olemm Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg har behov for å stille et idiotspørsmål: Jeg tenker å kjøpe hovedkortet ASRock ConRoe945G: https://prisguiden.no/product.php?productId=48994 og lurer på om jeg må kjøpe minnebrikker to og to/dual channel eller om jeg kan sette inn en brikke og supplere seinere? Om dette er tilfelle, må jeg da supplere med samme brikke, eller er det ikke så farlig med det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Du kan fint sette inn 1 brikke og deretter sette inn en senere. Bare pass på at brikkene har like specs og støtter samme båndbredde. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Minnebrikker kommer i såkaldte "Match", eller "Matched" pakker, hvor 2 identiske brikker klarer å kjøre dual channel sammen. Så for å oppnå den effekten må det være 2 identiske brikker Lenke til kommentar
olemm Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Takk for svar! Det betyr at jeg KAN sette inn en brikke først og en seinere, men at jeg må ha identiske brikker for å kunne bruke dem som dual channel? Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Det betyr at jeg KAN sette inn en brikke først og en seinere, men at jeg må ha identiske brikker for å kunne bruke dem som dual channel?6836020[/snapback] Du må faktisk ikke ha identiske brikker får at dualchannel skal fungere. Det beste er alltid at de er helt like, men det finnes forskjellige moduser av dualchannel. For eksempel er det mulig å kombinere to enkeltsidige brikker med en dobbeltsidig. Men jeg anbefaler å bruke helt like brikker. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) Jeg legger da til et spørsmål her, vil ytelsen ha noe forskjell hvis man kjøper en nå og en senere, eller kjøper 2 Matched brikker, Er ikke disse matched brikkene da satt sammen av 2 brikker som er helt opp imot 100% like ytelsesmessig? Alle produserte brikker er jo ikke 100% like selv om de har like specs osv. Edit: Ser jo på overklokking at noen klokker bra andre mindre bra selv om det skal være samme brikke! Endret 11. september 2006 av exin89 Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 @ exin89: Ganske mange modeller kan endres over tid, dvs at navnet beholdes men at innmaten (chipene) skiftes ut. Dermed kan du risikere å få to forskjellige brikker hvis du kjøper en om gangen, og det kan gi problemer. Kjøper du et dual-par kan du ihvertfall være sikker på at du får to like brikker. Hvorvidt dual-par er testet og matchet, er jeg usikker på. Jeg tror ihvertfall noen produsenter tester og håndplukker dem, men erfaringsmessig kan det være ganske stor forskjell i overklokking mellom to like brikker. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) Takker for svar, da vet jeg det og pengeboka tåler ikke mere enn en 1024 eller 2x512 og da blir det 1x1024 for da kan jeg kjøpe en senere. Satser da på at modellen ikke blir opdatert. Endret 11. september 2006 av exin89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå