VikinGz Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Ett godkjent fryserrom skal ha mulighet til å komme ut. Det fikk vi vite på skola.. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Det man også skal ta hensyn til,er at den kan bli lite med surstoff.... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 tror ikke oksygen er det store problemet, du fryser nok ihjel før det er noe problem, uansett, så er vel ikke rommet hermetisk lukket? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 er dette en gåte? hvis ja: kom med svaret! hvis nei: hva i all verden er det for et latterlig spørsmål? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 er dette en gåte?hvis ja: kom med svaret! hvis nei: hva i all verden er det for et latterlig spørsmål? 6855531[/snapback] Enig! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 er dette en gåte?hvis ja: kom med svaret! hvis nei: hva i all verden er det for et latterlig spørsmål? 6855531[/snapback] Nei. Han er innelåst i et fryserom og trenger virkelig hjelp for å komme ut. Han begynner å bli veldig kald... 1 Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Letet etter en stikkkontakt eller lignende og kortslutte den med kniven. Satse på at sikringen som ryker er koblet til nok lys utenfor fryserommet til å tilkalle oppmerksomhet. Kjølesystemet har nok egne sikringer og backup, så regner med noen kalde minutter til hjelpen kommer, kanskje bygge en iglo imens? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Det må gå an å spolere kjøleaggregatet på et vis. F.eks kjøre kniven inn i vifta for å stoppe den. Da slutter temperaturen å synke. Å ødelegge termostaten slik jarmo foreslår er også en god metode å stoppe nedkjølingen på. Ellers så går det jo an å morse etter hjelp ved å trampe så noen hører deg og når du har fått oppmerksomhet, rope etter hjelp. varmit og aklla: Luft krymper når det kjøles ned så det må være en eller annen luftåpning for at ikke kontaineren skal implodere så det vil neppe bli fritt for oksygen inni der. Forøvrig inneholder et gitt volum luft på -32'C ca 22% mer oksygen enn det samme volumet ved 20'C. Forutsatt at det er snakk om samme lufttrykk. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 just for the record: Simen1: jeg mente ikke at det var tett... quoter fra min post: "uansett, så er vel ikke rommet hermetisk lukket? " men for å motsi deg, så trenger man nesten ikke luftåpning, da det alltid kommer inn luft på en eller annen måte, er jo nok med ett lite hull i f.eks døra, er ikke store hullet man trenger... og hvis dette er ett passivt luftehull, så vil oksygen bli ett problem etterhvert, da det ikke er sirkulasjon gjennom det hullet, og du får ikke ny oksygen tilført... Lenke til kommentar
varmit Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Ja jo,kommer jo an på fryseboksen også da. Går jo også an å bruke tøyet sitt til noe, men dette burde ikke lenger vere et problem med alle løsningene vi har Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Alternativ en: Spise noe råttent kjøtt, bli dårlig i magen og deretter drite seg ut. Alternativ to: Siden du har noe som er sterkere enn et sverd (en penn) bruker du "sverdet" ditt til å ødelegge døren. Alternativ tre: Vente til du blir frosset ut. Alternativ fire: Bruk kniven til å skjære over penna på midten og håpe på at den inneholder usynlig blekk. Hvis den gjør det, dekk hele deg med det usynlige blekket og smyg deg stille ut gjennom den usynlige bakdøra for personalet da ingen likevel kan se deg gjennom det usynlige blekket. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det må gå an å spolere kjøleaggregatet på et vis. F.eks kjøre kniven inn i vifta for å stoppe den. Da slutter temperaturen å synke. Å ødelegge termostaten slik jarmo foreslår er også en god metode å stoppe nedkjølingen på. Ellers så går det jo an å morse etter hjelp ved å trampe så noen hører deg og når du har fått oppmerksomhet, rope etter hjelp. varmit og aklla: Luft krymper når det kjøles ned så det må være en eller annen luftåpning for at ikke kontaineren skal implodere så det vil neppe bli fritt for oksygen inni der. Forøvrig inneholder et gitt volum luft på -32'C ca 22% mer oksygen enn det samme volumet ved 20'C. Forutsatt at det er snakk om samme lufttrykk. 6862240[/snapback] Dersom du ødelegger termonstaten, kan det vel være at den blir stående "låst" på "varmt". Kansje heller en god idé å pakke den inn i kalde ting? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det må gå an å spolere kjøleaggregatet på et vis. F.eks kjøre kniven inn i vifta for å stoppe den. Da slutter temperaturen å synke. Å ødelegge termostaten slik jarmo foreslår er også en god metode å stoppe nedkjølingen på. Ellers så går det jo an å morse etter hjelp ved å trampe så noen hører deg og når du har fått oppmerksomhet, rope etter hjelp. varmit og aklla: Luft krymper når det kjøles ned så det må være en eller annen luftåpning for at ikke kontaineren skal implodere så det vil neppe bli fritt for oksygen inni der. Forøvrig inneholder et gitt volum luft på -32'C ca 22% mer oksygen enn det samme volumet ved 20'C. Forutsatt at det er snakk om samme lufttrykk. 6862240[/snapback] Dersom du ødelegger termonstaten, kan det vel være at den blir stående "låst" på "varmt". Kansje heller en god idé å pakke den inn i kalde ting? 6866799[/snapback] Men selv om kjøleaggregatet stopper, vil jo kjølerommet holde seg kaldt i mange timer fremover, da de som regel er rimelig godt isolert for å holde varmen ute. 18 minusgrader i lette klær er ikke noe du vil overleve særlig lenge. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 jorgis: Utgangspunktet til trådstarter var slik jeg forsto det sånn at kjølerommet var romtemperert når man gikk inn og at det startet nedkjølingen til -32'C når døra ble lukket. Krysjo: Jepp, det er en fare at termostaten blir ødelagt på gal måte slik at kjøleaggregatet vil pøse på maks effekt hele tiden. Vi får håpe det er enkelt å se hvordan termostaten skal ødelegges på riktig måte. F.eks prøve seg frem med å kortslutte bimetallreléet eller bøye det sånn at det det ikke får kontakt. Hva som er riktig avhenger av hvordan resten av reléene er koblet. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 jorgis: Utgangspunktet til trådstarter var slik jeg forsto det sånn at kjølerommet var romtemperert når man gikk inn og at det startet nedkjølingen til -32'C når døra ble lukket. 6867126[/snapback] Ah, my bad. Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 - Du er kledd i en litt sadistisk badedraktHva ville du gjort? 6836305[/snapback] da er du Supermann,og kan bare prompe deg ut,og fortsette jakten på Lex-luthor Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Å ødlegge termostaten kan få fatalle følger Slike systemer kan også produsere varme.... Lenke til kommentar
funkyskull Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 1: bruk komponenter fra penn og kniv som pick og tension wrench og dirk opp døra 2: hvis dette ikke funker, ta kniven og føkk elektronikken i veggene som gjør det kalt. 3: hvis det ikke funker: Seppuku, rituellt selvmord. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Jeg har flere løsninger. 1. Jeg hadde lagd bål av pennen og kniven så kan jeg grille pølser. 2. Sende pennen 24 timer fram i tid ved hjelp av hyper-lyshastighet. Dermed kan jeg følge etter pennen så er jeg fri. 3. Jeg ville ha stilt temperaturen til -230, så veggene sprekker. Dermed kan jeg gå ut. 4. Eller så ville jeg ha sparket opp døra og kastet vekk den stygge pennen. Endret 29. september 2006 av ikkespisgress Lenke til kommentar
raptorse Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Jeg ville slikket på noe av metall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå