Erelend Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Var nettopp på klasse tur med Statsraad Lehmkul (Bergen-Kirkwall) og hadde selvfølgelig det nyinnkjøpte D50 med meg Tok nesten 300 bilder Hva synest dere om disse? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Personleg så synest eg ikkje at dei var nokon fine. Kunne faktisk tru at det var eg som hadde teke dei i fyllo :!: Så kva med å ta bilde av ting enn å ta bilder av deler av ting... Da bilde av da tauet av det som var verst.. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Flotte bilder av Statslem Raakuhl Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg liker utsnittene og bruken av fokus. Taubildet er nok det beste, det har mer struktur som markerer fokuspunktet. Kan bli en fin illustrasjon. Kanskje en anelse mørkt. Prøvd dem i svarthvitt? Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Dette var bare 2 av bildene jeg tok, resten av bildene er "minne" bilder og ikke portrett-bilder hvis dere skjønner? Enig med at bildet av roret ikke var noe spesielt, og likte faktisk bedre bilde #2 og ja det ble litt mørkt... men så har jeg bare hatt kameraet i 2-3 uker Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hadde vært lettere å se på bildene skikkelig om de hadde vært mindre. Syns tau-bildet så best ut. Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Er enig med Bigjaffa! Stygge greier!! Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Regner med at kritikken som kommer fra enkelte her er bare spøk, for om det er ment på alvor så sier det mer om disse personene selv enn dine bilder. Du har gjort forsøk på å ta litt annen type bilder enn man vanligvis gjør. Det gjør du helt rett i. Eneste måten å bli en bedre fotograf på er å prøve. Gå lenger enn det læreboka sier, velge andre motiver, utsnitt, skarphetsplan osv enn hva som er vanlig. Da vil jo til slutt alle bilder bli "vanlige" om man ikke gjør noe nytt. Du har klart å få frem skarpe klare bilder her. Jeg synes kanskje valg av utsnitt ble litt trangt, bildene klarer ikke helt å formidle den opplevelsen du sikkert hadde. Man ser klart at det er fra et maritimt miljø, men bildene forteller ikke så mye mer. Spesielt tauverk-bildet tror jeg kunne blitt bedre med litt større utsnitt. Godt forsøk, og prøv igjen. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Regner med at kritikken som kommer fra enkelte her er bare spøk, for om det er ment på alvor så sier det mer om disse personene selv enn dine bilder.Du har gjort forsøk på å ta litt annen type bilder enn man vanligvis gjør. Det gjør du helt rett i. Eneste måten å bli en bedre fotograf på er å prøve. Gå lenger enn det læreboka sier, velge andre motiver, utsnitt, skarphetsplan osv enn hva som er vanlig. Da vil jo til slutt alle bilder bli "vanlige" om man ikke gjør noe nytt. Du har klart å få frem skarpe klare bilder her. Jeg synes kanskje valg av utsnitt ble litt trangt, bildene klarer ikke helt å formidle den opplevelsen du sikkert hadde. Man ser klart at det er fra et maritimt miljø, men bildene forteller ikke så mye mer. Spesielt tauverk-bildet tror jeg kunne blitt bedre med litt større utsnitt. Godt forsøk, og prøv igjen. 6864786[/snapback] Endelig en som hadde noe konstruktivt å komme med... (utenom onkel ) Tusen takk for tilbakemeldingen... Er som sagt nybegynner og håper å lære mer etterhvert... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg er liker selv meget godt bilder av denne typen, små detaljer som gjerne går mange hus forbi. En må frem med fotografblikket for å få med seg slike og jeg ser meg ofte rundt etter slike små halv-abstrakte motiv med en 100mm eller noe lignende montert på kamera. Jeg synest ikke du har kommet helt i mål med komposisjonene og det tekniske (du har allerede fått gode tips), men du er godt i gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå