Gå til innhold

Ny bærbar PC, prisklasse 8-10k

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurdere å kjøpe meg en bærbar PC, men er usikker på hva jeg bør velge...

Bruksområde er litt spill, film/musikk, surfing. Og prisklasse er som nevnt 8 til 10 tusen.

Ser at dinside.no har testet et par maskiner nylig, og at Acer 5671AWLMi kom bra ut der.

Også ser jeg at en del anbefaler HP Pavilion dv9005ea. Men den har 17" skjerm, og jeg tror jeg vil satse på 15,4". 17" blir litt vel stort. Finnes det en maskin med 15,4" og omtrent samme specs til omtrent samme pris? Acer-maskina er vel en del dyrere...

Edit2: Fant en ganske rimelig Acer-maskin også, men skjermkortet på denne er vel nesten ubrukelig til spill eller...?

Noen andre tips til bra, rimelige maskiner?

Edit: Leif.

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, noen som vet om denne her er noe særlig? Hvordan er grafikkortet på den? Brukbart til noen spill, eller helt ubrukelig?

Edit: Prøvde også å sette sammen en bærbar på dell.no, og kom fram til dette oppsettet:

Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

Ekte Windows® XP Home Edition, SP2, norsk språk

Ingen serviceoppgradering valgt- kun 1 års henteservice

15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800 oppløsning) med TrueLife™- widescreen

1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)

120GB (5,400rpm) Hard Drive

8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD

256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 grafikkort, PCI-Express x16

Det ble 9000 kroner, noe som er ganske brukbart egentlig?

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Hei!

Et forslag fra meg: Asus A6T 9098 kr med gode spesifikasjoner.

Toshiba Satellite A100 er nok ubrukelig på grunn av skjermkort og cpu.

Hilsen,

efikkan.

6857722[/snapback]

Ser veldig bra ut den. Men både på amentio, advance og psdata var det da en forferdelig dårlig produktbeskrivelse? Ikke noen listing av spesifikasjoner eller noe som helst, bare det viktigste nevnt i produktnavnet? Hvilken webshop bør jeg egentlig kjøpe fra? Advance.no?

Hvordan er Asus A6T et bedre valg enn f.eks. den Dell PC'en jeg lista opp? A6T har bedre skjermkort?

Hvordan er Advance.no å handle fra? Trygt? Fikk ikke så veldig godt inntrykk av de ut fra websidene i det minste...

Lenke til kommentar
Hei!

Et forslag fra meg: Asus A6T 9098 kr med gode spesifikasjoner.

Toshiba Satellite A100 er nok ubrukelig på grunn av skjermkort og cpu.

Hilsen,

efikkan.

6857722[/snapback]

Ser veldig bra ut den. Men både på amentio, advance og psdata var det da en forferdelig dårlig produktbeskrivelse? Ikke noen listing av spesifikasjoner eller noe som helst, bare det viktigste nevnt i produktnavnet? Hvilken webshop bør jeg egentlig kjøpe fra? Advance.no?

Hvordan er Asus A6T et bedre valg enn f.eks. den Dell PC'en jeg lista opp? A6T har bedre skjermkort?

Hvordan er Advance.no å handle fra? Trygt? Fikk ikke så veldig godt inntrykk av de ut fra websidene i det minste...

6861034[/snapback]

A6T har et skjermkort som er en god del bedre ja. Men du avgjør selv hvor viktig dette er for deg.

Personlig ville jeg ikke handlet så dyre ting fra en butikk uten å være sikker på om jeg kan stole på den.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Ja, ville vært fint om noen kunne anbefale en nettbutikk som selger A6T til ca. samme pris som advance... Jeg vet ikke helt om jeg vil bestille fra Advance, fordi jeg aldri har hørt om butikken før.

Edit: Jeg ser litt på målene til HP Pavilion dv9005 sammenlignet med f.eks. Asus A6T... A6T har målene 35,4 x 28,4 x 3,5 cm, og veier 2.8kg, mens dv9005 har målene 39.6 x 28.5 x 3.2 cm, og veier 3.6kg.

Det er altså snakk om en forskjell på 4 cm i bredden, ellers så er de nærmest identiske i fysisk størrelse? Bortsett fra en vektforskjell på 0.8kg da.

Pavilion dv9005 er billigere, har større skjerm, og tilnærmet samme spesifikasjoner, bortsett fra en vektforskjell på nesten en kilo, og er 4cm bredere? Noen viktige forskjeller jeg har glemt? :)

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å IKKE kjøpe en HP maskin, da de har klasse 2 LCD panel, hvor de ofte forekommer pixel feil. Og klager du på det kommer du fort til kort. Andre har også klasse 2 panel, men de er ofte greiere ved panel feil, pluss at de nok har bedre kvalitetskontroll.

Mao. ikke en særlig kvalitetsbevisst og kundevennlig bedrift. Det er synd for deres produkter ser bra ut på papiret.

Jeg ville i alle fall ha sett godt på makinen jeg skulel kjøpe, for å sikre meg at det ikke er noen pixel feil.

Lenke til kommentar
Ja, ville vært fint om noen kunne anbefale en nettbutikk som selger A6T til ca. samme pris som advance... Jeg vet ikke helt om jeg vil bestille fra Advance, fordi jeg aldri har hørt om butikken før.

6867514[/snapback]

Advance hette tidligere Andresens Data AS. Har vært i markedet siden 1992 (brukte de en del på slutten av 90 tallet). Ikke særlig store i markedet, men har bra score i Webshopguiden, 5,5 av 6

Økonomi tilfredsstillende, på samme nivå som de fleste mindre webshopene. I og med at Asus har eget kontor i Norden, ville jeg ikke vært redd for å kjøpe den hos Advance. Eller er prisforskjellen til PSdata relativt liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...