Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DLINK DI-604, bare noe dritt?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en DI-604 til svigers siden de har internett fra LOS(sørlandet) med på logging og ønsket å dele internettlinja til kjellermaskinen, og opp(2etg) til eldstemann i huset som har laptop.

For denne opperasjonen trodde jeg at en helt enkel ruter(billigste fra PCdata) skulle fungere.... en DI-604. Men nå har jeg lagt kablen opp(2 ganger siden jeg trodde det var noe galt med den), men det funger veldig dårlig på laptoppen. Har ping på 40 til vg, men når det kommer til loadinga av websia går dette veldig tregt.

Her nede på kjellermaskina fungerer alt tipp top... :-| Kan det være noe med konfigureringa av ruteren, siden dette er internett som krever pålogging? For jeg fulgte nemlig bare det som stod i brukermanualen, begge maskinene har jo internett.... men det går veldig tregt på laptoppen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har hatt MYE problemer med min, men etter den siste firmware oppgraderingen ser det ut til å ha blitt stabilt. Har 2 maskiner koblet på den, og den bruker PPPoE for å koble til Telenor ADSL. Hadde noen problemer tidligere hvor den knela når jeg prøvde å laste ned med en bittorrent klient (Azureus), men det så ut til å løse seg etter en reset av ruteren.

Men om en maskin får internett helt fint, og en annen sliter, vet jeg ikke om det ligger i konfigurasjonen til ruteren. Har du prøvd å koble den bærbare til en annen port?

Edit:Eller prøv å koble den til samme port og kabel som den maskina som fungerer bruker, da ser man fort om det er kabelen det er noe i veien med

Endret av Smeltelim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...