Gå til innhold

Ødelagt display iløpet av natten

Thor.

Anbefalte innlegg

Hei. Voknet idag for ca 30 minutter siden og skulle sjekke klokka. Da så jeg at displayet var skadet. Det døde ommrådet var formet som et smask med litt døde prikker utenfor. Mobilen er en 1.5 mnd gammel SE k750I som har falt 3-4 ganger fra armhøyde uten å ta skade.

Problemet er at mobilen lå i buksa på gulvet ved senga i en kro så jeg ikke skal klare å tråkke på den. Jeg går ikke i søvne og det har ikke vært noen på rommet mitt iløpet av den tiden jeg sov.

Har jeg garanti på slikt eller må jeg betale. Om jeg må betale, hva vil det koste når den er kjøpt i molde hos mobilspesialisten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Voknet idag for ca 30 minutter siden og skulle sjekke klokka. Da så jeg at displayet var skadet. Det døde ommrådet var formet som et smask med litt døde prikker utenfor. Mobilen er en 1.5 mnd gammel SE k750I som har falt 3-4 ganger fra armhøyde uten å ta skade.

Problemet er at mobilen lå i buksa på gulvet ved senga i en kro så jeg ikke skal klare å tråkke på den. Jeg går ikke i søvne og det har ikke vært noen på rommet mitt iløpet av den tiden jeg sov.

Har jeg garanti på slikt eller må jeg betale. Om jeg må betale, hva vil det koste når den er kjøpt i molde hos mobilspesialisten?

6835731[/snapback]

Hvis det ikke er skade ved uforsiktig behandling (som fall i bakken med evt. senskade) eller annen skade påført av deg, kan du reklamere. Reklamasjonsretten er regulsert i forbrukerkjøpsloven. Garanti kan komme på tale - men det avhenger av om produsent/forretning har gitt særskilt garanti på mobilen.

Lenke til kommentar

Bruttern har en slik k750i som han knuste displayet på. Ingen garanti å ta av siden telefonen hadde gått i gulvet, men alt du trenger for å bytte det selv er en liten torx-trekker og en skjerm! Jeg gjorde det på telefonen til brodern på 15 minutter. Skjermen fikk jeg til 400 kr inkludert frakt, og reparasjonen var da som sagt kostnadsfri. Spurte den lokale Telekiosken hvor mye det ville kosta å få fiksa det hos en reparatør, og svaret var at de anbefalte oss å kjøpe ny telefon. De tippa rundt 13-1500 kr.

Så. Er telefonen gammel; Kjøp en skjerm billig, skaff en torx-trekker og en liten stjernetrekker og gjør det selv. What's to lose? Garanti har du jo ikke uansett.. Skjerm fra forhandler (www.mytrendyphone.no) går for ca 500 kr + frakt, men finn en på qxl eller andre steder, så slipper du 1-2 hundrelapper billigere. Bare ikke betal et eller annet blodsugerverksted 1300 kr timen +/- for å gjøre det..

EDIT!

Leste nå at telefonen var 1,5 måneder gammel. :blush: Ikke så gammelt at det gjør noe..! Da bør det være rimelig grunn til å tro at du kan få reparert telefonen kostnadsfritt gjennom garanti. Har 3 stk SE z520i i familien hvorav samtlige var inne med ødelagt skjerm innen en 3 månedersperiode etter kjøp (har dokumentasjon her om noen ikke tror det :p Trodde ikke det var mulig selv..). Mulig SE-svikt på skjermene? Prøv..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Leste nå at telefonen var 1,5 måneder gammel.  :blush: Ikke så gammelt at det gjør noe..! Da bør det være rimelig grunn til å tro at du kan få reparert telefonen kostnadsfritt gjennom garanti.

6840717[/snapback]

selvforslydt skade dekkes ikke av garanti eller reklamsjonsrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...