Mio Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei! Har planer om å kjøpe meg en ny 120GB disk. Jeg har et MSI KT3 ULTRA-ARU kort. På IDE 1 kjører jeg: 60GB IBM som Master og 40GB Maxtor som slave På IDE 2 kjører jeg Plextor brenner som master og en IBM 80GB som slave. Spørsmålet da er: Hvor skal jeg sette den nye 120GB disken? Jeg har jo ikke fler ide igjen..funker vel ikke å sette 1 disk på raid kontrollen? Har ikke så god greie på raid. Jeg må vel bytte ut 40 gigger'n med 120GB disken..eller er det noen andre alternativer slik at jeg får brukt alle diskene? Har kun råd til en 120GB disk...ellers hadde jeg kjøpt 2 disker og satt i raid. Håper noen har et par lure ideer :smile: Lenke til kommentar
twarr Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei! Du har plass til fire harddisker/dvdrom/cd-brenner til.. Du bare enabler ata-133 raid i bios :smile: Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Kjøp deg en kontroller!!! http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 raid kontrolleren er en vanlig ide-kontroller med raid mulighet. dvs at du kan sette 120 gb disken på den. helt alene. helt seriøst. [spydig kommentar]sensurert[/spydig kommentar] :smile: Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 det er ikke noe problem å sette en disk på raid kontrolleren. du må ikke kjøre raid for det nemlig. så på raid kontrolleren kan du ha 4 disker som alle kjører hver for seg:) du må bare sette opp i configen til raidkontrolleren at den disken er der alene. :smile: Magnus Lenke til kommentar
Mio Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 ahh..oki Da er det jo bare og bestille ny disk da :smile: Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Bare husk at du ikke kan koble på ATAPI-enheter(CD-rom/DVD-ROM/Brennere osv) på den kontrollern ... det funker ikke. Kun rene IDE-harddisker. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Takker for svar! Var og kikka i bios og fant ut litt om det nå. Er vel bare å enable raid 133,sette inn disken og håpe på at den er oppe og går :smile: psdata neste..hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå