Bear^ Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Ante vel teknisk sett ikke hvor denne skulle plasseres så skyter den inn en plass så får moderatoren flytte på den. Dette er en gåte tegning jeg fikk for en del år siden (vet ikke hvor mange andre som har sett denne før). For dem som ikke vet er reglene som følger: Det er 3 hus (se vedlegg). Disse 3 husene skal ha strøm, vann og kloakk tilkobling. Vært hus kan bare ha 1 tilkobling av vært slag. Du kan ikke seriekoble husene. Ingen av ledningene kan krysse hverandre. Klarer du å gi alle 3 husene det de trenger? Har laget et paintbilde av oppsette. Om du klarer denne, pleas post svaret her. Har drevet meg til vanvitte i noen år nå Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Topic er riktig; denne er uløselig. Kan bevises ved elementær grafteori. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Kan du forklare meg hva du mener med grafteori? Og hvordan det fungerer? Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Tror det nærmeste du kommer er at 1 hus vil mangle en forsyning.. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Hvor gjorde jeg noe feil? EDIT: Kloakk 2 ganger til samme hus Endret 10. september 2006 av Thor. Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Kan du forklare meg hva du mener med grafteori? Og hvordan det fungerer? 6838221[/snapback] Beklager, men jeg driver ikke med diskret matematikk. Spør en som går datateknikk. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Helt umulig å løse den der. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Hvor gjorde jeg noe feil? EDIT: Kloakk 2 ganger til samme hus 6838231[/snapback] Kloakk krysser strøm er også en feil om jeg skal pirke. Endret 10. september 2006 av Leptox Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Nærmaste eg kom, men det virka ganske håplaust ja. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Ganske mange steder Huset i midten har bare to tilkoblinger, og det til venstre har to til kloakk. Edit: Damn, jeg er treig ass Endret 10. september 2006 av Loerand Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Eneste løsningen er at alt er trådløst Lenke til kommentar
sim Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Som nevnt av DrKarlsen tidligere, så er dette en umulig oppgave. Problemet kan illustreres ved hjelp av en komplett bipartit graf. Det vil si at vi har 6 noder (hjørner). Disse nodene kan deles opp i 2 like grupper. Fra hver node i den ene gruppen går det en kant til hver node i den andre gruppen. Grafen man får om man bare tegner kanter som krysser hverandre er ofte kalt K_{3,3} og er ikke en flat/plan (planar) graf. Dvs. at den IKKE kan tegnes uten at noen kanter krysser hverandre. Lesestoff fra wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Graph_(mathematics) http://en.wikipedia.org/wiki/Complete_bipartite_graph http://en.wikipedia.org/wiki/Outerplanar_graph Lenke til kommentar
sixx Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 hater slike oppgaver som er umulig:P for da blir jeg sittende helt til jeg får de til:P men denne var ikke lett gitt:P Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 hater slike oppgaver som er umulig:P for da blir jeg sittende helt til jeg får de til:P men denne var ikke lett gitt:P 6838381[/snapback] Lykke til! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Eneste løsningen er at alt er trådløst 6838316[/snapback] Haha trådløs kloak :!: Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 At den er uløselig har jeg vel egentlig vist hele tiden, men en liten splinter i hjernen min sier at det er mulig, og den lille splinten driver meg til vanvitte når jeg ikke får den til å gå opp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå