Gå til innhold

Innestengt i fryserom, hvordan komme ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt hypotetisk:

Du bli innestengt i en frysekontainer i det du er inne å snoker litt. Døren på utsiden ble jammet av en feil, derfor er det umulig å åpne denne. Temperaturen faller og det blir etter en liten stund utrolig kaldt. Du forstår at for å overleve må du komme deg ut herfra så fort som mulig.

 

- Du har ikke mobiltelefon (ikke norma_saw heller)

- Du har ikke dymanitt eller atomstridshoder

- Du har ikke drill

 

- Du har en pen

- Du har en kniv

 

- Du er kledd i en litt sadistisk badedrakt

 

Temperaturen vil falle til minus 32 grader. Du vet at kontaineren blir åpnet først etter 24 timer.

 

Hva ville du gjort?

 

Fasit:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Gynge så kontaineren velter, du er da oppnedd. Kulden vil da kortslutte så kan du tegne noe mens du venter 24 timer. Kniven hadde du tilfeldigvis på deg.

Det er løsningen folkens

Lenke til kommentar
Nå haster det litt, har selvfølgelig sittet i et fryserom siden jeg laget tråden!

Tråd starter har fryst ihjel, men siden han har klart å lage denne tråden så regner jeg med at han kunne brukt MSN og e-mail til politiet istedet. Han har jo tilgang på pc, men ikke mobil telefon.

 

_______________________________________________________________________

Hadde brukt kniven til å kutte over åra på armen min og laget et pentagram på gulvet og masse merkelige greier på veggene. Altså en portal til helvete. Når jeg kom ditt ville jeg (forhåpentligvis) tint opp, så ville jeg forklart at det hele var en stor missforståelse og blitt kastet ut av helvete. 24 timer sener seff. :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Helt hypotetisk:

Du bli innestengt i en frysekontainer i det du er inne å snoker litt. Døren på utsiden ble jammet av en feil, derfor er det umulig å åpne denne. Temperaturen faller og det blir etter en liten stund utrolig kaldt. Du forstår at for å overleve må du komme deg ut herfra så fort som mulig.

 

- Du har ikke mobiltelefon (ikke norma_saw heller)

- Du har ikke dymanitt eller atomstridshoder

- Du har ikke drill

 

- Du har en pen

- Du har en kniv

 

- Du er kledd i en litt sadistisk badedrakt

 

Temperaturen vil falle til minus 32 grader. Du vet at kontaineren blir åpnet først etter 24 timer.

 

Hva ville du gjort?

 

 

 

Det er rett og slett ikke vanskligere enn å åpne fordamperen, der ligger det kabler som skal forsyne viftemotoren med spenning.. Tar ut begge lederene og stapper de opp i fordamperen, dette vil forårsake en jordfeil, bi-metallet vil etterhvert bli varmet opp slik at dette blokkerer spenningstilførsel til kompressoren/når kompressoren stopper vil det ikke bli kaldere i rommet) . Etter det ville jeg tatt væskerøret til fordamperen, etter strupeventilen (regulerer strupeventilen slik at jeg får et hinnsides høyt trykk.) kutte av væskerøret, stappe kulepennen og tvinne badedraktet rundt åpningen slik at ikke gass og trykk lekker ut.. Stappe så tuppen av væskerøret inn å låsen på fryseromsdøren, så røsker jeg av badedrakten slik at alt trykket "blaster" opp døren på fryserommet.

 

 

Edit: Jeg glemte å nevne avrimingstermostaten.. Inne i fordamperen har du varme-elemnter som gir ca 1 Kw.. dette kan du bruke for å holde varmen. Skjære ut et hull i fryseromsveggen er fult mulig, men du kommer ikke hele veien gjennom.. Kanskje du kan stappe varme- elementet inn der også sette fyr på polyuretan skummet som befinner seg i mellom aluminiums platene på veggen.

Endret av omfgmartin
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Morsomt gjensyn denne tråden :)

 

Selv om man klarer å stoppe kjøleaggregatet i det øyeblikket man kommer inn i fryserommet så må man ikke regne med at det er behagelig temperert et minutt senere. Man må fortsatt bekjempe kulda i kanskje flere døgn fremover avhengig av størrelsen på fryserommet.

Lenke til kommentar

Morsomt gjensyn denne tråden :)

 

Selv om man klarer å stoppe kjøleaggregatet i det øyeblikket man kommer inn i fryserommet så må man ikke regne med at det er behagelig temperert et minutt senere. Man må fortsatt bekjempe kulda i kanskje flere døgn fremover avhengig av størrelsen på fryserommet.

 

 

Varme-elementet :thumbup:

Lenke til kommentar

Er vel ganske opplagt at trådstarter så en MacGyver episode med dette scenariet før han lagde denne tråden. I 2007.

 

Løsningen er sikkert i tråd med en annen episode, der MacGyver var fanget i et rom med en bombe som tikket ned, som ikke kunne tukles med uten å gå av.

 

Men så så Angus nøye etter på branndøra rommet var stengt med, og bare tilfeldigvis VISSTE at det merket branndører er dobbel med et lag gass i mellom som TILFELDIGVIS reagerer eksplosivt hvis man vifter en magnet i nærheten. Og kniven hans var selvsagt magnetisk. Så han vifta kniven foran døra, PANG så eksploderte døra uten noen ble skadet og han kom seg ut.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...