Gå til innhold

Innlegget er slettet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...man må trykke halvt ned for deretter å manuelt fokusere før man trykker helt inn?

...Vil ikke autofokusen da endre det tilbake om man manuelt fokuserer da?...

Slik du beskriver her er slik det fungerer for meg med mine objektiver som har fulltids manuell fokusering. Denne funksjonen vil fungere dårlig på AF-servo.
Lenke til kommentar

Testet netopp.

Som ventet vil autofokusen arbeide mot meg med AF-servo.

Men med AF på "One Shot" så fokuserer den når knappen er halveis nede og jeg kan etterjustere med fokusringen uten at den protesterer.

Nå har jeg ikke samme linsa, jeg har 17-85mm USM IS linsa, men fokusmotoren og systemet skal være den samme.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke samme linsa, jeg har 17-85mm USM IS linsa, men fokusmotoren og systemet skal være den samme.

6837857[/snapback]

Hei, begge objektivene har riktignok USM, men:

Fokusmotoren i 50mm 1.4 USM er av typen Micro USM, mens den som sitter i 17-85 er en Ring USM. Micro USM er egentlig ikke ekte USM, men baserer seg på overføring via små tannhjul som er et svakt punkt. Ring USM er mer solid, da denne typen USM ikke inneholder deler som kan slites. Nå er det ikke mye vekt som skal dras rundt i en 50 mm, men Ring USM er uansett å foretrekke.

Dette er det eneste ankepunktet mitt mot 50/1.4 som ellers er greit konstruert. Den er god og skarpttegnende fra 2.8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...