Karl-Peder Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Hei! Nå har det seg slik, at jeg greide å søle en del sukkerholdig drikke over mitt gode, gamle Nikon FA, og det har begynt å tulle seg til litt etter det.. Da lurer jeg på følgende ting: Koster det veldig mye å få "tørket ut" griseriet? Det kom jo inn gjennom utløserknappen og diverse andre åpninger.. Filmframtrekket fungerer ikke som det skal: Lukkeren "spennes" ikke, så gardinen går tilbake til sin opprinnelige posisjon når jeg slipper "framtrekkeren".. (Om dere skjønner hva jeg mener.. Hvis ikke får dere si fra, så skal jeg forklare bedre..) Hvordan fungerer det med toll og sånt om jeg blir nødt til å kjøpe et nytt (brukt) fra eBay? Jeg mener å ha hørt et sted at det er toll bare på "fungerende utstyr", og et kamerahus uten optikk kan vel ikke sies å være fungerende? Dette tror jeg dog dere vet mer om enn meg? Kanskje det skylder seg å kjøpe et fra Antonio Stasi eller liknende butikker? (Kanskje det finnes noen i Trøndelag som selger slike kamera? Evt. noen som reparerer dem billig?) Uansett: På forhånd takk for svar.. Endret 10. september 2006 av karlpeder Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Sjekk med Stasi uansett. Det er utrolig hva som kan fikses, og det trenger ikke bli dyrere enn å kjøpe ny brukt. Det kan han selvfølgelig også hjelpe med, men FA er en relativt sjelden modell. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Sjekk med Stasi uansett. Det er utrolig hva som kan fikses, og det trenger ikke bli dyrere enn å kjøpe ny brukt. Det kan han selvfølgelig også hjelpe med, men FA er en relativt sjelden modell. 6837077[/snapback] Da er bare problemet at jeg bor midt i Nord-Trøndelag, og Stasi er i Bergen.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg mener å ha hørt et sted at det er toll bare på "fungerende utstyr", og et kamerahus uten optikk kan vel ikke sies å være fungerende?Du må betale toll på kamerahus, for de er fungerende selv om det ikke er optikk tilgjengelig til det der og da. Det er jo ikke defekt, selv om det ikke har et objektiv Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hei!Nå har det seg slik, at jeg greide å søle en del sukkerholdig drikke over mitt gode, gamle Nikon FA, og det har begynt å tulle seg til litt etter det.. Da lurer jeg på følgende ting: Koster det veldig mye å få "tørket ut" griseriet? Det kom jo inn gjennom utløserknappen og diverse andre åpninger.. Filmframtrekket fungerer ikke som det skal: Lukkeren "spennes" ikke, så gardinen går tilbake til sin opprinnelige posisjon når jeg slipper "framtrekkeren".. (Om dere skjønner hva jeg mener.. Hvis ikke får dere si fra, så skal jeg forklare bedre..) Hvordan fungerer det med toll og sånt om jeg blir nødt til å kjøpe et nytt (brukt) fra eBay? Jeg mener å ha hørt et sted at det er toll bare på "fungerende utstyr", og et kamerahus uten optikk kan vel ikke sies å være fungerende? Dette tror jeg dog dere vet mer om enn meg? Kanskje det skylder seg å kjøpe et fra Antonio Stasi eller liknende butikker? (Kanskje det finnes noen i Trøndelag som selger slike kamera? Evt. noen som reparerer dem billig?) Uansett: På forhånd takk for svar.. 6836080[/snapback] Kan fort bli svært dyrt. Alle de små delene inne må demonteres, renses, smøres, remonteres, justeres. En del deler må skiftes. Og ersten av huset og rengjøres. Sukkerholdig drikke er noe skikkelig kliss. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Nuvel.. Kameraet er sendt til en herr Øyvind Bergersen i Oslo. Venter bare på prisoverslag fra ham nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå