Gå til innhold

Helt ny PC må kanskje selges. Prisantydning?

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp en ny PC fra Komplett, men har kommet til at det ble litt "overkill" økonomisk sett, så jeg har egentlig tenkt å levere den inn under angrerett, men selv etter å ha registrert at jeg vil benytte meg av denne, har jeg ennå ikke (selv etter purring) mottatt forsendelseslappene som skulle komme i posten. Hvis Komplett er kranglete på Mandag (samme dag fristen går ut), er det mulig at jeg må bite i det sure eplet og selge den privat. Får jo ikke så mye for den i forhold til det jeg ville fått ved angreretten, men, uansett, hva kan jeg få for denne her:

MSI K9N SLI Platinum, nForce 570 SLI, ATX

2x XFX GeForce 7900GT 470M Xtreme 256MB

Samsung SpinPoint T133S 400GB SATA2

Aplus Case Qubic, sort

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2,4Ghz Socket AM2

Vantec USB2 multikortleser 3,5"

Creative X-Fi Fatal1ty FPS 64MB, Bulk

Steelpad 4D musematte

Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB

Hiper strømforsyning 580W

Samsung DVD-brenner SH-S162L IDE

Samsung 19" LCD Syncmaster 940BF

Legger også ved spillene som fulgte med skjermkortene:

Call of Duty 2

Tomb Raider Legend (tror jeg det het).

Vet ikke om jeg har lov til å legge ved den programvaren som fulgte med (norsk XP Home, MS Works suite 2006, Cyberlink DVD solution 3.0, Nero Express 6.0, Norman IC virusprogram og brannmur), men jeg går ut ifra at jeg ikke har lov til det. Si ifra hvis jeg tar feil om dette :).

Håper noen kan gi meg et godt anslag på hva jeg vil kunne ta betalt for denne her hvis jeg blir nødt til å selge den privat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte nettopp en ny PC fra Komplett, men har kommet til at det ble litt "overkill" økonomisk sett, så jeg har egentlig tenkt å levere den inn under angrerett, men selv etter å ha registrert at jeg vil benytte meg av denne, har jeg ennå ikke (selv etter purring) mottatt forsendelseslappene som skulle komme i posten.

Så lenge du har gitt klar beskjed om benyttelse av din angrerett, jfr lovverk om 14 dager ved angrefristskjema, har du ingenting å bekymre deg over.

Slik jeg forstår ditt innlegg har du avtalt dette direkte med Komplett, som sender deg det du behøver for å returnere til dem. Det at de evt somler med dette, skal ikke gå i din disfavør. Går selvfølgelig ut fra at du kan dokumentere det du sier.

Lenke til kommentar
Så lenge du har gitt klar beskjed om benyttelse av din angrerett, jfr lovverk om 14 dager ved angrefristskjema, har du ingenting å bekymre deg over.

Slik jeg forstår ditt innlegg har du avtalt dette direkte med Komplett, som sender deg det du behøver for å returnere til dem. Det at de evt somler med dette, skal ikke gå i din disfavør. Går selvfølgelig ut fra at du kan dokumentere det du sier.

6835264[/snapback]

Med mindre noen avlyttet telefonen min, er det nok lite jeg kan dokumentere :(.

Lenke til kommentar
....  så jeg har egentlig tenkt å levere den inn under angrerett, men selv etter å ha registrert at jeg vil benytte meg av denne, ...

6835228[/snapback]

Med mindre noen avlyttet telefonen min, er det nok lite jeg kan dokumentere :(.

6835293[/snapback]

Fikk inntrykk av den første tråden at du registrert bruk av angrefist via nettet, mens du etterpå nevner telefon. Hvis du tok det over telefon - hva sa Komplett?

EDIT:

Er det tilvirkningskjøp?

Komplett.no:

Dersom du benytter deg av angreretten i forbindelse med et tilvirkningskjøp (hos oss er dette PC-er som blir tilpasset etter kundenes ønsker via vår "PC-bygger" eller via konsultasjon med selger), så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd).

Angreretten gjelder 14 dager fra du mottar ordrebekreftelsen fra oss.

...

Endret av PerB
Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg har lov til å legge ved den programvaren som fulgte med (norsk XP Home, MS Works suite 2006, Cyberlink DVD solution 3.0, Nero Express 6.0, Norman IC virusprogram og brannmur), men jeg går ut ifra at jeg ikke har lov til det. Si ifra hvis jeg tar feil om dette :).

6835228[/snapback]

Du har selvsagt lov til og selge softwaren med maskinen så lenge du sender med lisensene.

Lenke til kommentar
Fikk inntrykk av den første tråden at du registrert bruk av angrefist via nettet, mens du etterpå nevner telefon. Hvis du tok det over telefon - hva sa Komplett?

Ja, men denne dokumentasjonen er det jo Komplett som sitter på, ikke meg. JEG kan ikke dokumentere noe som helst!

Ja, det er et tilvirkningskjøp. Hvordan det?

Er det noen som kan tipse meg om pris?

Endret av ptroinks
Lenke til kommentar

Så vidt jeg forstår er det ikke noe problem å dokumentere at du har hatt kontakt med Komplett innen fristen ved å levere inn skjemaet over nett eller sende en mail om at du ønsker å benytte deg av angrefristen.

Men det er vel sånn på komplett at du logger deg inn på nettsiden for å levere skjema for angrefrist. Da er du rimelig sikker på at det er mottatt. Jeg trodde ikke de tok i mot dette over tlf.

Regner med at du må betale litt for at komplett måtte sette sammen pc'en for deg.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg forstår er det ikke noe problem å dokumentere at du har hatt kontakt med Komplett innen fristen ved å levere inn skjemaet over nett eller sende en mail om at du ønsker å benytte deg av angrefristen.

Men det er vel sånn på komplett at du logger deg inn på nettsiden for å levere skjema for angrefrist. Da er du rimelig sikker på at det er mottatt. Jeg trodde ikke de tok i mot dette over tlf.

Regner med at du må betale litt for at komplett måtte sette sammen pc'en for deg.

6837376[/snapback]

Joda, jeg brukte nettsidene deres for å registrere det.

Lenke til kommentar

Å herlighet! Ikke mer? Jeg måtte ut med 17400kr. for den! Jaja, den skal returneres i morgen, så jeg tror det skal gå greit, selv om det er i siste liten :). Angreretten min går ut i morgen (i morgen er den 14. dagen siden den ble levert), så så lenge posten får registrert forsendelsen i morgen, så skal det nok gå bra! Skal ringe Komplett og gjøre meg sikker så jeg har alt på det rene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...