Gå til innhold

Vil X360 bli enda billigere med det første?

Isbilen

Anbefalte innlegg

Ser det ut til at Xbox360 vil falle drastisk i pris når konkurrentene kommer på markedet? Jeg skal ha meg en av hver maskin og hadde egentlig tenkt å vente en stund med 360-en, men nå har jo Dead Rising kommet, og det virker jo som et fett spill. Jeg har dog ikke lest noe som tyder på at maskinen kommer til å falle noe nevneverdig for å møte konkurransen som kommer om kort tid.

Problemstillingen min blir da som følger: Jeg har ingen problemer med å vente med denne maskinen, men det hadde jo vært kjekt å ha den nå også. Vil det være mye å spare på å vente ca. et halvår, tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ærlig talt så tror jeg ikke det vil være så forferdelig mye å spare på å vente et halvt år. Kanskje 500kr. Maks 1000, men jeg tviler på at den synker så mye i pris.

Det beste er vel å holde øynene åpne og se etter tilbud.

6836828[/snapback]

Du mener altså at en prisredusering på 1/3 ikke er noe stort? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ærlig talt så tror jeg ikke det vil være så forferdelig mye å spare på å vente et halvt år. Kanskje 500kr. Maks 1000, men jeg tviler på at den synker så mye i pris.

Det beste er vel å holde øynene åpne og se etter tilbud.

6836828[/snapback]

Du mener altså at en prisredusering på 1/3 ikke er noe stort? :dontgetit:

6836894[/snapback]

Jeg sa maks 1000 ja, men også at det er veldig tvilsomt. Veldig, veldig tvilsomt.

Lenke til kommentar

Framover nå vil jo en kunne kjøpe Xbox360 med HighDef Drive bundle og 2 HD-filmer..

Men jeg synes HD-Driven var dyr. 199£ blir jo fort 2.495,- her på berget.

Dermed blir en premium med HD-drive og 2 filmer ca 5.000,- +, og da snakker vi prisen omkring PS3.

Disse norske prisene er bare spekulasjoner fra min side, men jeg har tatt utgangspunkt i:

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=19588

Lenke til kommentar

I Japan kommer det en vanvittig billig 'platinium' pakke:

http://xbox360.qj.net/Microsoft-Announces-...pg/49/aid/65141

I alt 5 spill rundt 170kr pr spill. Dog bare for japanske gamere men artikkelen sier også: "Microsoft have today announced that they will continue to spread their budget Platinum Collection across the world as they lower the cost of next-generation gaming in Japan"

En slik pakke kan vel kanskje dukke opp her rundt også senere når konkurransen blir skarpere.

Edit: redigerte den utydelige teksten litt.

Endret av Fnix
Lenke til kommentar
Framover nå vil jo en kunne kjøpe Xbox360 med HighDef Drive bundle og 2 HD-filmer..

Men jeg synes HD-Driven var dyr. 199£ blir jo fort 2.495,- her på berget.

Dermed blir en premium med HD-drive og 2 filmer ca 5.000,- +, og da snakker vi prisen omkring PS3.

Disse norske prisene er bare spekulasjoner fra min side, men jeg har tatt utgangspunkt i:

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=19588

6837372[/snapback]

Det lå jo i kortene da at prisen med HD-DVD ville bli det samme som PS3 ca. Hvis noen ikke så det komme snakker vi ignoranse. Forskjellen er at MS her har gitt spillerene valget, vil dere bare spille spill eller se HD film også? Det er opp til dere, kjøp det dere selv trenger. Fin løsning, så kan folk evt. kjøpe 360en først, og når HD DVD markedet begynner å bli noe mer enn en håndfulltitler kan man kjøpe seg en addon.

Lenke til kommentar
...og Test Drive Unlimited (bla.) for 499,-

6836800[/snapback]

Test Drive koster 449 på Elkjøp for dem som har det tilgjengelig.

6839242[/snapback]

Og dette har de på lager da eller? Min erfaring med Hell-Kjøp er at de er superflinke til å annonsere titler kjempebillig, men når jeg vel kommer frem til butikken er det pokker meg ikke noen igjen, og man får historier om kampanjetilbud og blablabla.

Er blitt såpass ille mitt hatforhold til dem at jeg heller handler spill i lekebutikken enn hos dem :D

Lenke til kommentar
Jeg har var på Elkjøp på lørdag og kjøpte det. Det koster egentlig 499 til i morgen, men siden jeg spurte så pent fikk jeg det til annonsert pris. Jeg tok det siste i hyllen hos Elkjøp Fana, i Bergen, men husk at man alltid kan sjekke elkjop.no for å se om noe er i butikk.

6839320[/snapback]

Selvfølgelig, men er ikke noe poeng å reise til en annen Hell-Kjøp fordi den borti gata her ikke har. Koster mer i bensinpenger enn hva man faktisk sparer.

Lenke til kommentar
men viss eg skal handle 360...eg ser att komplett.no og el-kjop.no har like priser..

hvor bør eg bestille med tanke på best kundeservice, frakt, leveringstid..??

noen erfaringer fra begge parter..?

6840389[/snapback]

Bestilte min fra elkjop.no .. Veldig fornøyd, ettersom at jeg fikk xbox'en i hus 3 dager etter bestilling! Og kundeservicen for min del har heller ikke vært noe og klage på! Men uansett, da jeg kjøpte xboxen var elkjøp og komplett sine priser like da også, men jeg fant ut at elkjøp hadde billigst frakt der og da! ;)

Lenke til kommentar
Du mener altså at en prisredusering på 1/3 ikke er noe stort?  :dontgetit:

6836894[/snapback]

Spørsmålet er vel mere om det er interessant å vente i et halvt år for å *kanskje* spare en håndfull hundrelapper. Hvis det er tilfellet så har man kanskje feil hobby siden spill koster 500 pr. stk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...