Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg virker visst sjenert, hva kan jeg gjøre!?

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt hjelp her. Har blitt kjent med ei jente, snakker med hun på msn sikker 3 timer daglig; altså veldig mye. Har truffet hun 3-4 ganger, og hatt det veldig greitt og etter det hun sa hadde hun også det. Men hun sier jeg virker redd for henne, at jeg er sjenert. Selv synes jeg at jeg har vært helt rolig og ikke vært sjenert eller redd. Men hun har sagt det flere ganger at jeg virker redd for henne. Hva kan være årsaken til at hun tror dette?

Hun har sagt at hun liker meg veldig godt, og synes det er kjempegreitt å være med meg. Men synes at jeg er for redd. Gi meg noen tips om hva jeg skal gjøre så hun ikke tror jeg er det. Hva gjør jeg for at hun kan føle jeg er trygg på henne?

Blir veldig glad for innspill og svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel - det første du bør gjøre om hun synes du er redd og sjenert er å si deg enig i at du har vært det - fordi "et eller annet kompliment" (Feks at hun er så søt og ålreit å være med at du er redd for å virke helt brautende og uinteressant feks).

Om hun synes det - så er det ikke så lurt å nekte, fordi da kan hun tro du lyver. Si heller at du skal bli mer avslappet rundt henne, og så satser du hardere neste gang du er med hun - ikke vær redd for å gå et lite skritt ekstra :).

Og det å tenke på hu som en kompis er et veldig godt råd - det er vel der vi fleste gjør feil tenker jeg.

Lenke til kommentar
Vel - det første du bør gjøre om hun synes du er redd og sjenert er å si deg enig i at du har vært det - fordi "et eller annet kompliment" (Feks at hun er så søt og ålreit å være med at du er redd for å virke helt brautende og uinteressant feks).

Om hun synes det - så er det ikke så lurt å nekte, fordi da kan hun tro du lyver. Si heller at du skal bli mer avslappet rundt henne, og så satser du hardere neste gang du er med hun - ikke vær redd for å gå et lite skritt ekstra :).

Og det å tenke på hu som en kompis er et veldig godt råd - det er vel der vi fleste gjør feil tenker jeg.

6834906[/snapback]

Tusen takk for veldig bra svar! :yes:

Synes den øverste metoden var veldig fin! Det er nok det som er sant også, derfor jeg kanskje virker litt redd henne :love::p

Men jeg føler at når jeg er med henne, blir det liksom bare det samme. Vi snakker bare sammen, blir liksom ikke noe mer. Har bare blitt akkurat som hun er en gutt/en vanlig kompis. Jeg vet hun vil at det skal bli noe mer enn bare venner mellom oss, og det håper jeg også. Men jeg vet ikke hvordan jeg kan få vist at jeg er intrissert i henne. Når vi sitter kan jeg liksom ikke bare hoppe helt inntil hun og holde rundt henne. Hva kan jeg gjøre for at det skal bli noe mer mellom oss? Hvordan kan jeg ta initiativet og få vist at jeg liker henne godt, og at jeg vil at det skal bli noe mer enn venner mellom oss. Trenger hjelp! :ermm::p

Lenke til kommentar
Kan være et godt tips og ikke tenke på henne som ei jente, mer som en kompis..

Alternativet er, vet ikke selv om det funker men hørt det skal, ta en runk før du møter henne.. Bare husk å ta en dusj...  :ermm:

6834862[/snapback]

Tror problemet mitt er at jeg tar henne alt for mye bare som en kompis, og ikke som en jente. Må få vist henne at jeg vil mer enn bare være venn med henne, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal begynne å vise det.

Lenke til kommentar

Syns godt du kan gjøre akkurat det du selv sier. Sett deg nærmere henne og legg arma rundt skuldrene hennes. Inviter henne hjem til deg og se en film eller noe, sett noen levende lys rundt omkring(kan droppes om du syns det blir for mye) så skal du se at du får en halvsett film liggende i dvd'en eller på pc-en, if you get my drift :p

Lenke til kommentar
Syns godt du kan gjøre akkurat det du selv sier. Sett deg nærmere henne og legg arma rundt skuldrene hennes. Inviter henne hjem til deg og se en film eller noe, sett noen levende lys rundt omkring(kan droppes om du syns det blir for mye) så skal du se at du får en halvsett film liggende i dvd'en eller på pc-en, if you get my drift :p

6835016[/snapback]

Men synes det blir litt unaturlig å bare pluteselig holde rundt henne. Hun har vært hjemme hos meg og sett film før, haddde det veldig greitt da, men ble bare akkurat som vi bare var kompiser. Det er det jeg har problemer med å få til noe mer.

Lenke til kommentar
Kan være et godt tips og ikke tenke på henne som ei jente, mer som en kompis..

Alternativet er, vet ikke selv om det funker men hørt det skal, ta en runk før du møter henne.. Bare husk å ta en dusj...  :ermm:

6834862[/snapback]

Tror problemet mitt er at jeg tar henne alt for mye bare som en kompis, og ikke som en jente. Må få vist henne at jeg vil mer enn bare være venn med henne, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal begynne å vise det.

6835006[/snapback]

Du må få henne til å føle seg spesiell når hun er hos deg - at du bryr deg om henne. Om du synes hun er pen eller at hun sier noe søtt så SI det til henne ^^.

Klem henne, sett deg gjerne inntil hun i sofaen om dere ser på film. Prøv å flørte.

Fungerer det ikke, så vil det mest sannsynlig ikke fungere mellom dere uansett..å hoppe i det er det lureste :).

Lenke til kommentar
Når vi sitter kan jeg liksom ikke bare hoppe helt inntil hun og holde rundt henne.

Jo! Det er akkurat det du kan! :D

6835022[/snapback]

Føler for meg at det blir litt unaturlig, er det ikke noe litt mindre berøring som kan være litt mer naturlig, for å så heller holde rundt henne? :p Blir litt rart å bare omfavne henne sånn plutselig... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Klart det er det.. Kil henne forsiktig på kneet eller no.

Eller i et annet scenario, feks et kjøpesenter eller whatever, så ta tak i hånda hennes, leie bortover. Er lite jenter digger mer enn å se at typen tørr å vise at han er gla i dama si offentlig, så vil tro at dette vil funke bra, selv på det stadiet.

Eller hvis dere sitter på en spiseplass, kan du jo alltids prøve litt fotflørting. Det er ALLTID kos, og er digg å "motta" og :)

Lenke til kommentar

Jo lenger tid det går, jo mer ser hun på deg som en venn, så du bør begynne å skynde deg litt og..

Det hun egentlig mente da hun spurte om du var redd henne var at hun ønsket du mest sannsynlig skulle ta initiativet.. Mest sannsynlig så har du mistet den åpningen som hun ga deg der og jenter i den alderen er ikke så veldig flink å gi hint. Jeg anbefaler deg å gjøre noe dere ikke har gjort enda.. Om du er et menneske som kan dra på telttur så er det en genial vei å gå..

Kan jo nevne at jeg kysset den første dama mi når vi lekte i sneen en sen kveld..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Jo lenger tid det går, jo mer ser hun på deg som en venn, så du bør begynne å skynde deg litt og..

Det hun egentlig mente da hun spurte om du var redd henne var at hun ønsket du mest sannsynlig skulle ta initiativet.. Mest sannsynlig så har du mistet den åpningen som hun ga deg der og jenter i den alderen er ikke så veldig flink å gi hint. Jeg anbefaler deg å gjøre noe dere ikke har gjort enda.. Om du er et menneske som kan dra på telttur så er det en genial vei å gå..

6835102[/snapback]

Ja, teltur liker jeg godt, og jeg vet hun liker det hun også, så ja :) Skal være med henne nå i begynnelsen av uka, skal gjøre så godt som mulig og ta initiativet da. Noen som har en ide` til hva vi kan gjøre? Kan ikke bli teltur da, siden det er skole dagen etterpå. En ting å gjøre så en berøring kan være enklere å få til? :p

Endret av SteelDragon89
Lenke til kommentar

Nå er faktisk det at du spanderer kino og kanskje et cafebesøk etterpå med påfølgende tur hjem til deg hvor du har no lett godis (kanskje vin, liker dere det? Hvis ikke - brus) et godt alternativ.

Kinoen er et fint sted å være intim uten å måtte se på hverandre..dere sitter ved siden av hverandre og du kan legge armen rundt hun, stryke på hånden armen osv..og så holde hender videre fra kinoen.

Dvs at du får en fin sjanse til å komme videre når det gjelder nærhetsradius - PLUSS at dama vil like (uansett hva hun påstår) at du spanderer på henne.

Så på kvelden har du alle sjanser til å ha hun i armkroken mens dere glaner på tv, skravler og slapper av..:)

Lenke til kommentar

For å virke mer avslappet og interessant (og faktisk være det) må du endre mentaliteten din littegrann:

Overbevis deg selv om at du er "premien", og at dama må overbevise deg om at hun er god nok for deg. Du er jo tross alt den kuleste gutten i gata, som kan velge og vrake mellom damer. La vær å virke fullstendig desperat, ikke bare si "ja selvsagt" så fort hun foreslår noe. Ikke vær helt på knærne, og løp og tilby henne ting hele tiden. En annen ting er at du må vise at du ser selvsikker: Du må ikke være redd for å snakke med henne, se henne i øynene, ta på henne (ikke klå) o.l. Jenter merker det om du gjør et dårlig forsøk på å late som også, du må faktisk endre holdningen din til å bli mer selvsikker for at det skal virke.

Du må heller ikke være redd for å ta litt plass i sofaen, være litt frempå, men selvsagt alt med måtehold. Vi snakker om f.eks. å lene seg godt tilbake og spre beina når du setter deg ned, ikke legge deg utover hele sofaen uten å gjøre plass til henne.

Du bør rett og slett, kort og oppsummert, ha en slik holdning rundt henne som du har når du er hjemme alene; ikke være redd for å være til bry eller liknende, vise at du er komfortabel.

Dette er minst like viktige tips som å spandere ting i hytt og pine, kjøpe roser o.l. Skal dere ut på byen og hun spør om du vil spandere en drink, så kan du spørre "Vil ikke du spandere en på meg først, så får vi se?". Men igjen; ikke spill et dårlig skuespill, du må endre mentaliteten så dette faktisk går naturlig. Du er jo så kul at damene digger deg, så hvorfor skal du løpe rundt og spandere ting hele tida? Kan man ikke bytte på å gjøre det?

Dette i tillegg til vanlig høflighet og en godt humør (viktig!) så vil du ha gode sjanser hos dama, og hun vil antakeligvis bli enda mer tiltrukket til deg.

Lenke til kommentar
For å virke mer avslappet og interessant (og faktisk være det) må du endre mentaliteten din littegrann:

Overbevis deg selv om at du er "premien", og at dama må overbevise deg om at hun er god nok for deg. Du er jo tross alt den kuleste gutten i gata, som kan velge og vrake mellom damer. La vær å virke fullstendig desperat, ikke bare si "ja selvsagt" så fort hun foreslår noe. Ikke vær helt på knærne, og løp og tilby henne ting hele tiden. En annen ting er at du må vise at du ser selvsikker: Du må ikke være redd for å snakke med henne, se henne i øynene, ta på henne (ikke klå) o.l. Jenter merker det om du gjør et dårlig forsøk på å late som også, du må faktisk endre holdningen din til å bli mer selvsikker for at det skal virke.

Du må heller ikke være redd for å ta litt plass i sofaen, være litt frempå, men selvsagt alt med måtehold. Vi snakker om f.eks. å lene seg godt tilbake og spre beina når du setter deg ned, ikke legge deg utover hele sofaen uten å gjøre plass til henne.

Du bør rett og slett, kort og oppsummert, ha en slik holdning rundt henne som du har når du er hjemme alene; ikke være redd for å være til bry eller liknende, vise at du er komfortabel.

Dette er minst like viktige tips som å spandere ting i hytt og pine, kjøpe roser o.l. Skal dere ut på byen og hun spør om du vil spandere en drink, så kan du spørre "Vil ikke du spandere en på meg først, så får vi se?". Men igjen; ikke spill et dårlig skuespill, du må endre mentaliteten så dette faktisk går naturlig. Du er jo så kul at damene digger deg, så hvorfor skal du løpe rundt og spandere ting hele tida? Kan man ikke bytte på å gjøre det?

Dette i tillegg til vanlig høflighet og en godt humør (viktig!) så vil du ha gode sjanser hos dama, og hun vil antakeligvis bli enda mer tiltrukket til deg.

6835234[/snapback]

Takker for veldig bra og nyttig innlegg. Får se hva jeg kan få til, men tviler på at jeg er den rette personen til å være slik.

Men til en annen ting. Vi har snakka om veldig mye, og jeg lurer på hva jenter liker best å snakke om?.

.Jeg har merka at hun liker å snakke om andre mennesker, hvordan man synes de er og hvilket forhold man har til dem. Når vi snakka om det kom vi inn på hvilken aldersforskjell som man foretrekte.

Hun sa hun likte best litt eldre personer, at det liksom var helt greitt å være sammen med en som var 2-3 år eldre. (Jeg er 2 og et halvt år eldre enn henne) Så sa hun synes gutter på min alder var de som var greiest, siden de som var like gamle som henne var for barnslig for henne. Så jeg skjønte dette var ett komplement, og sa jeg var enig og alt det der. Så jeg tror hun legger på en måte ann på meg, at hun prøver å vise at hun vil være sammen med meg. Så jeg må få til en måte så jeg kan få vist at jeg også er intrissert i henne. Men hvor liker jenter best å bli berørt? Uten at det virker for påtrengende. Kom med like gode svar som før i denne posten :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...