Gå til innhold

Finnes det eksisterende scrollbars i Dreamweaver?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er noen slike der.

gir deg link til en side som lar deg gnerere en custom scrollbar

*Trykkepå*

EDIT:*Trykkeherogså*

Her har du en scrollbar kode som jeg fiksa litt kjappt...

<STYLE type="text/css">
   BODY {scrollbar-3dlight-color:#DC143C;
          scrollbar-arrow-color:#ADFF2F;
          scrollbar-base-color:#FF69B4;
          scrollbar-track-color:#F8F8FF;
          scrollbar-darkshadow-color:#556B2F;
          scrollbar-face-color:#8B0000;
          scrollbar-highlight-color:#FFFAF0;
          scrollbar-shadow-color:#DB7793}
 </STYLE>

Endret av B-Zerc
Lenke til kommentar
Tror ikke det er noen slike der.

gir deg link til en side som lar deg gnerere en custom scrollbar

*Trykkepå*

EDIT:*Trykkeherogså*

6836373[/snapback]

Jo men jeg kan jo ikke implementere dette på siden min når jeg ikke bruker eller kan html.

Finnes det ikke andre løsninger som ikke innbærer koding eller html?

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
er ganske lett løsning dette, men muligens vanskelig å forklare.

vent på edit så skal jeg se om jeg finner noen løsning

Gi link til siden din så kan jeg prøve å sette inn koden bare for å gi et eksempel.

6836459[/snapback]

Siden min er for øyeblikket nede pågrunn av skifting av server. Må først finne meg en ny server da. Ønsker å legge inn noen nye oppdateringer før jeg slenger den ut på nett. Bla denne scroll funksjonen.

Men takker så mye om du kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Kjørte opp en server så du kan se hvor scriptet skal. osv..

Trykk her

6836597[/snapback]

Jeg skjønner desverre ingenting? Jeg lager ikke hjemmesidene mine i html eller noen annen form for koding.

Jeg lager all grafikk selv i photoshop, laster det opp i layoutbokser i dreamweaver uten å røre koding.

Vet ikke hvor mye jeg kan forklare dette siden det virker som alle som lager hjemmesider følger en annen fremgangsmåte enn meg.

Tror ikke du kan hjelpe meg, men takk for at du prøvde :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker frontpage og lager siden som andre ser den, er bare innom Kodings delen noen ganger for å gjøre små endringer.

Har prøvd Dreanweaver, det programmet har også forskjellige visninger på sidene, som utforming, kode og del. såvidt jeg husker.

Jeg kan også ganske så lite om slik koding, men vet hvordan å legge inn koder.

Det er ingen kunst, bare å prøve seg litt frem.

Lenke til kommentar
Siden din er jo i utgangspunktet laget i html, men du ser den ikke fordi Dreamweaver ordner den. Du kan gå på codeview og lime inn html-snutter der.

6836695[/snapback]

Ja i utgangspunktet er den det. Jeg vet godt om codeview, men jeg bruker det bare ikke. Har forsøkt før men har aldri skjønt poenget når det finnes lettere metoder å lage hjemmesider på og hvor resultatet blir mye bedre.

Det er ihvertfall min erfaring.

Edit:

Ok, jeg ser ingen annen løsning å få dette til på enn å måtte gå inn i koden. Fullstendig latterlig og tungvint etter min mening at det ikke finnes alternativer.

Her er ihvertfall koden til boksen jeg vil ha scrollbaren i:

<tr>

<td height="1"></td>

<td></td>

<td colspan="5" rowspan="8" valign="top"><!--DWLayoutEmptyCell--> </td>

<td></td>

<td></td>

<td></td>

</tr>

Hva gjør jeg så?

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar

Dreamweaver har en ypperlig måte å switche til HTML, har ikke brukt siste versjon, men jeg mener å huske at hvis man ser nede i venstre eller høyre hjørne i DW vinduet, så skal det ligge 3 kanpper, en bare for visuell editering en bare for HTML og en for begge. du kan lett hive inn den ekstraa koden som B-Zerc har vist deg her hvis du trykker på HTML knappen...

Frankie

Lenke til kommentar
Dreamweaver har en ypperlig måte å switche til HTML, har ikke brukt siste versjon, men jeg mener å huske at hvis man ser nede i venstre eller høyre hjørne i DW vinduet, så skal det ligge 3 kanpper, en bare for visuell editering en bare for HTML og en for begge. du kan lett hive inn den ekstraa koden som B-Zerc har vist deg her hvis du trykker på HTML knappen...

Frankie

6836918[/snapback]

Jo vet om dette, men hvor plasserer jeg den for å få den til å passe inn i boksen min?

<tr>

<td height="1"></td>

<td></td>

<td colspan="5" rowspan="8" valign="top"><!--DWLayoutEmptyCell--> </td>

<td></td>

<td></td>

<td></td>

</tr>

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
Er det scrollbaren du ser helt til høyre på skjermen din nå som skal endres? --->

fikk ikke den koden din til å virke helt.

fikk beskjed om noen feil.

Edit: linker til en side hvor du kan laste ned noe scrollbar verktøy

6837206[/snapback]

Nei det er ikke scrollbaren til høyre på skjermen min som skal forandres.

Jeg ønsker å lage en scroll i hovedvinduet på siden min som illustrert på det vedlagte bildet.

Lenke til kommentar
Frames..? Helst bør du styre unna det... Men jeg vet ikke om du kan bruke include () til det?

6839769[/snapback]

Jeg bruker ikke frames. jeg bruker layout table og draw layout cells. Frames er noe dritt ja. Med cells så får du mye mer kontroll.

Det finnes ikke noen plugg-inns som legger til en visuell scrollbar funksjon? En funksjon hvor jeg kan klikke og dra scrollen inn i de gitte cellene på siden min.

Forstår dere?

Altså ikke i koder, men 100% visuelt. Klikk og dra. Og så kan du heller anngi form, farge osv. i properties.

Html koding er så utrolig vanskelig og uoversiktelig for meg. Jeg orker det bare ikke. Er jo utrolig teit av macromedia å ikke legge til en slik funksjon som jeg ønsker. Det hadde jo gjort alt så mye enklere. Hvorfor alt dette kode tullet når det kan gjøres vissuelt. La kodene gjøre jobben sin bak bildene sier nå jeg. Fungerer mye bedre for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Den koden funjer kun i IE, mulg det er grunnen. Uansett gjør de fleste visuelle programmer en horribel jobb med kodingen. Ønsker du kontroll lager du siden i tekstprogram.

6844793[/snapback]

Det er jo helt sinnsykt at det er slik! Det gjør jo alt så mye vanskligere. Tekstprogram er vanskelig, tungvint og bortkastet tid. Alt kan løses så mye enklere, kjappere og elegant visuelt bare muligheten er der.

Slik fungerer det ihvertfall for meg.

Koding og tall ligger ikke for meg, tro meg jeg har forsøkt utallige ganger på flere plattformer uten å få det inn. Jeg gjør det mye bedre vissuelt.

Jeg har kontroll når jeg ser alt i bilder. Tekst blir bare rotete og kaotisk i hodet mitt. Null kontroll.

Er det ingen som tenker på samme måten??

I mange andre program trenger en ikke kunne kode for å lage et godt produkt. Så hvorfor ikke i web design også? Bruker jeg feil program? Finnes det andre webprogram som har de nødvendige funksjonene jeg ser etter i et visuelt perspektiv? Feks. Scroll-bars?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...