iknowlittle Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hei folkens ! Sitter her å prøver å fikse et problem med en bærbar maskin for en på jobben . Maskinen er en packard bell med en 900Mhz prosessor og "spreke" 120Mb ram . Maskinen har fått XP som OS og når maskinen først er oppe fungerer den helt greit , men det tar lang tid å få den ferdig lastet . er denne maskinen rett og slett for sløv til å kjøre XP ? Det som er så rart er at den har hat XP en god stund tidligere og både jeg ( har hatt denne maskinen inne til fiksing før ...) og han som eier den syns den har vært raskere tidligere . for øyeblikket er det ikke mye tunge programmer den kjører, og i oppstart laster den XP og avast antivirus . alikevel bruker den godt og vel 30-40 sekunder mellom "windows loader" skjermen og til skrivebordet kommer frem , i denne tiden er skjermen mørk akkurat som den venter på noe !! ?? det har også vært en kompis av meg her som har sørga for at XP ikke bruker så mye minne, slått av en del småting , dere vet sikkert hva jeg tenker på . er det noen med tips herute ?? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Du kan prøve og kjøre Ccleaner en gang i blant, det kan hjelpe. sjekke om det er mange unødvendige programmer som starter sammen med windows og eventuelt fjerne de fra oppstarten, jeg gjorde det med min og det hjalp endel, husk og ikke ta vekk noe som ikke må fjernes. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Du bør nok ha endel mer minne i den maskinen for at den skal fungere tilfredsstillende. Det er sikkert 128mb ram i den fra før og så bruker den sikkert 8mb til skjermkortet. Vil anbefale at du får i 128mb til eventuelt en 256mb brikke i tillegg til den 128 brikken du har fra før. Eneste jeg har merket er at veldig mange laptoper av disse gode gamle har problemer med 256mb brikkene som finnes på markedet. Tror det er fordi det blir brukt en annen type chipper på disse. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Sjekke i MSCONFIG er en god idé ja. Eventuellt formatére og legge inn Windows på nytt. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå