P__i__N Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Trenger øyeblikkelig hjelp. Min nye 4600 x2 cpu viser bare 1 cpu graf i windows under task manager og performance. DETTE ER JO FUCKED!!! Har Nyeste bios. Og i bios står det 2 cpuer, Så kan jo ikke være der feilen ligger. Har reinstallaert og uinstallert cpu driverene xxxx ganger,, Har prøvt amd sine cpu drivere, Må jeg virkelig slette win og reinstallere alt? TRENGER MIn Dualcore!!!!!!!!!!! specs amd 64 4600 x2 socket 939 msi k8 diamond hovedkort geil 2gb xfx geforce 7900 gt Windows x64 Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Støtter den X64 dual core versjoner da? Skal vel egentlig gjøre det, men har du prøvd 32bit windowsen? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Åpne "device manager" velg "computer" og så høyreklikk på "Acpi uniprocessor computer". Velg så "update driver" og så velger du choose driver i den guiden som skal komme opp. Og så skal det vel stå noe slikt som "Acpi multiprocessor computer" eller noe slikt der... Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg ville helt klart tatt en reinstall av OSet. Pleier å være sunt å reinstalere når du bytter ut helt essensielle komponenter, tenker da i hovedsak på prosessor og hovedkort. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Ved større "update" av maskinen er det lurt å installere OS på nytt. Gjelder nok ikke RAM og harddisker (om de bare skal være lagring) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Har du skrudd på "one graph per CPU" i instillingene til Task manager? Står denne på "one graph, All CPUs" så får du kun 1 graf. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Du må reinstallere Windows for å få inn multiprosessor-kernel. Windows legger inn kernel basert på hvor mange kjerner den finner under installasjon. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Det stemmer da ikke. Da jeg satte i min dualcore for en drøy måned siden, da fikk jeg opp "ny maskinvare funnet.... ACPI flerprosessor-PC.... maskinvaren er innstallert og klar til bruk" Re-innstall skal være unødvendig. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Det stemmer da ikke. Da jeg satte i min dualcore for en drøy måned siden, da fikk jeg opp "ny maskinvare funnet.... ACPI flerprosessor-PC.... maskinvaren er innstallert og klar til bruk" Re-innstall skal være unødvendig. 6864106[/snapback] Det vil variere avhengig av hvilken HAL som er installert fra start med enkeltkjerne . ACPI Uniprocessor PC (Halaacpi.dll) = Ja MPS Uniprocessor PC (Halapic.dll) =Ja MPS Multiprocessor PC (Halmps.dll) = Ja ACPI Multiprocessor PC (Halmacpi.dll) =Ja Adcanced Configuration & Power Interface PC (Halacpi.dll) =Nei Standard PC (Hal.dll) = Nei Endret 14. september 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det vil variere avhengig av hvilken HAL som er installert fra startmed enkeltkjerne . ACPI Uniprocessor PC (Halaacpi.dll) = Ja MPS Uniprocessor PC (Halapic.dll) =Ja MPS Multiprocessor PC (Halmps.dll) = Ja ACPI Multiprocessor PC (Halmacpi.dll) =Ja Adcanced Configuration & Power Interface PC (Halacpi.dll) =Nei Standard PC (Hal.dll) = Nei 6864177[/snapback] Det var jeg faktisk ikke klar over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå