gorane Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Etter at jeg for alvor begynte å lese bøker for et par år siden, har det stort sett gått i nordisk krim (Mankell, Läckberg, Indridason osv) i tillegg til de nærmest obligatoriske Dan Brown-bøkene. Men føler nå jeg er klar for noe nytt og ferskt. Er det noen som kan anbefale noen bøker av forfattere i samme gate som Brown for eksempel, eller noen rivende gode krim-bøker, gjerne utenlandske.. På forhånd takk... gorane Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Personlig ville jeg anbefale følgende når det gjelder Krim (med tanke på hva du allerede har lest): Norsk: Jo Nesbø (les gjerne bøkene i rekkefølge) Utenlandske: Robert Ludlum Tom Clancy John Grisham Bøkene til alle fire finner du på Norsk i norske bokhandler og biblioteker Endret 10. september 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Når det gjelder engelsk-språklig krim kan jo Jeffrey Deaver anbefales. Bone Collector (ble en dårlig film med bla Denzel Washington i hovedrollen) Coffin dancer Empty Chair Stone Monkey mange flere, og disse er oversatt til norsk..... Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Vil anbefale Hamilton serien av svenske Jan Guillou. Det er bøker med like mye action som Dan Brown, bare bedre og til og med skandinavisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå