Evilworm Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hvordan skal jeg koble usb og firewire i fronten på Chieftec Dragon, til mitt MSI K8N hovedkort? Og hvilken farge er hva? Vet at det er en pinne eller to som ikke stemmer overens mellom Chieftec og MSI. Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Pleier vell og stå i manualen? Lenke til kommentar
Evilworm Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Det var et litt "enkelt" svar vel? Til informasjon så har jeg kjøpt kabinettet som demovare fra en butikk som la ned for en stund siden. Enten så er det hovedkortet, eller så er det Chieftec-kabinettet som ikke er standard. Men hva er forskjellen, og hvilke forandringer må jeg gjøre? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Kan vi først få vite hvilket av k8n kortene det er? Det er bögmange utgaver. USB og firewire-pluggene på hovedkortet er 9-pins (5x4) Lenke til kommentar
Evilworm Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Hehe, ja det er ett MSI K8N Neo Platinum, NVIDIA nForce 3 250Gb Chipset Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Er bare å finne manualen på nettet da Lenke til kommentar
Evilworm Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Selvfølgelig står det ikke i manualen åssen jeg skal koble til Chieftec?? Eller i manualen til Chieftec hvordan jeg kobler til dette hovedkortet. Og ja, jeg har sett etter i manualen til MSI Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Du har ikke søkt mye.. Guide fra chieftec: http://www.chieftec.com/images/35-usb-v03.pdf eller versjon 4, som har et litt enklere design: http://www.chieftec.com/images/35-usb-04.jpg Vil tro de gule pluggene dine på hovedkortet er USB. Står det jusb i området der de står, er du helt sikker. Firewirepluggene er markert med j1394. Har du ok plugger å putte nedi, vil de bare passe der de skal. Sånn som jeg ser det, skal det følge med kabler du stapper nedpå kretskortet med uttaket på kabbiset, så vil den andre enden av kabelen passe nedi hovedkortet. Ikkeno' hokus-pokus. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Har samme hovedkortet i lian li kabbis. Kablene fra kabinettet er vel merket med hva som er +, - og GND.... I manualen til hovedkortet står det hva som er hva. Ikke noen heksekunst. Dersom du er så heldig at det er en stor klump som samler ledningene i enden (de fra kabinettet altså)(såkalt 5X4 plugg), så er det bare å stappe denne i en av de gule kontaktene merket jusb eller j1394 (alt ettersom det er usb eller FW). Dette kan ikke gå galt (om du ikke knekker pinnene da) ettersom denne kun passer en vei, riktig vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå