Bootsy Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 CPU: Intel Core 2 Duo E6600 Hovedkort: Asus P5B DLX/WIFI-AP RAM: Corsair TWIN2XP2048-6400C4 PC'en POST'er ikke når jeg har i disse RAM brikkene. Har en PC4200 brikke, setter jeg i den blir det liv i den. Har oppdatert til 0507 BIOS uten at det hjelper. Regner med det er noen innstillinger i BIOS jeg må gjøre for å få de til å fungere men finner ikke ut av det. Har prøvd å stille inn hastigheten på RAM til 800Mhz og satt opp spenningen på RAM til både 2 og 2,1 volt, har også prøvd å sette timingene manuelt til 4-4-4-12. Har ikke noe behov for å overklokke nå i første gang, er mest interessert i å få liv i den. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Sett VDimm til 2.1 (som du har prøvd). Sett RAM-speed til 266 (dvs. samme som CPU). Når du setter minnet til å kjøre på DDR800 tilsier det 2:3 (FSB/RAM). Når du bruker det "billige" minnet som er "rated" til PC4200(DDR533) kjøres det 1:1. Det er flere som har raportert om problem med dette hk'et når det brukes minne-"dividers" ("multi" i dette tilfellet). Dersom du ikke "tvinger" minnet til å kjøre på 1:1 setting vil bios bruke en annen setting iht. SPD, og det ser ut til å fungerer dårlig/ikke fungre for P5B Dlx (vel.. det ser ut som ingen hk basert på P965 klarer å kjøre med annet enn 1:1 setting FSB/RAM) Dersom dette hjelper kan du sette FSB til 400 for å utnytte minnet (da må du sett opp VCOre). Her er en fin tråd/link for hvordan tune Bios for dette hk'et. Endret 10. september 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Bootsy Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Når du sier "Sett RAM-speed til 266" så mener du å kjøre den på 533MHz? Prøvde nå å sette VDimm på 2,1, satte på manuelle innstillinger som i den guiden og DRAM Frequency på 533MHz. Prøvde også både å ha timingene styrt av SPD og på manuelt (la da inn 4-4-4-12). Er det noe jeg overser her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå