Dusken Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 hei Da jeg skrudde på pcen min idag og skulle inn på internett å surfe, så frøs pcen min helt plutselig. musikken skurret i et halvt sekund så stoppet den. jeg restartet å nå fungerer den fint. Rommet mitt var veldig kaldt da jeg våknet i dag tidlig. Vinduet hadde vert åpent hele natta. i Speedfan var temperaturen veldig lav. Kan det skylles kondens når pcen blir raskt varm? Men det ville vell ødelegge hele pcen. Noen andre som har hatt dette problemet? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Er dette noe som gjentar seg eller er det et engangstilfelle? Om det bare skjer en gang er det bare å overse det. BTW: Er det rart pc-en din fryser når du har det så kaldt? Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Sjedde bare 1 gang. så da bør jeg ikke være noe redd. takk for svar Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 BTW: Er det rart pc-en din fryser når du har det så kaldt? 6835838[/snapback] Hva betur BTW? Lenke til kommentar
Looke Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 By The Way betyr det Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 hjeeeelp, det skjedde igjen! jeg er sikker på at det ikke har noe med kaldt rom å gjøre. Musikken sto på og jeg skulle akuratt til å scrolle ned på "startsiden" min da det sjedde. Akuratt som sist. Lyden skurra i et halv sekund og så stoppa alt opp. alt "frøs". Dette er vell ikke alvorlig? begynner å bli småredd nå Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 er bare du som er pysete Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 ha ha ha. jada. er vell det... Lenke til kommentar
dewa Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 hjeeeelp, det skjedde igjen! jeg er sikker på at det ikke har noe med kaldt rom å gjøre. Musikken sto på og jeg skulle akuratt til å scrolle ned på "startsiden" min da det sjedde. Akuratt som sist. Lyden skurra i et halv sekund og så stoppa alt opp. alt "frøs". Dette er vell ikke alvorlig? begynner å bli småredd nå 6857173[/snapback] Hvis du ser bort ifra det med det kalder rommet er det akkurat det som skjer med min pc også. Lyden skurrer så fryser alt. Den restarter ikke! Dette har jeg prøvd alt: (Er fra en annen post jeg har postet) Ta en titt på komponentene mine for å se om vi kanskje har noen felles komponenter som kan forårsake feilen. "Det første tipset jeg fikk var at det muligens var nvidia driverne som ikke var helt gode, men jeg skiftet skjemkort over til et ATI kort uten at det hadde store utslaget. Har også prøvd å formatere flere ganger, til og med lagt inn Vista i håp om at det skulle funke. Det var også en som mente at feilmeldingen tilhørte Internet Explorer, så jeg lastet ned IE 7, dette hjalp heller ikke. Det neste jeg skal gjøre er å bytte ut CPU'n min for å se om det har noe å si, så skal jeg si ifra. Sjekket forresten temperaturene mine under spilling samt benchmark, alt lå under 40grader noe som burde være kjølig nok? Her er delene i pc'n min: (kan jeg ha for liten PSU til delene jeg har?) Hovedkort: MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939 CPU: AMD Athlon 64 X2 4200+ RAM: 3Gb TwinMOS PC3200 DDR-DIMM Skjermkort: XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 XXX PCI-E PSU: NorthQ 400W HDD: 2x 60Gb Maxtor + en 300Gb maxtor W-LAN kort: CNet et eller annet Tv-kort: Hercules SMART TV Stereo 2 Kjører de nyeste driverne på alt" Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 får du ikke noe logg i Hendelseliste? pleier å stå mye info der etter tvungen restart "Administrative verktøy" og "Hendelsesliste" (kan jeg ha for liten PSU til delene jeg har?) http://www.extreme.outervision.com (kalkualtor) fikk opp 432w (uten overklokking) men nå teller også amp på 12v mye. min gamle 4001a er bare 15amp på 12v, og det er litt lite Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Sjekket hendelses liste og der var det 5 feil den dagen pcen frøs. har også en NorthQ strømfors. på 400W På PSU test fikk jeg rundt 300w som jeg skulle tro er helt ok. Vis problemet skjer igjen, skal jeg være på vakt å se om noe er uvanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå