Gå til innhold

Innestengt i fryserom, hvordan komme ut?

Anbefalte innlegg

Helt hypotetisk:

Du bli innestengt i en frysekontainer i det du er inne å snoker litt. Døren på utsiden ble jammet av en feil, derfor er det umulig å åpne denne. Temperaturen faller og det blir etter en liten stund utrolig kaldt. Du forstår at for å overleve må du komme deg ut herfra så fort som mulig.

- Du har ikke mobiltelefon (ikke norma_saw heller)

- Du har ikke dymanitt eller atomstridshoder

- Du har ikke drill

- Du har en pen

- Du har en kniv

- Du er kledd i en litt sadistisk badedrakt

Temperaturen vil falle til minus 32 grader. Du vet at kontaineren blir åpnet først etter 24 timer.

Hva ville du gjort?

Endret av eilertsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og med ett strømmer minnene fra Lillehammer-OL i 1994 tilbake til deg, og sekunder etter finner du deg selv "hoppende opp og ned. Vi tar en god gammeldags floke, og alle kan bli med". Det skulle vel hjelpe deg til å holde varmen.

Nei. Ingen, foruten vi nord for Polarsirkelen ville ha kunne holdt ut noe sånt.

Lenke til kommentar

Sjekka etter ventilasjonskanaler i taket og om det var noe, skjært opp en åpning i metallet med kniven(fult mulig).

Edit: en elementær ting du har glemt å nevne, ossen er vi kledd? Det er jo det som er mest viktigst i en slik situasjon. Er du naken, varer du toppen en time før du blir trøtt og sovner og dauer.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Tror det beste ville vært å forsøke å blokkere vifta i kjøleaggregatet slik at kald luft ikke lenger kommer inn, evt sabottere kjøleren på en eller annen måte Etter å ha stoppet temperaturnedgangen er det vel bare å vente til

a)En eller annen alarm går pga. for høy temperatur og noen ansvarlige kommer.

b) 24 timer har gått.. :shrug:

Lenke til kommentar
- Du har ikke dymanitt eller atomstridshoder

Nei søren, atomstridshoder hadde jo virkelig hjelpet :roll:

6837290[/snapback]

Tror ikke det hadde vært veldig behagelig å detonere dynamitt inne i et lukket rom som du selv befinner deg i heller. :lol:

6837340[/snapback]

Det er da bare å gjemme seg bak noen av av de større frysevarene :)

Eg ville lagt hodet på is....

Lenke til kommentar
Det er ingen bakdør nei..

Men helt konkret folkens, hva ville dere brukt pennen til?

6837528[/snapback]

Skrevet etter hjelp? :shrug:

Med kniven ville jeg kutta ledninger i rommet, skrudd opp viftegrillen/takluka og stoppa vifta/kommet meg ut.

Ellers ville jeg finni en 20 kilos frossen biff og kasta alt jeg hadde i veggen til den sprekker

6837559[/snapback]

Du har nå en sprukket biff. Hva gjør du videre?

Lenke til kommentar

Hvilken dør er det snakk om? altså utgangsdøra, vet at kjølerom ikke alltid har de alt for solide dørene, ofte isopor? eller lignene mjukt matriale i dem. Husker jeg ble så sjokkert engang når jeg lukka en slik dør, så datt den av hengslene og falt over meg.. lo litt når jeg sto der med en enorm dør som nesten ikke veide noe som helst. Ble nok litt sjokkert.

Lenke til kommentar
Du har nå en sprukket biff. Hva gjør du videre?

6841561[/snapback]

Her snakker vi seriøs MUD/MMORPG :p

Hvilken dør er det snakk om? altså utgangsdøra, vet at kjølerom ikke alltid har de alt for solide dørene, ofte isopor? eller lignene mjukt matriale i dem. Husker jeg ble så sjokkert engang når jeg lukka en slik dør, så datt den av hengslene og falt over meg.. lo litt når jeg sto der med en enorm dør som nesten ikke veide noe som helst. Ble nok litt sjokkert.

6841578[/snapback]

Heldige deg. I en gymtime på barneskolen fikk jeg en tjukkas pluss halve klassen over meg... Det var IKKE lettere enn det så ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...