette. Har lekt meg litt med opera noen dager nå og er egentlig strålende fornøyd.. Er det bare en følelse jeg har eller har dem virkelig gjort Opera til en bra nettleser?! Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg er veldig fornøyd med Opera. Elsker museklikksnarveiene. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Det begynner å bli 2 år siden siste jeg prøvde opera, da hatet jeg den, nå liker jeg den veldig godt.. Liker veldig godt måten man kan plassere ikonene fritt. Og det er blitt en del enklere å finne frem.. det meste er logisk, noe jeg husker det ikke var sist jeg prøvde.. I tillegg har jeg ennå ikke hatt et eneste problem med sidene jeg bruker.. Husker sist så var det en del kompatibilitetsproblemer. Er egentlig veldig overrasket, vil si at slik den fremstår i dag så over går den alle andre nettlesere.. Mener og å huske noen irriterende reklamebanner.. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Opera har lenge vært en suveren nettleser, men som du sier har Opera hatt noen problemer som har skapt små irritasjonsmomenter som nok har skremt bort en del brukere. Jeg begynte ikke å bruke Opera fast før beta-utgaven av v. 9. Før det var jeg en trofast Firefox-bruker. Derfor føler jeg også at det først er nå Opera virkelig har lykkes. Jeg synes imidlertid at det er imponerende at du har holdt fast til IE så lenge, men det blir jo en annen sak. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Hehe, er imponert selv, så irritert og lei jeg har vært av IE.. Men er liten tvil at IE er den leseren frem til nå som har hatt minst irritasjonsmomenter. Om man driter i sikkerhet og alt slikt så er den helt ok, men Opera slik den fremstår i dag overgår den på alle områder.. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Eg har gjort akkurat same erfaringa som dykk andre: Eg prøvde å gå over til Opera eit par gonger, men gav opp grunna at svært mange av dei sidene eg bruka å besøkje rett og slett ikkje såg ut. No, med versjon 9, så er saka ei heilt anna. No er det berre Windows Update, SF-Anytime og Norsk Tipping eg treng Internet Explorer til. Elles går det berre i Opera, som eg er særs godt nøgd med! Endret 10. september 2006 av Garegaupa Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Har brukt Opera lenge nå. Før denne brukte jeg Netscape, men den kom i en oppdatert utgave for maaaange år siden som gjorde den veldig tung og fæl. Opp igjenom versjonene har det vært litt kompatibeltull med websider ja, men for hver ny versjon blir det færre av disse IE har jeg ikke brukt siden --hm, tja må være i slutten av 90'tallet en gang (som hovednettleser) Opera anbefales Endret 10. september 2006 av jallamamba Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Hmm... Jeg har ikke merket at Opera har endret seg noe særlig opp gjennom årene, hverken på brukervennlighet eller sidevisning. Jeg brukte lenge Opera 7.21 for så å gå over til 7.54 som jeg bruker fortsatt på hovedmaskinen, men på laptop og på skolen bruker jeg 9.01 uten at jeg ser endringer hverken her eller der. Litt flere features er lagt til som RSS og widgets, men ellers er programmet ganske identisk. Grunnen til at det er færre sider som vises feil kan godt komme av at flere skriver sider mer rett og tester spagettien sin opp mot Opera og Firefox. Konklusjon : Opera har i 3+ år vært en brilliant nettleser og jeg syntes den ikke har endret seg særlig på den tiden. Endret 10. september 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Eneste jeg irriterer meg over med opera, er at den ikke har like bra "adblock" som Adblock Plus extensionen til firefox. Hadde opera hatt det, hadde jeg brukt det. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Opera 9 har problemer med en del websider. Disse vises ok i firefox (også 2.0 Beta), IE 7 RC1 og den gamle Opera 8.54. Det tar nok en stund enda før Opera 9 er avluset. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg syns Opera er den beste nettleseren, foretrekker den fremfor Firefox også. Liker funksjonen med at man kan ha flere faner i samme vindu, dette går også i Firefox menmen. Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Alltid brukt Opera. Veldig fornøyd Widget tetra er dessuten pwnage! Men merker ikke noen stor forskjell fra denne nye og de tidligere. Noe som er veldig positivt. Det er ikke mye som trengs å gjøre noe med anyway. Veldig fornøyd Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Men finnes det en adblock funksjon som er like bra som Adblock plus til firefox? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Men finnes det en adblock funksjon som er like bra som Adblock plus til firefox? 6841195[/snapback] Opera sitt innebygde blokkeringsprogram fungerer no bra. (høgreklikk>blokker innhald>velg det du vil blokkere) Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Men finnes det en adblock funksjon som er like bra som Adblock plus til firefox? 6841195[/snapback] Opera sitt innebygde blokkeringsprogram fungerer no bra. (høgreklikk>blokker innhald>velg det du vil blokkere) 6841405[/snapback] Da skal jeg søren meg gi opera en sjangse til. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Har funnet et par sider som opera ikke leser inkl. HW.no, særlig problemer med java.. Er det noen spesielle java oppdateringer som man bør laste ned eller.. har ikke funnet noen... Har testet opera noen et par uker nå og totalt sett er jeg fornøyd, er kun noen små problemer, enda ikke nok til at jeg går tilbake til IE.. Endret 16. september 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 opera har ingen problemer med hw.no hos meg. Men hvis du ikke har java installert på pc'n vil ikke java-applets loade (naturlig nok). last ned her: http://www.java.com/en/download/manual.jsp NB: sjekk også at java ikke har blitt avslått i opera ved å trykke F12. Hak av for "bruk java" (naturlig nok). Lenke til kommentar
Battone Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Java er enabled... Men er det ingen som har samme problemet som meg; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=631933&hl= Når jeg trykker denne linken så autorefresher den automatisk tilbake til tester.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Elsker opera firefox og explorer Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Dre@m_Lord: Eg brukar Opera, og den linken fungerar som han skal her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå