Propofol Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Ja, som tittel sier så skal jeg faktisk holde et foredrag om nyrene og nyrenes funksjon rett rundt hjørnet. Er det noen som har noen tips til meg slik at jeg kan få et lite "ekstrapoeng" av fremføringen? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hvilket nivå skal du holde dette på? Jeg mener å huske at du gikk ambulanse? Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 jepp.. går ambulansefag. trenger virkelig hjelp på dette området. Lenke til kommentar
petnor Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Nyrene er imidlertid livsviktige, fordi de filtrerer avfallsstoffer og uønskede stoffer vekk fra blodet og omdanner dem til vannaktig urin. Urinblære oppbevarer denne urinen inntil det passer seg å kvitte seg med den ved å tisse. Hvis nyrene ikke hadde gjort jobben sin, ville avfallsstoffene bygget seg opp i blodet. I løp av noen timer ville de forgiftet kroppen Lenke til kommentar
Sp1ke Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Kvar nyre jobber så effektivt at du fint kan leve med 1 nyre alene. Ein fordel ettersom at du slipper å være død e.l. for å donere ein nyre. Nyre - Wikipedia.no Kidney - en.Wikipedia.org Ta eit søk på google også Lenke til kommentar
ERdetvirkeliglive Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Nyrene kan bli svekket under diverse infeksjoner/sykdommer. Bl.a kyssesyken Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Bruk denne siden (link nederst) og sil ut viktig og nødvendig informasjon. Så lager du en egen powerpoint presentasjon. Øver mange ganger og fremfører for "folka". Husk å ha øyekontakt det teller en del. Også er det viktig at læreren din får en forståelse av at du forstår hva du driver med! http://www.google.no/search?hl=no&q=ny...3%B8k&meta= Endret 23. august 2008 av Zuvijin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå