Gå til innhold

Bilder fra Statsraad Lehmkuhl

Erelend

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var bare 2 av bildene jeg tok, resten av bildene er "minne" bilder og ikke portrett-bilder hvis dere skjønner? ;) Enig med at bildet av roret ikke var noe spesielt, og likte faktisk bedre bilde #2 og ja det ble litt mørkt... men så har jeg bare hatt kameraet i 2-3 uker :D

Lenke til kommentar

Regner med at kritikken som kommer fra enkelte her er bare spøk, for om det er ment på alvor så sier det mer om disse personene selv enn dine bilder.

Du har gjort forsøk på å ta litt annen type bilder enn man vanligvis gjør. Det gjør du helt rett i. Eneste måten å bli en bedre fotograf på er å prøve. Gå lenger enn det læreboka sier, velge andre motiver, utsnitt, skarphetsplan osv enn hva som er vanlig. Da vil jo til slutt alle bilder bli "vanlige" om man ikke gjør noe nytt.

Du har klart å få frem skarpe klare bilder her. Jeg synes kanskje valg av utsnitt ble litt trangt, bildene klarer ikke helt å formidle den opplevelsen du sikkert hadde. Man ser klart at det er fra et maritimt miljø, men bildene forteller ikke så mye mer. Spesielt tauverk-bildet tror jeg kunne blitt bedre med litt større utsnitt.

Godt forsøk, og prøv igjen.

Lenke til kommentar
Regner med at kritikken som kommer fra enkelte her er bare spøk, for om det er ment på alvor så sier det mer om disse personene selv enn dine bilder.

Du har gjort forsøk på å ta litt annen type bilder enn man vanligvis gjør. Det gjør du helt rett i. Eneste måten å bli en bedre fotograf på er å prøve. Gå lenger enn det læreboka sier, velge andre motiver, utsnitt, skarphetsplan osv enn hva som er vanlig. Da vil jo til slutt alle bilder bli "vanlige" om man ikke gjør noe nytt.

Du har klart å få frem skarpe klare bilder her. Jeg synes kanskje valg av utsnitt ble litt trangt, bildene klarer ikke helt å formidle den opplevelsen du sikkert hadde. Man ser klart at det er fra et maritimt miljø, men bildene forteller ikke så mye mer. Spesielt tauverk-bildet tror jeg kunne blitt bedre med litt større utsnitt.

Godt forsøk, og prøv igjen.

6864786[/snapback]

Endelig en som hadde noe konstruktivt å komme med... :w00t: (utenom onkel ;) ) Tusen takk for tilbakemeldingen... Er som sagt nybegynner og håper å lære mer etterhvert... :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er liker selv meget godt bilder av denne typen, små detaljer som gjerne går mange hus forbi. En må frem med fotografblikket for å få med seg slike og jeg ser meg ofte rundt etter slike små halv-abstrakte motiv med en 100mm eller noe lignende montert på kamera.

Jeg synest ikke du har kommet helt i mål med komposisjonene og det tekniske (du har allerede fått gode tips), men du er godt i gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...