Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54G - treigt nett

Anbefalte innlegg

Hallais.

Kompis sliter med at nettet blir übertreigt med Linksys wrt54g [v7.0]. Uten denne er nettet normalt.

Nettverket er veldig enkelt: adsl-modem(bridga) -> wrt54g -> datamaskiner = treigt.

Uten wrt'en: adsl-modem(u-bridga) -> switch -> datamaskiner = normalt.

Firmwaren er oppdatert på både adslmodemet og wrt56g'en [v7.00.1].

Routern er splitter ny (kom i posten i går).

Adslmodemet er forøvrig et Zyxel prestige 650-33r.

Edit: Både LAN og WLAN er treigt.

Forslag, erfaringer?

Endret av phatscum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med det samme :)

Jeg har forsøkt å koble adsl modemet inn på inngang 1 på WRTen slik at adsl modemet tar seg av utdeling av ip uten at det hjelper.

Det jeg sliter med er at spesielt wlan er så uber treigt mellom alle pcene slik at overføring av filer er treigere en å laste ned fra nettet.

Når jeg laster ned ting fra servere som jeg vet har god kapasitet som f.eks gamer.no / battlefield.no så hender det at nedlastings hastigheten ligger på drøye 50kbps . Linja skal klare vertfall 400kbps.

Lenke til kommentar
Men dette var jo forbanna rart. Har jo hørt så mye godt om wrt54'en.

Gjør det ikke noe bedre at det var jeg som annbefalte den til kompisen min som sliter :-)

6844351[/snapback]

WRT54g til og med versjon 4.0 kjører linux å er knall routere, å enda mer knall med 3dje part firmware.

Bytt den mens du fortsat har retur rett i en wrt54gl som er samme router som wrt54g v4

Lenke til kommentar

Det hører med til historien at det var WRT54G versjoner opp til og inklusive 4.0 som gjorde ruteren populær.

Desverre så så Linksys potensialet til å tjene mere penger så de laget WRT54GL som i prinsippet er lik de eldre G versjonene og laget svakere versjoner av G (V.5/v6/v7) som forøvrig ikke er like enkle og flashe over til Linux basert firmware, og selv da med begrensninger pga lite minne på de nyere versjonene.

Kort fortalt, en WRT54G er nødvendighvis ikke den samme ruteren som du har hørt så mye bra om siden de finnes i nå 7 (8 med GL) revisoner med varierende hardware, firmware og minne.

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...