Gå til innhold

En eller to minnebrikker til

olemm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det betyr at jeg KAN sette inn en brikke først og en seinere, men at jeg må ha identiske brikker for å kunne bruke dem som dual channel?

6836020[/snapback]

Du må faktisk ikke ha identiske brikker får at dualchannel skal fungere. Det beste er alltid at de er helt like, men det finnes forskjellige moduser av dualchannel. For eksempel er det mulig å kombinere to enkeltsidige brikker med en dobbeltsidig. Men jeg anbefaler å bruke helt like brikker.
Lenke til kommentar

Jeg legger da til et spørsmål her, vil ytelsen ha noe forskjell hvis man kjøper en nå og en senere, eller kjøper 2 Matched brikker,

Er ikke disse matched brikkene da satt sammen av 2 brikker som er helt opp imot 100% like ytelsesmessig?

Alle produserte brikker er jo ikke 100% like selv om de har like specs osv. :hmm:

Edit: Ser jo på overklokking at noen klokker bra andre mindre bra selv om det skal være samme brikke!

Endret av exin89
Lenke til kommentar

@ exin89:

Ganske mange modeller kan endres over tid, dvs at navnet beholdes men at innmaten (chipene) skiftes ut. Dermed kan du risikere å få to forskjellige brikker hvis du kjøper en om gangen, og det kan gi problemer. Kjøper du et dual-par kan du ihvertfall være sikker på at du får to like brikker. Hvorvidt dual-par er testet og matchet, er jeg usikker på. Jeg tror ihvertfall noen produsenter tester og håndplukker dem, men erfaringsmessig kan det være ganske stor forskjell i overklokking mellom to like brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...