Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc, går, men vil ikke starte :/

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4-pin kntakten er i... Prøvd med ene ram brikken på en slot, og andre ram brikken på en annen slot... Prøvd å flytte begge ram brikkene fra røde til gule slotsene.... Skjermkortet sitter så bra som det skal tror jeg.....

Noe annet som kan være feil? Btw, lock-lysene (caps, num, scroll) blinker når jeg har pcen på... Lyset på musen blinker også... (litt svakere enn vanlig det lyset fra musen...

Lenke til kommentar
Hvis noen har noen aning om hva som kan være galt ville jeg satt pris på hjelp =)

6849837[/snapback]

Er ingen ekspert... men... minnet ditt krever spesielle instillinger for å fungere på hovedkortet.

OCZ DDR2 800mhz (PC6400) Prøv å sette hovedkortets innstillinger for minnet slik at det passer oppgitte data . Dette har vært et problem listet mange andre plasser...

Hvis du får det til å funke med billig minne så er det en bekreftelse på at du bør prøve andre innstillinger. Lurer på om det var litt høyere spenning ?

Tvi Tvi

Lenke til kommentar
Det er nok problemer mellom hovedkort og RAM. Det samme skjedde meg. Jeg måtte låne en annen RAM-brikke, og starte maskina med den. Så flasha jeg BIOS'en til F3, og etter det var alt bra. Jeg anbefaler deg  å låne noen andre minnebrikker, og forsøke.

6838792[/snapback]

Gjør dette! Problemet ditt er et typisk minne HK problem. OCZ minnet fungerte ikke out of the box på DS4 for meg heller. Lån en gammel DDRII brikke hos noen og Flash Bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...