Gå til innhold

Lage en div rund?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden opera og IE ikke støtter css border-radius, blir det kronglete gitt... Er så mange av brukerne mine som bruker de... :hmm:

Men takk for forslag!

Å lage ein rund DIV gjer du ved hjelp av bakgrunnsbilete, og å tilpasse innhaldet i elementet til den. Tungvint, men mogleg.

Ja, det er det jeg mente med å tilpasse p-taggen med linjeskift og sånn...

Kvifor vil du ha ein rund DIV igrunn? Det er jo berre fantastisk lite praktisk :p

6837810[/snapback]

Hvorfor det?

Design-messing f.eks.! Jeg har en egg-formet sak på bakgrunnsbilde, og tenkte derfor å fylle opp denne med tekst ut til kantene.... Siden dette gjelder mange sider, hadde det vært greit å ordnet det i css.

Lenke til kommentar

Som dere la merke til så opplyste jeg om at IE og Opera ikke støttet det (faktisk har ikke Firefox direkte støtte for det heller, men man kan bruke -moz-border-radius) så det ble opp til han og innse at det ikke er noen god løsning, men nå er det faktisk sånn at han spurte i HTML, CSS forumet og i CSS er det sånn man lager "rundinger"

PS: For tiden jobber jeg på et prosjekt hvor jeg kan drite i IE og benytte meg av alle godsakene i CSS2.1 og noen av CSS3-elementene. Ikke bare har jeg laget et design som er mye finere enn noe jeg har lagd tidligere, men jeg har også brukt mye mindre tid på det! UTROLIG deilig å jobbe med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...