KiD Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Har bare et aldri så lite spørsmål. Jeg skal bygge ny PC og har derfor nylig bestilt alle komponentene jeg trengte. Jeg kjøpte bla. et Avance Midi Tower Titan + 5 kabinettvifter fra 3dfxCool. Som hovedkort valgte jeg AsusA7V333..... Det jeg håpet du kunne hjelpe meg med var hvordan/hvor jeg skal koble alle kabinettviftene? Kjøpte da en enermax 120 mm m/temp.styring som jeg har koblet opp framme nederst i kabinettet. En akase 80mm blå + 3 80mm stille vifter. Med to av viftene fulgte det med strømkobling. Det jeg er usikker på er hvordan jeg skal koble de slik at de funker. På hovedkoret er det 3 fan muligheter. Ene er til cpu, andre er til power fan og siste til chassis. de to siste brukes ikke. har derfor koblet ene av viftene til chassis fan. Kan jeg koble en annen vifte til power fan? Har to vifter i bakkant på kabinettet. Vet ikke hvor jeg skal koble disse! De viftene som det fulgte med strømkobling, skal jeg koble dette til strømforsyningen? Håper du kan hjelpe!(: På forhånd takk Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Jada, bare sett en vifte på power fan. Resten av viftene må kobles et annet sted, vanligvis ved hjelp av drev-kontaktene (sånn som passer på harddisken) Hvis viftekontaktene ikke passer så bør du skaffe deg en overgang. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Du kan bruke alle tilgjengelige kontakter på brettet, til vifter, så lenge pluggene passer. Du kan også (Om pluggene passer) koble viftene til powerkabler fra PSU. Samme type som til CD/HD osv. Om dette ikke er nok, kan du ta en titt på http://www.microplex.no etter viftestyringer og tilbehør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå