Gå til innhold

Kjøpe GeForce4 Ti4400 i november - dårlig timing?


ToreBK

Anbefalte innlegg

Undertegnede er på jakt etter nytt skjermkort, og har kommet frem til at "Abit AGP Siluro Geforce4 Ti4400 128MB DDR, TV-Out, DVI, Retail kanskje kunne ha noe for seg...

 

Men i disse Ati Pro-tider, er det så smart?

 

Jeg erfarer forresten at de fleste webshop'er enten ikke har dette kortet, eller at det er veldig dyrt.

 

Videre har jeg selvfølgelig søkt på forumet, men når det gjelder pris og tilgjengelighet sier ikke 1 mnd gamle innlegg meg så mye.

 

Håper dere kan gi meg noen gode råd mtp. kjøp av nytt skjermkort av Ti4400 128 mb eller bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-28 21:12, skrev Snask:

abit ti4200 kortet med sånn eksoskjøling skal vist være klokka til ti4400 nivå rett fra eska.


 

Clas Mehus (PCWorld Norge) testet dette kortet. Det bråker visstnok noe helt for j*vlig.

 

Jeg trodde at 4400 var nærmest umulig å få tak i jeg. De produseres vel ikke lengre.

 

Edit: Iiiik!

 

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-10-28 22:53 ]

Lenke til kommentar

Jaha, så ti4400-kort lages ikke lenger, bare 4200 og 4600?

 

Antar at prisen på disse (som jeg i skrivende stund synes er *veldig* høy sammenliknet med i sommer) vil falle når Ati-kortene for alvor starter salget?

 

Vente og se hva nissen kommer med til jul, kanskje?

Lenke til kommentar

Takker for alle gode forslag.

 

POV Ti4200 ser jo lovende ut. Noen som har noen formening om hvordan dette er med tanke på støy i forhold til andre Ti4200-kort?

 

Jeg ser også at Ti4200 leveres både med 64 MB og 128 MB minne. 128 er vel åpenbart å foretrekke (teksturer mm), men har dette noe å si rent ytelsesmessig?

 

Og så ser jeg videre at hastigheten på minnet kan variere, men dette er det vel bare å endre på ved klokking?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...