Camlost Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Skal sende inn PCen min til reparasjon(fra Bodø til Oslo) til komplett. Har forgjeves forsøkt å skaffe emballasje fra diverse postkontor, og Norgespakken(ekstra stor) er ikke stor nok. Noen tips til hvordan man kan sende inn PCer trygt? Har gjort det en gang før, men må innrømme jeg var litt bekymret da. Fikk tilsendt emballasje fra komplett og sendte den som vanlig pakke med posten. Nå er ikke komplett.no villig til å sende ut emballasje eller støtsikrende plastposer lengre, så jeg vil tro at flere enn meg har problemer med å sende inn datamaskiner? Akkurat nå vurderer jeg bare å dra innom en eller annen butikk og be om noen store pappesker for å se om noen passer. Skal uansett godt gjøres at datamaskinen passer perfekt inne i en slik eske, og det vil derfor være uunngåelig at den kommer til å riste en del underveis. Så - noen tips? Trenger dem sårt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 gå inn i en butikk ja og spør om en stor eske. så bruker du bare en masse fyllmasse(strimlapapp, papir, bobleplast.) så det blir godt og trangt i eska. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Du kan risikere å møte litt motvilje fra butikker når du ber om hjelp til emballasje for å sende inn PC'n du kjøpte på en nettbutikk fremfor de. Sparer man penger på å kjøpe fra en nettbutikk, må man også være forberedt på ekstrakostnadene og ulempene man kan få i slike saker, som f.eks kjøpe egen emballasje. Der jeg jobber har vi for eksempel sluttet å sende inn kamera til garantireparasjoner for kunder som har kjøpt de på nettet... vi ønsker ikke å ta ekstrakostnadene for at disse kundene skal spare en hundrelapp eller to på en nettbutikk fremfor oss. Vi krever da et gebyr for porto og behandling. Såpass smålig som å nekte en pappeske, ville jeg aldri gjort, men man vet aldri hva slags folk man møter på. Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 har alltid spart på originalemballasjen jeg, særlig når det gjelder ting som kan gå i stykker slik som datamaskiner og andre slike følsomme elektroniske ting, så jeg har aldri hatt det problemet, tar litt plass, men det er verdt det, og man har da boder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå