GLN Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hei Jeg skal nå oppgradere fra luft til vannkjøling:), har ikke så mye tid til og skjekke rundt så jeg lurte på om dere hadde noen tips eller linker. Eller vis dere har hatt erfaring med noen typer, har ikke tenkt å bruke en formue på det men får se det litt an. Vil helst ha vanntank som passer inni kabinettet. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Hvor mye penger skal du bruke, og hvilket kabinett har du? Endret 10. september 2006 av _tHokA_ Lenke til kommentar
GLN Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 vil si at ca 2000kr max pris. Cpu og gpu kjølesett er et must! alt annet er bonus. Kaninettet: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=BZCA550BBNF&mcat= Lenke til kommentar
GLN Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) WaterChill CPU/VGA/Chipset Kit, 120mm Radiator Så i fronten på maskinen bruker du en dremel og kutter et fint rundt hull til en 120mm vifte, sånn at det ikke er noe motstand på innsuget. Bak der bruker du da 120mm radiatoren. Det settet kjøler ned CPU, GPU og chipset. Burde være noe å tenke på. Harddisk ramma kommer da kanskje i veien Endret 11. september 2006 av _tHokA_ Lenke til kommentar
GLN Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 (endret) kan det gå å sette hardiskene under cd-romen? tar tanken og pumpa stor plass? edit: noen som har erfaring med dette settet? plis post det dere mener her. Endret 11. september 2006 av Dranc Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 De støydempende klossene her kan du bruke for å montere harddiskene under CD-ROM stasjonen (5.25" brønn). Da vil kanskje diskene bli stille Du skal nok få plass til vanntank/pumpe og radiator der hvor harddisk ramma står nå. De er ikke så store Lenke til kommentar
GLN Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 takker thoka. folk sier du er litt velikehold, hva slags? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 hva mener du nå? velikehold? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 har lest litt rundt på kjøling forumet, på fordeler og ulemper. Der sier noen at en ulempe er vedlikehold. er det her du mener at det skal en 120mm vifte? http://img241.imageshack.us/my.php?image=b...f1651orgey3.jpg Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Ja, i bunn der ja, om du får fikset det.. og om det er fester til en 120mm vifte da. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 det er laget feste og plass og jeg ahr en 120mm vifte der:) som kjøler harddiskene;) men den så grei ut den vannkjølinga du viste der Lenke til kommentar
GLN Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 jeg har passiv kjøling på chipsettet, så jeg trenger ikke chipset kjøling. Men vis jeg kjøper det waterchill settet, kan jeg velge om jeg skal bruke det eller ikke? det lekker vel ikke vis ejg ikke bruker det? Eller finnes det billigere sett til bare gpu og cpu? Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 har et lite spørsmål angående dette her Skal det ligge Kjølepasta mellom prosessor og blokk når en har vannkjøling? Eller er det bare når en har kjøleribbe og vifte? vis det skal, følger det med kjølepasta i vannkjølings settet? Lenke til kommentar
ExuZ Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Dranc, det lekker ikke om du ikke bruker chipset. du må bygge det opp selv(iallefall da jeg kjøpte waterchill.) men det er ikke noe stress å bygge, hadde ingen erfaring da jeg bygde dusken: ja det skal være kjølepasta mellom blok og prosessor uansett om det er vann, luft eller fase. (som du sikkert vet) det kjølepastaen gjøre er å forbedre kontakten mellom kjøler og posessor, og dermed kan du få noen grader mindre Lenke til kommentar
-==Nvidia==- Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Bare ikke kjøp thermaltake Dette er en dritt dårlig vannkjøling. Anbefaler egentlig ikkje vannkjøling i det hele tatt.. Vifte FTW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå