SirAnderz Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei! Jeg har tenkt og lage meg et kabinett i aluminumsplater . Jeg har ikke bestemt meg for noen mål enda , men jeg har laget en liten skisse i paint, trykk her for og se tegninga . Har lyst på tilbakemelding/tips osv mvh SirAnderz Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 første tilbakemelding er at du må lage noen bedre skisser. Det er tydelig at det bare er et førsteutkast så det er vanskelig å kommentere egentlig. Du blir nesten nødt til å lage noen skisser som er litt nærmere slik kassa skal bli til slutt, ikke bare raskt over hvordan forsida vil se ut. men lykke til :smile: Hjemmelagde kasser er ekstremt stilige! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Er umulig å dømme noe etter en slik skisse. Du må nesten prøve å tegne med målsetting. Da får man ett mer reelt bilde av hvordan det vil se ut. Skissa bør være en del større. 4:1 format ellerno Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Som de andre sier, så må du bruke mer tid på tegninga. Jeg har tegnet kabinnettet mitt i 3d studio max 5 og auto cad. Og for øyeblikket bruker jeg tiden min til å finne noen som har mulighet får å skjære ut aluminiums platene mine. Noe som ser ut til å være svært dyrt. For å ikke røpe for mye av mine ideer. 35*35 cm (3mm tykke plater) koster 350-800 kr stk. Kommer ann på antall hull og geometrikse utskjæringer selvfølgelig. Paste de nye bildene og tegningene dine når du har laget dem. Gjør det gjerne i Autocad. dette fordi det er disse formatene datastyrte fresere / skjærere , kjører etter. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Ok , jeg får autocad nå snart , men jeg skal kjøpe 3-4 8mm aluminumplater tror jeg (blir dette for tjukt ?) oxo vet jeg ikke helt om jeg skal sveise det ihop eller så vet jeg faktisk ikke helt :/ Lenke til kommentar
Alekoy Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 16:25, skrev SirAnderz:Ok , jeg får autocad nå snart , men jeg skal kjøpe 3-4 8mm aluminumplater tror jeg (blir dette for tjukt ?) oxo vet jeg ikke helt om jeg skal sveise det ihop eller så vet jeg faktisk ikke helt :/ 8mm? er du heilt steike galen? det er jo nesten nokk til å lage kryss-borrede vannblokker det.. 3mm skal holde, jeg brukte 2mm på ett prosjekt for en tid tilbake (The Lifebox)det var nokk for min del, da jeg bare brukte den til festng av HK og andre ting som trengs i pcn.. finner forøvrig mange bilder på http://www.alekoy.cjb.net Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Hehe , Ok .. men er ikke 3mm ganske lite det og da ? Samma det , tror jeg tar 4mm bare for og være sikker jeg :smile: Går du på elektronisk skole eller noe sånt ? Hehe.. mvh SirAnderz Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 16:25, skrev SirAnderz:Ok , jeg får autocad nå snart , men jeg skal kjøpe 3-4 8mm aluminumplater tror jeg (blir dette for tjukt ?) oxo vet jeg ikke helt om jeg skal sveise det ihop eller så vet jeg faktisk ikke helt :/ Jeg får 4 plater i 1kvadratmeter for 500 kr.. ca.. Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Klarer man seg med 2mm så får man kjøpt dette på Clas Ohlson (25x40cm riktignok) til 69,- pr stk. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 IKKE bruk tiden på å lage en bedre skisse, bruk heller tiden på å bli fortere ferdig med den slik at vi kan få se BILDER av den..! :smile: lykke til! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-30 00:18, skrev Jannis-15:IKKE bruk tiden på å lage en bedre skisse, bruk heller tiden på å bli fortere ferdig med den slik at vi kan få se BILDER av den..! :smile:lykke til! Enig! Tegninger er for pingler. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 tegninger må jeg ha.. noen som vet hvordan jeg skal lage rammen ? har bestemt at det blir en litt annen stil på det.. Skal være sånn som Prosjekt OX bare mindre .. Kommer ikke til og bli ferdig før jul ivertfall.. mvh SirAnderz Lenke til kommentar
RockeRolf Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Bruk vinkeljern til å lage rammen.. så popper du sammen delene som skal henge sammen, og gjenger ut til thumbscrews der du vil kunne ta fra hverandre ting Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg har sjekket, og kan litt om dette. 3mm er det du trenger. Ramma kan du sette sammen med vinkler i hjørnene. 3*3cm KAn bruke lim, dette høres kanskje rart ut. Men det finnes lim for Aluminium. Det er sykt sterk, tåler verme, osv . Dette er bedre og mindre kosnader i forhold til å sveise. Hvis du da ikke har og kan sveise selv. Mvh Christian Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hvor kjøper du aluminium?? Si gjerne ifra hvis du har noen gode råd på hvor man skaffer seg billig aluminium. mch Christian Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Billig aluminium = Gå og tygg noen biter av en Audi A2 eller A8. Karosseliplatene er alu. Og så er de ferdig lakket. Er du heldig, kan sikkert platene brukes uten for mye kapping. [edit:] Husk å spørre eieren av bilen om det er greit. :wink: Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 hehe .. jeg har bare fått vete litt priser da men ikke noe om hva firmaet heter :razz: er i sogn og fjordane da. og forstod ikke helt det du sa lenger der oppe, cgsimons ? mvh SirAnderz Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Quote: For å ikke røpe for mye av mine ideer. 35*35 cm (3mm tykke plater) koster 350-800 kr stk. ******* det var dyre plater. Er det fortsatt alu det er snakk om? I mitt prosjekt er det 4mm og 2mm plater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå