Gå til innhold

VGA kjøler = JA. CPU Kjøler = ?.

olavgb

Anbefalte innlegg

Jeg skal da altså ha en VGA kjøler til mitt GeForce 7900GT fordi den ligger på ca 50C idle og nesten oppi 60 under load.

Det er når jeg ikke har klokka den noe! Og har planer om å klokke det fra 470/1370Mhz Til 520/1500Mhz eller mer.

Har søkt og fant noen som sendte den varme lufta bak og ut av kabinettet. Noen der det fulgte med kjølepasta. Og mange der du ikke hørte lyden.

Jeg lurer da på om noen kan finne en der alle disse tingene følger med? Den skal helst ikke koste mer enn 300kr.

CPU kjøler trenger jeg egentlig ikke nå siden jeg ligger på ca 30 idle og 40 load.

Men har tenkt til å klokke den litt også. Har AMD Athlon 64 X2 3800+. Vet ikke helt hvor mye jeg vil klokke den, men vil klokke den.

Trenger jeg kjøler til den da?

Vet at det kommer helt ann på hvor mye jeg klokker..hva hadde du klokka til? Vil vel egentlig klokke mest mulig, men vet ikke hvor høyt

Tror kanskje det blir fra 2.0Ghz til 2.5Ghz eller noe.

Og Har ABIT KN8 SLI HK og på det er det ikke så stor plass rundt CPU'n. Den må da altså ikke være så stor..

Hvis jeg trenger det...

Begge eller hvertfall VGA kjøleren skal man kunne bestille fra en norsk leverandør(f.eks komplett).

Det skal da også helst ikke være en kjøler som er vanskelig, er ikke så veldig erfaren. S¨det burde også følge med en enkel og lett bruksanvisning!(seff ).

Hadde vært bra om dere har noen erfaringer med den du anbefaler og sier hvor mange grader du lå på før du fikk den og etter at du fikk den. Både idle og load..

Ja og når jeg ser i everest home så er det ting som pleier å være ganske varm; AUX står det, hva er det? Går det ann å kjøpe kjøler til det også?

Harddiskene også egentlig

Skal ikke ha vannkjøling hvis noen foreslår det. Skal ikke bruke så mye peng og det blir litt for komplisert å sette sammen

Og nå kan jeg vel spørre om en annen ting også(gidder ikke lage ny tråd om det) Skjermen min støtter ikke DVI-Grensesnitt Og støtter heller ikke HD. Har det mye å si på grafikken når jeg spiller eller kvaliteten når jeg ser på film?

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...