Gå til innhold

Skal kjøpe ny harddisk:

SisteBert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer jo ann på hvordan harddiskene er. 500GB'en har f.eks 16MB bufferhastighet, mens 250GB'en bare har 8MB. Er andre ting også, men det er jo noe av det :p

6836884[/snapback]

Ok vet ikke helt hva det er jeg.

Men planen min er å legge ut alt av filmer fra Intern Video(som jeg har filmet selv), Min Musikk, Mine bilder og office på den bærbare hardisken.

Så formaterer jeg hele pcen, sletter aboslutt alt. Så legger jeg filene tilbake igjen. Så har jeg nesten ny pc igjen.

ER det en bra eller dårlig plan?

Lenke til kommentar

Ikke dumt å ta sikkerhetskopi av alt viktig, og så reformatere maskina (utrolig mye som senker ytelse etterhvert). Holder det med 250 GB (inkl litt komprimering), så er jo det det beste pris/ytelse valget.

Men har du nettverk og har behov for langsiktig lagringsplass, så kan NAS være et alternativ (selv om det blir noe dyrere).

Ellers så koster en 250 GB HD under 600 kr, mens en 500 GB koster over 1600 kr, så det forklarer en fgod del av prisforskjellen.

Lenke til kommentar

Tror noen missforsto litt. Jeg skal legge mine bilder , min musikk og Intern video mappene på en ekstern harddisk. Så fjerne den eksterne hardisken. Og så fjerne alt fra Datamaskinen. Så legger jeg filene tilbake igjen som jeg ville beholde.

Men det jeg egentlig lurte på var det med hardiskene!

Lenke til kommentar
Tror noen missforsto litt. Jeg skal legge mine bilder , min musikk og Intern video mappene på en ekstern harddisk. Så fjerne den eksterne hardisken. Og så fjerne alt fra Datamaskinen. Så legger jeg filene tilbake igjen som jeg ville beholde.

Men det jeg egentlig lurte på var det med hardiskene!

6837399[/snapback]

Tror nok vi forstod (men forklarte litt dårlig).

Og til den oppgaven er den rimeligste bra nok dersom kapasiteten er stor nok. Men du bør også tenke langsiktig - dvs backup (backup er obligatorisk etter min mening - og jeg har automatisert hele prosessen. Men bruker da en Linux-server). Dersom omfanget av min musikk, mine bilder og video er såpass stort at behovet er mer enn 250 GB, gå for større kapasitet. Og som backup fungerer det like godt med to 250 GB som en på 500 GB.

Ellers er det som alt forklart, pr GB er HD på 250 - 320 GB rimeligst. Og når funksjonaliteten til den dyreste er noe mer omfattende medfører det også pluss i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...