Gå til innhold

Er Club 3d Gforce 7600GS noe å gå for?

Olanru

Anbefalte innlegg

hei!

lurte på om Gforce 7600GS er er ålreit kort?

skulle egentlig ha 7800gs men har ikke pæng så jeg ska gå for 7600gs

er det noe å satse på ?

vet at den jeg ska ha har en minnefrekvens på 800mhz og kjerne på 400 + 256mb ram.

ska ikke kjøre avanserte spill bare ha et kort som funker.

har 9600xt nå men må oppgraderes til nyere:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva består resten av systemet ditt av?

Det er viktig at en ikke kjøper et for kraftig skjermkort når en har en svak cpu.

Så derfor vil nok 7600gs fungere greit nok om du har en svak cpu.

For om du hadde kjøpt 7800gs, kan det spise opp veldig mye av cpu-kraften slik at den generelle ytelsen kan bli lavere en med det gamle skjermkortet.

Test av 7600GS:

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/f...lassekort/26043

Endret av SnurreK
Lenke til kommentar

Det er viktig at en ikke kjøper et for kraftig skjermkort når en har en svak cpu.

For om du hadde kjøpt 7800gs, kan det spise opp veldig mye av cpu-kraften slik at den generelle ytelsen kan bli lavere en med det gamle skjermkortet. 

Say what? Kan du utdype det der litt mer?

I min oppfattning vil man rett å slett møte veggen av hva maskinen kan prestere pga CPU blir en flaskehals for skjermkortet. Men maskinen vil da absolutt ikke bli tregere.. Hva er det for noe tull? Når maskinen møter veggen blir det i lave oppløsninger med lite detaljer da GPU ikke behøver å jobbe så mye og mesteparten står på CPU, da vil han begrenses men det ville han ha blitt uansett. I høyere oppløsninger vil han tjene på å ha et kraftigere skjermkort uansett om han har en treg CPU.

Lenke til kommentar

I så fall bør du i samme slengen spørre hvilke spill han skal spille. Enkelte spill er GPU-begrensede mens andre er CPU-begrensede. Om man oppgraderer skjermkort og det viser seg at spillet er CPU-begrsnet så var pengene som kastet ut av vinduet.

6837292[/snapback]

? Dette henger ikke på greip.

Revox: Jeg tipper at en barton overklokket 6% fra 1833 til 1950MHz yter omtrent som en Sempron 2800+ (sokkel 754). Litt tregt, men helt greit for en god del moderne spill.

Lenke til kommentar

Ser at noen ikke er enige med meg.

kan jo hede at jeg tar litt feil, men jeg har brent meg på detta her før: Jeg kjøpe 6800Ultra til min barton 2500 med 1GB ram. før hadde jeg 9800pro. Det som sjedde var at ytelsen gikk markant ned i FarCry og noen andre spill. FarCry hakket noe forferdelig med 6800Ultra. Altså: Jeg fikk bedre ytelse med et 9800pro 128MB ram i farcry enn med 6800Ultra! <-Med de samme instillingene såklart.

Men når det er sakt så fikk jeg litt bedre ytelse i andre spill igjen.

Så det kan jo rett og slett tenkes at mitt 6800Ultra kort var tyngere å drive for CPUen, med dette kan jeg ikke garantere.

Lenke til kommentar
Da er det rett å slett noe feil med maskinen din eller nvidia kortet ;)

6849959[/snapback]

Nei, for nå er delene fordelt på andre maskiner og der fungerer de utmerket.

Jeg kan så å si garantere deg at de fungerer 100%.

Når jeg satt inn en AMD 3000+ fungerte alt mye bedre. Det spesiele med FarCry var at ytelsen var lavere uansett instillinger i forhold til 9800pro med barton 2500+. Jeg vet jo at FarCry liker raske cpuer og med AMD 3000+ gikk det bra.

Men dette kan du jo tolke som du vil.

Om du vil kan jeg legge ut en link til forumtråden som omhadler mitt tidligere

problem med 6800Ultra og Athlon xp2500+.

Endret av SnurreK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...