Gå til innhold

tips til vannkjølings set

GLN

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal nå oppgradere fra luft til vannkjøling:), har ikke så mye tid til og skjekke rundt så jeg lurte på om dere hadde noen tips eller linker. Eller vis dere har hatt erfaring med noen typer, har ikke tenkt å bruke en formue på det men får se det litt an. Vil helst ha vanntank som passer inni kabinettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WaterChill CPU/VGA/Chipset Kit, 120mm Radiator

Så i fronten på maskinen bruker du en dremel og kutter et fint rundt hull til en 120mm vifte, sånn at det ikke er noe motstand på innsuget. Bak der bruker du da 120mm radiatoren.

Det settet kjøler ned CPU, GPU og chipset. Burde være noe å tenke på.

bzca550bbnf_1651_org.jpg

Harddisk ramma kommer da kanskje i veien :hmm:

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

jeg har passiv kjøling på chipsettet, så jeg trenger ikke chipset kjøling. Men vis jeg kjøper det waterchill settet, kan jeg velge om jeg skal bruke det eller ikke? det lekker vel ikke vis ejg ikke bruker det?

Eller finnes det billigere sett til bare gpu og cpu?

Lenke til kommentar

Dranc, det lekker ikke om du ikke bruker chipset. du må bygge det opp selv(iallefall da jeg kjøpte waterchill.) men det er ikke noe stress å bygge, hadde ingen erfaring da jeg bygde :)

dusken: ja det skal være kjølepasta mellom blok og prosessor uansett om det er vann, luft eller fase. (som du sikkert vet) det kjølepastaen gjøre er å forbedre kontakten mellom kjøler og posessor, og dermed kan du få noen grader mindre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...