Gå til innhold

Yamaha 9hk nybegynnerspm.


BL160761

Anbefalte innlegg

Hei alle eksperter

Er helt grønn som "reder" og har noen spørsmål.

 

Er på nippet til å kjøpe en Yamaha 9.9D typeskilt 682C-S-086419

 

Kan noe si ut fra dette hvor gammel motoren er? Selger sier ca 1991.

 

Ser at det er my rust rundt nedre tennplugg, også samme problem hos en kompis med en nyere Yamaha 682. Hva er dette ?

 

Motoren har stått i naust i 2 år, men startet på 4 gode hal i snora, og gikk jevnt og pent.

Litt vanskelig å starte uten choke etter at den hadde gått noen få minutter i tønne.

Hvor lenge må den gå for å bli varm nok til å starte med en gang uten choke?

 

Litt vanskelig å få spaken i revers, iaf når jeg prøvde dette senere uten at motor gikk.

 

Finnes det (evt for salg) manual(kopi) , da jeg ikke kunne finne noe på nettet?

 

Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle eksperter

Er helt grønn som "reder" og har noen spørsmål.

 

Er på nippet til å kjøpe en Yamaha 9.9D typeskilt 682C-S-086419

 

Kan noe si ut fra dette hvor gammel motoren er? Selger sier ca 1991.

 

Ser at det er my rust rundt nedre tennplugg, også samme problem hos en kompis med en nyere Yamaha 682.  Hva er dette ?

 

Motoren har stått i naust i 2 år, men startet på 4 gode hal i snora, og gikk jevnt og pent.

Litt vanskelig å starte uten choke etter at den hadde gått noen få minutter i tønne.

Hvor lenge må den gå for å bli varm nok til å starte med en gang uten choke?

 

Litt vanskelig å få spaken i revers, iaf når jeg prøvde dette senere uten at motor gikk.

 

Finnes det (evt for salg) manual(kopi) , da jeg ikke kunne finne noe på nettet?

 

Hilsen Bjørn

6837128[/snapback]

 

Klarer ikke si så veldig mye utifra ramme-nummeret. Veldig merkelig igrunn, for det pleier å være slik at de siste numrene gjenspeiler fabrikat dato.

 

Hvor mye skal du gi for denne?

 

Manual har jeg bare i "hard copy". Kan se om jeg klarer å snike en unna på jobben, men de koster vell igrunn en 30-100 kroner. Alt ettersom humøret er; og siden det blir solgt som "diverse". Så det koster vell en hundrings med frakt.

Lenke til kommentar
Hei alle eksperter

Er helt grønn som "reder" og har noen spørsmål.

 

Er på nippet til å kjøpe en Yamaha 9.9D typeskilt 682C-S-086419

 

Kan noe si ut fra dette hvor gammel motoren er? Selger sier ca 1991.

 

Ser at det er my rust rundt nedre tennplugg, også samme problem hos en kompis med en nyere Yamaha 682.  Hva er dette ?

 

Motoren har stått i naust i 2 år, men startet på 4 gode hal i snora, og gikk jevnt og pent.

Litt vanskelig å starte uten choke etter at den hadde gått noen få minutter i tønne.

Hvor lenge må den gå for å bli varm nok til å starte med en gang uten choke?

 

Litt vanskelig å få spaken i revers, iaf når jeg prøvde dette senere uten at motor gikk.

 

Finnes det (evt for salg) manual(kopi) , da jeg ikke kunne finne noe på nettet?

 

Hilsen Bjørn

6837128[/snapback]

 

Rust rundt nedre tennplugg behøver ikke bety annet enn at pluggene har stått i moteren lenge og antagligvis bør byttes ut, eventuelt noe være som at motoren har vært under vann.

 

Ganske vanlig og måte bruke choke for å starte, vanligvis bør du selv kunne kjenne på motoren ( av med dekslet etter at motoren er stoppet ) hvor varm den er, enkelte ganger trengs choke selv da.

 

Hvis motoren er av nyere dato er det sperre på giret, dvs du får den hverken i forover eller revers før den er startet.

 

Hvis du finner ut årsmodel og dette tror jeg det er best og snakke med Yamaha Norge om ( importør ) eventuelt en selger, da bør også manual kunne skaffes, har selv fått tilsendt koplingsskjema og maual for Suzuki 9.9 hk av forhandler. ( kjøpte motoren privat ).

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...